Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til pene utetempmålere? Har savnet en slik og vuderer å montere en. Saken er den at jeg ikke gidder å ha noe jalla biltema/chlas måler. Synes det blir så stygt med en løs dings hengene rundt.

 

Har kika litt, og så langt har jeg funnet ett alternativ. Litt dyrt, men ser veldig pent ut. LINKY!!!

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var stor nok, men kunne likevel tenkt meg å ha en litt liten en som ser litt integrert ut. Problemet med den jeg linket til over er hvor jeg skal plassere den, men den var veldig gjennomført fordi.

 

Kjørekomputer har jeg ikke vært noe borti, må da evt bli liten. Men aner ikke hvordan denne kobles opp heller. Den vil også ta plassen til boostcontrolleren, så da må den flyttes igjen.

Lenke til kommentar

Ja, leste litt om at det gikk an å montere liten kjørekomp med litt begrensede muligheter da. Måtte kjøpe en spesiell modell, og koble inn på speedo, altså ikke noe bytte. Med sensoren så kunne man vel få bensinforbuk, utetemp og noe småtterier. Nå er det lenge siden jeg leste dette, så kan hende jeg husker feil også.

Lenke til kommentar

Hm, ikke helt dum den der. Var mye mer kompakt og diskre enn biltema sin iallefall. Men jeg aner ikke helt hvor jeg skal ha den eksakt enda :p Begynner å bli litt fult i midtkonsollen kan du si. Men tror det alternativet der blir den beste. Kjørekomp tar for mye plass igjen.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hehe, bare å hive seg ut i det, så lærer man sinnsykt mye mer :) Men greit å ha litt kunnskaper før man begynner da, men har man teori å bygge det praktiske på, så lærer du mye mer og fortere ved å skru fysisk selv.

 

Var ute på en litt lengre tur i dag. Kjørte et godt stykke på landevei, så fikk variert farten og belastningen litt, samt sjekket at alt fungerer som det skal. Møtte ikke på en eneste ulyd eller problem av noe slag, alt fungerer helt smertefritt. Går som ei kule også, med fuelcut og hele greia, dritmorro fordi :D Kan nesten ikke vente med å få chippen i bilen og virkelig dra i vei. Eneste "problemet" jeg møtte på var vel at jeg begynte å spinne selv i 5. giret på motorveien, så det blir bedre når det går mot sommer igjen :p

Lenke til kommentar

Joda, har da litt kunnskap, har en bror som er geni på det her, så han har hjulpet meg endel. Forstår det teoretiske, det er bare skrekken ved å begynne å skru selv :D

 

Bestandig en skrue til overs :hmm:

 

Artig å høre at det går bra og at du får kjørt litt!

 

Kanskje jeg kjører til Trondheim en gang, hadde vært artig å sitte på en tur :thumbup:

Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt mye langtur i helga. Har kjørt iallefall 10 timer bare i helga, og det begynner å bli en god del mil nå. Fortsatt ikke en eneste antydning til problemer, alt fungerer fint. Eneste jeg merket meg var at oljekjøleren var litt vel effektiv i 7-14 minusgrader. Sleit med å få god temperatur på olja inn til turbo, hvor oljekjøleren står. Tenkte å legge papp rundt oljekjøleren nå når det er på det kaldeste, slik at den ikke kjøler for mye.

 

Ellers har jeg ordnet eu kontroll om en drøy ukes tid, håper det går i orden uten for mye problemer. Turbochippen kommer mest sannsynlig i morgen eller tirsdag, men jeg venter med å montere til etter eu, slik at jeg slipper eventuelle problemer.

 

Skal også begynne å ta litt mer ordning innvendig i bilen etterhvert, men venter til jeg har fått ny verkstedplass med varme over nyttår. Nå er det kun 5-8 grader på garasjen, så det blir litt kjølig å holde på i lengden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...