SuprG Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 en kompis av meg har nylig kjøpt seg 1 gb mer minne til maskinen sin. men når han endelig fikk puttet inn ram-brikken så ser ikke maskinen at den har mer ram. den står kun på 1 gb ram når den egentlig skulle stå på 2 gb. ram brikken som står i er av samme type. kan noen gi meg et svar på dette? Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vel, det kan være at RAM-brikken er satt i feil spor i hovedkortet. Det kan også være at dere har kjøpt feil type RAM, som faktisk ikke passer til hovedkortet. Hvis dette er tilfellet må dere kjappe dere å benytte angrefristen. LinK til hvilket hovedkort som blir brukt og hvilke RAM-brikker som er kjøpt inn, så kan jeg se på det Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Samme type, eller identisk modell/merke? 1. Feil minneslot den står i. 2. Defekt minnebrikke. 3. Minnebrikke ikke støttet i hk. mulig bios oppdatering kan løse det. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Samme type, eller identisk modell/merke? 1. Feil minneslot den står i. 2. Defekt minnebrikke. 3. Minnebrikke ikke støttet i hk. mulig bios oppdatering kan løse det. 9111274[/snapback] vi prøvde å bytte ut den ene 512 mb med den nye 1024 mb som vi kjøpte å da fikk vi 1,50 gb ram men ram brikken skal støtte HK for den er akkurat samme ram brikke som den som sto i, bare at det er 1024 mb P.s skal se om jeg finner ut hvordan hk som står i. Endret 20. juli 2007 av heisau Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det her tror jeg blir noe tull med dual channel når det er to like, og så en enkel, men den skulle jo fint kunne kjøre singel channel. Men da må de to 512mb minnebrikkene flyttes litt på. Se manual. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Det her tror jeg blir noe tull med dual channel når det er to like, og så en enkel, men den skulle jo fint kunne kjøre singel channel. Men da må de to 512mb minnebrikkene flyttes litt på. Se manual. 9112046[/snapback] okey ska teste det. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er kanskje to forkjellige farger på minneslotene? Pass på og ha 1024 brikka alene om den ene fargen, og de to andre brikkene plassert i de to slotene som har den andre fargen. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Er kanskje to forkjellige farger på minneslotene? Pass på og ha 1024 brikka alene om den ene fargen, og de to andre brikkene plassert i de to slotene som har den andre fargen. 9112267[/snapback] ja det er to forskjellige farger og de to 512 mb står på lik farge.. men hvis jeg bytter ut den ene 512 og setter inn da ser maskinen at den har en 1024 mb ekstra har aldri vært bort i lignende før. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Bare å prøve å bytte på dem i alle mulig kombinasjoner da Endret 20. juli 2007 av stinger82 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Noen maskiner er utrolig sære på ram og konfigurasjon. Se i manualen for hvordan de skal stå uansett. Noen ganger skal de ha lik farge, andre ganger ulik i dual channel. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 klarte ikke å finne manualen til hovedkortet. men hovedkortet er av typen MSI k8N NEO4 F Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Den kan du pgså laste ned her: http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...o=1&cat2_no=171 Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Finnes noe som heter "double sided" og "single sided" ram. Har feks. vært borte i hk som feks. bare kan ta 1 skt. double sided brikke kombinert med 2 stk. single. Eller 2 stk. double og den 3. slotten tom. Se i manualen til hovedkortet ditt om dette er nevnt, og da hvilke kombinasjoner som passer. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Du ser en tabell på dette på side 2-8 i manualen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå