eskhyo Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei! Er det slik at jeg ved UiO kan begynne på et profesjonsstudie i år, for deretter å slutte med dette og begynne på et nytt profesjonsstudie til neste år? De profesjonsstudiene det er snakk om er odontologi og medisin. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Det kan sikkert samordna opptak svare deg på.. Hvorfor i alle dager vil du gjøre det? Du tar jo fra en som kanskje er helt innstilt på å gå et helt profesjonsstudium ut plassen? Det bør du ha en god grunn til... med mindre du vil bli sett på som en stor egoist.. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Fordi jeg helst vil gå medisin, og er så og si garantert å komme inn til neste år. Jeg har også lyst til tannlege, og det kan jo være jeg trives og vil fortsette med dette i stedet for å begynne på medisin. En annen grunn er at tannlegestudiet og medisinstudiet har så og si de samme fagene de tre første semesterne, og at jeg derfor mest sannsynlig vil slippe en del eksamener på medisinstudiet etter at jeg har gått et år på tannlegestudiet. Lenke til kommentar
twb Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Husk at avbrutt profesjonsstudium (som tannlegestudiet er) ikke gir tilleggspoeng ved opptak til medisinstudiet. Det er riktig at du vil få fritak for de fagene som er like, men du rykker uansett ikke opp i høyere årskull. Endret 21. juli 2007 av twb Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Jeg vet at det ikke gir tilleggspoeng. Søker uansett med primærvitnemål. Lenke til kommentar
tibia Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Ja, du kan begynne på tannlege i år og så søke på medisin (med primærvitnemålet) og begynne der om du kommer inn. Men da begynner du på nytt igjen, selv om det første året kanskje var helt likt. Jeg vet ikke om du kan få fritak for eksamener .. det bør du nok spørre UiO om. (De som har ansvaret for disse utdannelsene) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå