Hewitt Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Den eneste M3 fronten jeg har funnet så langt er en ny kopi hos koed.dk, til en pris av 2200dkk inkl. frakt. Hvor mye toll vil det komme på denne delen igjen? 9518256[/snapback] 2200 DKK = 2300 NOK 2300 * 0,25 + 150 = 725,- Det er da 25% moms pluss et fortollingsgebyr Posten tar. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) hm, blir jo 3k for den der også da. Spørs om jeg skal være på utkikk etter brukte M3 fronter en liten stund til. Endret 19. september 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. september 2007 Forfatter Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Hvordan er det å handle på ebay da? Fant en M3 front http://motors.search.ebay.com/search/searc...ge=search&fgtp= Den var jo ikke så dyr, men hva blir totalprisen når den kommer hit? Tenkte på den som står på den svarte bmw'n. Edit: Hadde vært rått med en slik også, Link! Endret 19. september 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Kalkylen blir fortsatt den samme, dvs. salgspris + frakt *1,25 + 150 = totalpris. Men fordelen med eBay er jo at du kan ta en liten e-post til selgeren og høre om han vil sende den som gave eller sette ned verdien betraktelig, da vil pakkene som regel gå gjennom. Har gjort det mange ganger selv. Det der var jo for øvrig veldig rått. Hva koster lakkering av en slik sak? Kunne trengt en selv. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Jeg vet ikke hvor mye det vil koste med lakkering på den delen, men jeg skal ha hellakkering på min, sa da tar jeg alt samtidig. Skal sende en mail til han og høre. Får jeg sendt den som gave blir det jo en del billigere da, men ser at selgeren har 97,5% positive tilbakemeldinger, har det noe å si, eller bør han ha 100% før det er trygt? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Allright. Ingen andre som vet hva lakkering av front- og hekkspoiler samt sideskjørt vil koste grovt sett (nå skal jeg ikke ta over tråden din, altså, men litt teit å lage et nytt emne for det spørsmålet )? Tja, 97,5% når han "kun" har 150 tilbakemeldinger er kanskje ikke helt overbevisende, men opp til deg om du tar "sjansen". Generelt sett er eBay rimelig trygt, men helt sikker kan du vel aldri være. Merk deg for øvrig at porto til USA er $150, og vil nok bli høyere til Norge, så får du vurdere hvorvidt det er verdt det i forhold til å kjøpe andre steder. Er nok fortsatt litt å spare i forhold til norske priser med dagens lave dollarkurs, hvert fall. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Neida det gjør ingenting, det er jo bmw det er snakk om likevel så. Så det der jeg også, men spoileren føler jeg er tryggere. Han har jo 1500 tilbakemeldinger med høyere positive tilbakemeldinger enn han andre selgeren. Men jeg betaler vel over paypal, gjør jeg ikke? Hvordan fungerer det? Er det slik at han får pengene så snart jeg har fått delen eller noe slikt? Dollarkursen i dag er vel 6,5 eller noe slikt sikkert. Så da kommer delen til å koste 975kr + porto (må man betale dette selv om man sender som gave? er helt blank når det kommer til sånt som det her ) Kommer det frakt oppå dette igjen også? Edit: fant en annen selger som også solgte M3 front, og han hadde 2000 tilbakemeldinger og 99,2% av de var positive. Så han anser jeg som sikrere å handle med, skal sende han en mail også. Hans M3 front kostet bare 99$. Skal høre med han om han sender til utlandet også. edit2: fant enda en kar som solgte en lignende spoiler med led lys i, han hadde 2500 tilbakemeldinger der 99,6% var positive. Skal høre med han også. På annonsen hans står det også: "For other countries, the shipping is US$78.00, (including Europe, Canada, Australia and other Asian Country) " Vil det si at shipping + prisen for delen er det jeg må betale? eller kommer det mer oppå? Endret 20. september 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Neida det gjør ingenting, det er jo bmw det er snakk om likevel så. Bayerische Motoren Werke Så det der jeg også, men spoileren føler jeg er tryggere. Han har jo 1500 tilbakemeldinger med høyere positive tilbakemeldinger enn han andre selgeren. Men jeg betaler vel over paypal, gjør jeg ikke? Hvordan fungerer det? Er det slik at han får pengene så snart jeg har fått delen eller noe slikt? Du betaler over PayPal ja, og PayPal er en veldig bra betalingsmetode. Jeg har selv handlet på eBay og betalt med PayPal sikkert 300-400 ganger de siste fem-seks årene, og aldri hatt noe problem. Du har visse garantier på eBay og PayPal dersom selgeren viser seg å være en svindler som ikke oppfølger avtalene sine, men du er likevel aldri 100% sikker ved internetthandel, det er jo viktig å understreke. Men som sagt, aldri opplevd noe tull jeg. Selgeren får pengene med en gang. Når du har kjøpt noe, trykker du bare betal med PayPal inne på eBay og følger alle trinnene der og betaler, så får selgeren pengene på sekunder og sender så varen. Å velge selgere er selvsagt også viktig, jeg handler hvert fall aldri med folk under 90-95% positive tilbakemeldinger, og de bør helst ha mange også så man har et godt grunnlag for å se hvor seriøse de er. De fleste selgere med mange handler har dog noen minus av diverse grunner, det kan for eksempel være posten som roter med varene og "sure" kjøpere som ofte gir minus på helt urelevante grunnlag. Dollarkursen i dag er vel 6,5 eller noe slikt sikkert. Så da kommer delen til å koste 975kr + porto (må man betale dette selv om man sender som gave? er helt blank når det kommer til sånt som det her ) Kommer det frakt oppå dette igjen også? Dollarkursen i dag er ca. 5,6. Porto/frakt er det samme, og det må du betale selv om det sendes som gave, ja. Det du slipper å betale når det sendes som gave (og verdien på pakken er satt til under 1000,- vel og merke) er 25% moms på salgspris og frakten, samt at du slipper Postens fortollingsgebyr på 150,-. Så da betaler du kun salgspris + fraktkostnad. Dog må du være klar over at selv om det sendes som gave er du aldri 100% sikker på å ikke bli stoppet i tollen likevel. Har aldri skjedd meg, men jeg har hørt det har skjedd noen ganger. Er jo veldig mange som utnytter gave-greiene og dermed kan man risikere å bli stoppet til tross for at det er gave, men det er i ytterst få tilfeller. De har så mye å gjøre fra før at som regel så har de ikke kapasitet engang til å sjekke slikt nøyere. edit2: fant enda en kar som solgte en lignende spoiler med led lys i, han hadde 2500 tilbakemeldinger der 99,6% var positive. Skal høre med han også. På annonsen hans står det også: "For other countries, the shipping is US$78.00, (including Europe, Canada, Australia and other Asian Country) " Vil det si at shipping + prisen for delen er det jeg må betale? eller kommer det mer oppå? Det vil kn være salgspris + fraktkostnader du betaler da ja, så lenge du får ham til å sende det som gave og det går smertefritt gjennom. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Takk, det oppklarte en god del. Hvis fyren jeg sendte mail til nå sender som gave, så får jeg sikkert tak i en M3 front til en tusenlapp. Men hvis jeg betaler la oss si 1200 for en del, kan da selgeren sette verdien til 800kr på pakken når han sender den slik at den ikke blir stoppet? Hvis det er slik, så bestiller i alle fall jeg M3 front og vinge snart. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Han kan sette ned verdien til hva enn han/du vil, ja. Men det er ulovlig da, så det er noen som ikke vil gjøre det, men jeg har inntrykk av at majoriteten er villig til å gjøre det. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. september 2007 Forfatter Del Skrevet 20. september 2007 Han kan sette ned verdien til hva enn han/du vil, ja. Men det er ulovlig da, så det er noen som ikke vil gjøre det, men jeg har inntrykk av at majoriteten er villig til å gjøre det. 9533426[/snapback] Ok, da skal jeg vente på svar og prøve å bestille en M3 front jeg, så ser jeg hvordan det går. Går det bra, så bestiller jeg også m3 bakspoiler, m3 bakfanger og muligens sideskjørt eller bakpotte. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Allright. Ingen andre som vet hva lakkering av front- og hekkspoiler samt sideskjørt vil koste grovt sett (nå skal jeg ikke ta over tråden din, altså, men litt teit å lage et nytt emne for det spørsmålet )? Tja, 97,5% når han "kun" har 150 tilbakemeldinger er kanskje ikke helt overbevisende, men opp til deg om du tar "sjansen". Generelt sett er eBay rimelig trygt, men helt sikker kan du vel aldri være. Merk deg for øvrig at porto til USA er $150, og vil nok bli høyere til Norge, så får du vurdere hvorvidt det er verdt det i forhold til å kjøpe andre steder. Er nok fortsatt litt å spare i forhold til norske priser med dagens lave dollarkurs, hvert fall. 9532894[/snapback] Blir vel en 7-8000 for lakkering av alt sammen, men prisene varierer veldig (VELDIG), så sjekk litt rundt. Noen er nok dyrere, og kanskje noen er billigere. Du kan jo få noen til å ta det svart (eller andre farger) for en billigere pris. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Haha, vittig den siste der. Takk for svar. Det blir ikke aktuelt akkurat nå, men kanskje rundt jul eller over nyttår, så det er greit å bare ha en grov prisantydning å gå ut ifra, så jeg vet noenlunde hvor mye penger jeg må ha. Endret 20. september 2007 av Hewitt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Da har jeg tatt meg selv litt i nakken og dratt runt i Trondheim i går og hørte på priser på hellakkering. Prøvde først hos spray billakk, og de skulle ha "bare" 35 000 for jobben. Dette er da helt uaktuelt ettersom det er den dyreste plassen jeg har støtt på så langt. Deretter gikk turen til trondheim billakkering, og der kom prisen på bare 12 000!!!! Først trodde jeg nesten ikke på han, men han skreiv ut en lapp med navnet sitt på, og at han hadde sagt at dette var prisen for jobben. Men først må jeg få tak i ny framskjerm før det blir lakkering. Framskjermen min er sprukket, så jeg skal få tak i m3 front og legge ved før jeg lakkerer. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Oi, 12k for hellakkering var jo slett ikke ille. Finner jeg et sted som skal ha en pris rundt der for hellakkering når jeg skal lakkere spoilere og sideskjørt, så hadde jeg definitivt slått til med en gang. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 Jepp, det var et veldig bra tilbud. Men m3 fronten må jeg skaffe først. Han første selgeren på ebay ville ikke sende til utlandet, så jeg har nå sendt en mail til en annen fyr. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. september 2007 Forfatter Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Jeg har bare et spørsmål ang bestilling fra ebay. Jeg betaler via paypal, men når jeg skal kjøpe noe og trykker buy it now, så kommer jeg til en ny side. Og nederst på den siden står det continue to paypal, men det går ikke an å trykke på den, slik at jeg får ikke betalt. Har forresten bestilt øyelokk også. Går fort når jeg først starter å handle. edit: fant ut av det i dag. edit 2: Har nå handlet den spoileren som jeg linket til lengre opp, den som er avbildet på en rød bmw. Så da skal jeg straks betale den og håpe på at den kommer. Men å få en M3 front er jammen ikke enkelt. Jeg tror jeg har hørt med 4 selgere i alle fall på ebay, men ingen vil sende til Norge. Hos en fyr tilbydde jeg det dobbelte for skjermen ( noe som ville si 900kr ) men likevel ville han ikke sende. Har nå hørt med en fyr til som er det siste håpet for øyeblikket, og da tilbydde jeg 1k for skjermen hvis han sendte til Norge. Så da venter jeg i vill spenning på svar selv om jeg egentlig vet at han ikke sender, men det er lov å prøve. Edit 3: Fant ut at jeg skal bestille M3 front og M3 bakfanger fra koed istedet. Ingen på ebay ville sende til Norge, og jeg må egentlig ha de skjermene snarest. Men prisen hos koed var heller ikke så ille egentlig. Fronten kostet 1700DKK inkl. grill og alt av fester og lister. Bakfangeren kostet 2200DKK inkl den lista nederst. Så når de kommer skal det ikke gå lange stunden før bilen skal inn på lakkering. Edit 4: Bruker edit-funksjonen istedet for trippelposting. Akkurat nå holder jeg på med litt vedlikehold, ikke noe spennende med andre ord. Har nettopp skifta olje på bilen for noen dager siden, og for tiden holder jeg på å fikse håndbrekket og håndbrekklyset. Lyset lyser hele tiden og håndbrekket er for slakt, så det skal jeg prøve å fikse. I morgen blir det muligens bytte av bremseskiver og klosser fram, siden det er kast i skivene og de kviner noe sinnsykt ved nedbremsing. Ikke noe farlige greier, men veldig irriterende med kvining av bremsene og risting i rattet. Edit 5: Skiftet bremseskiver og klosser foran på bilen i går. Og det tror jeg var lurt, for det var ikke akkurat lite kast i skivene heller, men nå som det er skiftet fungerer alt perfekt. Bremsene har bedre respons, og det rister ikke noe i rattet lengre. Edit 6: 03 Oct 2007 06:22 Oslo | Onforwarded For Delivery 03 Oct 2007 06:21 Oslo | Import Received 02 Oct 2007 03:09 Helsingborg Hub | Consignment Received At Transit Point 01 Oct 2007 23:35 Kolding | Shipped From Originating Depot 01 Oct 2007 19:17 Kolding | Consignment Received At Transit Point Nærmer seg. Edit 7: Woho, på fredagen kom det en stor trailer utafor huset fra postkontoret med en stor pakke til meg. I vill spenning gikk jeg amok på eska og heiv papp overalt rundt meg. Og nedi eska lå det en splitter ny M3 front og en M3 bakfanger å gliste mot meg. Nå gjenstår det bare at M3 spoileren, samt øyelokkene kommer, så er alt i boks til lakkering. M3 spoileren er på vei fra Hong Kong , mens øyelokkene mest trolig blir sendt snart fra en selger her i Norge. Edit 8:: Da har jeg snakket med selgeren av øyelokk, og de blir muligens sendt på fredagen hvis alt går etter planen. Men i dag fikk jeg også en annen overraskelse i posten. Nemlig angeleyes og kromringer til instrumentpanelet. Jeg skal prøve å slenge opp noen bilder i morgen, da det er lysere utendørs. Jeg prøvde et tappert forsøk på å montere de i sted, men det var en skrue på begge lysene, samme skruen og faktisk, som ikke ville la seg skru opp. Den satt rett og slett bom fast, og jeg skal derfor i morgen få tak i rustløser å dynke skruen med. I tillegg skal jeg slå en del på skruen for å gi den sjokk, så den kansje løsner da også, det glemte jeg faktisk å prøve nå nettopp kom jeg på. Jaja, får prøve begge metodene i morgen, da kommer det bilder av M3 skjermene også. Jeg har også bestilt effektanlegg. Valget falt på et Scorpion STW i rustfritt stål. Enderøra er to stykk 3" rør med scorpion merket gravert inn i stålet på begge røra, så veldig tøft ut på bildene. Bestilte også dette fra utlandet, men butikken var tom for øyeblikket, så jeg må vente et par uker før de får det på lager igjen. Endret 10. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Brian Skrevet 12. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2007 (endret) Da passer det med en liten update med bilder siden jeg har fått noen deler. For å gjøre det litt mer oversiktlig så lager jeg en liste over hva jeg har fått og ikke. Dette har jeg fått av deler så langt: -M3 front + M3 bakfanger -Angeleyes -Kromringer til instrumentpanel Dette venter jeg enda på: -M3 bakspoiler (skal etter planen komme i løpet av neste uke) -Effektanlegg (Har bestilt fra koed, men det var tomt på lageret så de måtte bestille opp nytt. Dette kan da ta et par uker) -Øyelokk (Dette blir sendt på fredagen, så de får jeg i løpet av neste uke). Litt random bilder: Handletur på City Lade : Skifta bremseskiver og klosser foran, biltema funker som bare det. M3 front og bakfanger: Jeg holder også for tiden på å prøver å montere angeleyes på bilen, men denne skruen her sitter som støpt. I morgen skal jeg gjøre et nytt forsøk på å løsne de. I tillegg skal jeg legge ut bilder av lyktene samt kromringene i morgen. I morgen skal jeg også bestille time til hellakkering hvis jeg kommer meg nedover til normal tid. Edit: Har nå bestilt time til hellakkering den 24. oktober, altså omlag 1 og en halv uke til. Noen bilder av angeleyes som jeg holder på å montere: Edit2: Etter mye om og men og knoting fikk jeg da lyktene på. I tillegg har det vært bare drittvær i trondheim i helga, så jeg har måttet løpe ut og holde på mellom regnbygene. Endret 14. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
B25S Skrevet 13. oktober 2007 Del Skrevet 13. oktober 2007 Ser ut til å bli jævlig rått dette Lenke til kommentar
Brian Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2007 (endret) Ser ut til å bli jævlig rått dette Takk takk Legger ut litt flere bilder som jeg har tatt, og jeg har bare mobilkameraet tilgjengelig så bildene er litt dårlige. Monterte kromringene i går, og jeg synes resultatet var utrolig, for en forskjell. Det skulle ikke så mye til før at det ble mye tøffere i instrumentpanelet. Øyelokkene kom også i går, og de så ganske bra ut, gleder meg til å få de på bilen. Og i dag kom det plutselig en stor pakke til meg, igjen. Åja, det er spoileren jeg bestilte:) Endelig kom den og jeg ble litt overrasket av at den var hvit, men den skal lakkes uansett så det har ingen betydning egentlig. Fikk bare tid til å ta noen kjappe bilder på kjøkkenbenken i dag, men om en og en halv uke så er sitter det på bilen ferdig lakkert. Skal til hellakkering på onsdagen nå, og der blir den ca en ukes tid, så da kommer det mange bilder av bilen. Endret 19. oktober 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå