LeifOlav Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Har lett og lett og lett etter disse to tingene, men finner det ikke ut / forstår det ikke. Hvordan kan jeg få VB til og ta en "pause" på 2 sek. før den går videre til "neste steg" på lista? Hvordan kan jeg få VB til og gjenta den samme prosessen eller eventuelt klikke update hele tiden? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Se litt på Timer-kontrollen eller Sleep-APIen. Sistnevnte forenkler også gjentagelse av instruksjoner med et gitt intervall. Du kan også bruke løkker (Do-Loop, While-Wend, For-Next, ect.) til å gjenta den samme prosessen. Lenke til kommentar
LeifOlav Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Ok. Da får jeg lese mer på det. Hvordan får jeg til at jeg har en prosess som kobler seg til internett uten at webbrowser vinduet i exefila mi viser i formen? Altså webbrowser = unvisible Edit* Fant det ut Ganske logisk igrunnen Endret 20. juli 2007 av LeifOlav Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 For å lage et system som automatisk oppdaterer seg er du nødt til å lage en slags launcher - et program som starter det faktiske programmet. Launcheren kan f.eks. gjøre et GET-request mot en PHP fil på en webserver, sjekke versjons-nummer og evt. erstatte programmet med en ny nedlastning. (Her begir du deg ut på noe like vanskelig som antivirus-/spyware-program ) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Ok. Da får jeg lese mer på det. Hvordan får jeg til at jeg har en prosess som kobler seg til internett uten at webbrowser vinduet i exefila mi viser i formen? Altså webbrowser = unvisible Edit* Fant det ut Ganske logisk igrunnen 9109851[/snapback] Du kan fjerne den fra kontrollene i formen Me.Controls.Remove(WebBrowser1); eller bare deklarere den uten å legge den på formen i det hele tatt Dim web As New WebBrowser() Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hvorfor trenger man webbrowser hvis man bare skal oppdatere noe? webbrowser er en GUI-kontroll. For andre ting skal man bruke WebClient! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Det synes jeg også, men mye mer jobb da.... Hvis XHTML blir mer vanlig, kan man jo bruke System.XML til å parse HTML med da Endret 21. juli 2007 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå