Gjest Slettet+3124 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) I denne versjonen har det kommet til flere nyheter, du kan sjekke ut betaversjonen her. [edit] Endret emnetittelen. Endret 27. september 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg kommer antakeligvis til å vente litt med å teste den, men ser spennende ut foreløpig Kult at de har fått inn AppArmor - dette er opprinnelig teknologi fra Novell som bl.a. finnes i openSUSE. Kan brukes til mye av det samme som SELinux, men går ofte for å være enklere å bruke*. Kort og godt kan man legge inn regler som begrenser såkalte "capabilities" og hvilke filer et program får lov til å aksessere. Det kan bl.a. hjelpe til for å forhindre at systemet skal bli sårbart selv om det oppdages sikkerhetshull i daemons eller andre programmer. * Har sett noen heftige flamewars om hva som er best av SELinux og AppArmor Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Wow, riktig widescreen-oppløsning på skjermen og Compiz-effekter uten å løfte en finger. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Dette ser faktisk ganske bra ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Må innrømme at jeg ble forventningsfull når jeg så dette ja, dette er jo bare en uferdig alfa, man kan jo håpe på at de inkluderer enda flere funksjoner før lansering.. Endret 22. juli 2007 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 11. august 2007 Del Skrevet 11. august 2007 Og da har Tribe 4 kommet ut.. Er ikke lenge igjen til oktober nåh.. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kjører denne selv og mot all formodning så virker det aller meste her... :o -KJ Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Kubuntu har fått litt mer nå også, i forhold til 7.04. Egen restricted-driver-manager for qt blant annet og nytt design. Men kubuntu er mye mer buggy enn ubuntu foreløpig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da har U(K)buntu kommet ut i betaversjon, final versjon kommer om ca 4 uker, rundt den 27. oktober. Har oppgradert denne pc-en til betaversjonen og alt virker tilsynelatende stabilt og normalt. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Denne har jeg ventet på. Ligger i torrentkø Har til og med ryddet på disken for å ha separate installasjoner. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Er det fast tradisjon med Ubuntu at NFS-mount aldri fungerer i beta-versjonen? Ser fram til ferdig versjon, men denne betaen var den mest ustabile betaen av Ubuntu jeg har testet på lenge. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 Har kjørt Gutsy på laptoppen en stund nå og det har vært en god opplevelse bortsett fra litt smårusk. Fyrte opp live cd betaen (64 bit) på desktopen i stad og det var godt å se at mye av smårusket jeg opplevde på laptoppen ikke var der. Jeg er ellers veldig fornøyd med at desktoppen nå kommer opp i riktig oppløsning og at ting på panelene ikke hopper rundt om man skulle endre den. Skal installere det på desktoppen (muligens i 64 bits versjon for å se hvordan det går) i nær fremtid. Det virker i hvertfall stabilt nok for mitt bruk. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Gutsy virker stabilt og greit. Jeg har bare et problem, det er noen rare skrifttyper. Jeg skjønner ikke helt hva det kommer av. Jeg har kun installert norske språkpakker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Er det fast tradisjon med Ubuntu at NFS-mount aldri fungerer i beta-versjonen? Ser fram til ferdig versjon, men denne betaen var den mest ustabile betaen av Ubuntu jeg har testet på lenge. 9595493[/snapback] Her i gården virker den greit. Det virker som at det jobbes på høygir med denne nå, har bare hatt ca 180 oppdateringer på to dager her.. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Dersom jeg laster ned alt av oppdateringer som kommer, vil jeg da tilslutt få en fulkommen ikke-beta Ubuntu 7.10 til slutt? Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Når slipper de stable? Lenke til kommentar
ways Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Dersom jeg laster ned alt av oppdateringer som kommer, vil jeg da tilslutt få en fulkommen ikke-beta Ubuntu 7.10 til slutt? 9606563[/snapback] ja Når slipper de stable? 18. okt Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 1. oktober 2007 Del Skrevet 1. oktober 2007 Det var jo ikke lenge til! Gleder meg noe hemningsløst! Lenke til kommentar
Canute Skrevet 2. oktober 2007 Del Skrevet 2. oktober 2007 Dette er den første versjonen av Ubuntu (har prøvd samtlige betaer), som jeg har hatt problemer med. Norsk tastatur nekter å fungere, og for å få til skjermen måtte jeg reconfigurere x :/ Lenke til kommentar
Arnold Layne Skrevet 3. oktober 2007 Del Skrevet 3. oktober 2007 Da var betaen lagt inn og nå gjenstår bare iherdig testing! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå