Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*

Brian

Anbefalte innlegg

Ja, folk som ikke har kjørt senkabil før tenker som regel ikke over dette, jeg må kjøre veldig sakte eller på skrå noen plasser over fartshumpene. Må være mye mer oppmerksom på hull, humper og slikt. Verstinghumpene er de som er to klumber i veibanen, de er hat.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nettopp et ærend i byen, så jeg tok bussen ned og gjorde mitt. Mens jeg står på bussholdeplassen for å komme meg hjemigjen ser jeg mange bmw'er, audi'er og mercers som er pimpa ut og skrangler som noen vrak. Mitt i kaoeset hører jeg en skikkelig fin og gjennomført motorlyd komme i min rettning. Før jeg rekker og reagere så har han kjørt forbi. Alt jeg får med meg er den rødlysende spoileren pga bremselysene og en sykt pen hekk. Faen brian. :love:

Må seriøst få sitte på engang i vidunderet ditt :D

Det var deg som nettopp kjørte gjennom byen ja? Så deg ved Nova Kinosenter isåfall ;)

Lenke til kommentar

Haha, ja det var faktisk det. :D Hadde nettopp vært å vaska bilen så jeg kjørte en liten tur gjennom byen før jeg dro opp til singsaker igjen. Du stod sikkert i den mølja med folk ved bussholdeplassen tenker jeg?

Bare si fra det, du skal alltids få sitte på en tur, det er ikke noe problem. :D Men ikke i dag da, er på vei ut igjen nå, kansje jeg møter på deg en gang til. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Haha, ja det var faktisk det. :D Hadde nettopp vært å vaska bilen så jeg kjørte en liten tur gjennom byen før jeg dro opp til singsaker igjen. Du stod sikkert i den mølja med folk ved bussholdeplassen tenker jeg?

Bare si fra det, du skal alltids få sitte på en tur, det er ikke noe problem. :D Men ikke i dag da, er på vei ut igjen nå, kansje jeg møter på deg en gang til. :)

Haha :D Stemmer nok det, var en del folk der akkurat da. :wee:

Hehe, det hadde vært morro :D

Lenke til kommentar
Nei, tror ikke det, skal jeg på gatebiltreff så blir det i tilfellet på rudskogen. Men legger ingen planer, tar det som det kommer, lenge til enda uansett.

ok.. skal til rudskogen jeg og tenkte jeg.. håper jeg ser bilen din der..

for det er en sykt fin bil du har.. stylinga passer perfekt og samme med lakken..

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Skjedd lite nå i det siste grunnet mye andre utgifter blant annet. Men har nå så smått begynt å handle litt igjen. Denne gangen ble det handlet deler som manglet eller var defekte på bilen, men det må gjøres det også.

bilde1us2.th.jpgbilde2rb1.th.jpgbilde3sj8.th.jpg

Pakken inneholdt følgende deler:

Tåkelykt venstre side, lyktespylerdyse for høyre og venstre side, elektrisk taklukemotor fra en 97mod M3, taklukepakning, og to topper som dekker skruhullene til toppdekselet som ligger på toppen av motoren.

Som dere kansje har lagt merke til på noen bilder, så mangler glasset i venstre tåkelykt, enten har det falt ut eller så har noen stjelt det. Derfor måtte jeg kjøpe hele lykta siden det ikke er mulig å kun kjøpe glasset. Og siden det også er umulig å få tak i kun det drevet som er knust i min taklukemotor, så skaffa jeg bare like så godt en brukt fra koed. Så nå har jeg i alt 3 motorer, to til 3 serien og en til 5 serien. :) Taklukepakninga måtte også byttes da den selvklebende effekten på et av hjørnene har begynt å slippe, noe som gjør at det samler seg vann der pga pakninga sklir litt opp. Dysene for lyktene kjøpte jeg fordi det manglet på høyre side, og den på venstre side var helt ødelagt og nesten morknet i stykker.

I tillegg har jeg skaffet det dekselet som ligger over dysene på toppen av motoren, og skaffet topper til skruhullene. Nå mangler jeg kun skruene der, så jeg skal se om jeg kommer meg innom gs en tur i neste uke og skaffer de to skruene.

Videre fremover har jeg siklet en del på et komplett Infinity Kappa 9.2 frontsett + bakhøyttalere, samt en skikkelig grom forsterker. Frister veldig å bytte siden lyden i orginalhøyttalerne ikke er noe å hoppe helt i taket for, men får se hva det blir til.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Takk takk, men jeg må ordne meg skikkelige bilder snart. Bildene jeg har nå er tatt med mobilkameraet og noen av bildene blir presset litt sammen slik at også bilen ser litt "sammenklemt" ut. Men men, får prøve å fikse det senere.

Har så langt bare montert tåkelykta, og fant ut etter at jeg begynte å demontere takluka at motoren jeg hadde fått i, ikke passet. Derfor lurer jeg på å bestille en annen motor snart, men den har en ulempe ved at to ledninger på den er klippet av. Men regner med det forhåpentligvis går greit å fikse, ganske vanskelig å finne brukte taklukemotorer i god stand uansett. Siden jeg må bestille en ny motor igjen kommer jeg sikkert til å ta med en del annet smårart i samme slengen. Jeg har ikke helt bestemt meg for hva enda, men har sett en del på tårnavstiver fram, karbon emblem, og nye klips til alle dørtrekkene med gummioppheng iallefall. Tror ikke det blir noen bestilling før over helga, så kommer med oppdatering da.

Så da har jeg iallefall to fullt fungerende taklukemotorer til salgs også. :) En til 3 serien og en til 5 serien.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Har nå funnet en komplett og god taklukemotor på ebay som jeg skal by på, så da blir det ny taklukemotor ganske snart mest sannsynlig.

Men lurte på en ting, er det kun en abs sensor frem og en bak, eller er det fire, altså en på hvert hjul? Fant ut i vinter at abs'en ikke funka, og regner med at det er en sensor som har tatt kvelden. Derfor tenkte jeg også å kjøpe disse fra usa også i og med at det er så billig.

Skal også se om jeg får bestilt annet småsnacks snart, men taklukemotoren har 1. prioritet akkurat nå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...