Brian Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Noen som har forslag til pene utetempmålere? Har savnet en slik og vuderer å montere en. Saken er den at jeg ikke gidder å ha noe jalla biltema/chlas måler. Synes det blir så stygt med en løs dings hengene rundt. Har kika litt, og så langt har jeg funnet ett alternativ. Litt dyrt, men ser veldig pent ut. LINKY!!! Hva tror dere? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Hvorfor skal du ha en så stor dominerendes utetempmåler når du har et større behov for andre målere som faktisk er nyttig å ha? Alternativer er vell å skaffe kjørecomputer til bilen din og montere dette. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Den var stor nok, men kunne likevel tenkt meg å ha en litt liten en som ser litt integrert ut. Problemet med den jeg linket til over er hvor jeg skal plassere den, men den var veldig gjennomført fordi. Kjørekomputer har jeg ikke vært noe borti, må da evt bli liten. Men aner ikke hvordan denne kobles opp heller. Den vil også ta plassen til boostcontrolleren, så da må den flyttes igjen. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Orginal kjørekomputer er vell ei tillegshjerne som orginalt sitter i litt mer utstyrt E36. samt at du må bytte instrumentpanel til et med kjørecomputer. Usikker egentlig i farten. Lettere å spørre på bimmers. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Ja, leste litt om at det gikk an å montere liten kjørekomp med litt begrensede muligheter da. Måtte kjøpe en spesiell modell, og koble inn på speedo, altså ikke noe bytte. Med sensoren så kunne man vel få bensinforbuk, utetemp og noe småtterier. Nå er det lenge siden jeg leste dette, så kan hende jeg husker feil også. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15553 Hva med en slik måler? 2,95 dollars og gratis frakt Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 (endret) Hm, ikke helt dum den der. Var mye mer kompakt og diskre enn biltema sin iallefall. Men jeg aner ikke helt hvor jeg skal ha den eksakt enda Begynner å bli litt fult i midtkonsollen kan du si. Men tror det alternativet der blir den beste. Kjørekomp tar for mye plass igjen. Endret 20. november 2010 av Brian Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Jeg gir deg 10k for den. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Jeg gir deg 10kr for mor di. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 En god leveregel! "The only difference between men and boys is the size(price) of their toys" Fulgt tråden en stund (jeg leser mer enn jeg skriver) og lærer litt av dine situasjoner, hadde vært kjekt å hatt like god innsikt i motor, tørr knapt åpne panseret på min. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Hehe, bare å hive seg ut i det, så lærer man sinnsykt mye mer Men greit å ha litt kunnskaper før man begynner da, men har man teori å bygge det praktiske på, så lærer du mye mer og fortere ved å skru fysisk selv. Var ute på en litt lengre tur i dag. Kjørte et godt stykke på landevei, så fikk variert farten og belastningen litt, samt sjekket at alt fungerer som det skal. Møtte ikke på en eneste ulyd eller problem av noe slag, alt fungerer helt smertefritt. Går som ei kule også, med fuelcut og hele greia, dritmorro fordi Kan nesten ikke vente med å få chippen i bilen og virkelig dra i vei. Eneste "problemet" jeg møtte på var vel at jeg begynte å spinne selv i 5. giret på motorveien, så det blir bedre når det går mot sommer igjen Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Joda, har da litt kunnskap, har en bror som er geni på det her, så han har hjulpet meg endel. Forstår det teoretiske, det er bare skrekken ved å begynne å skru selv Bestandig en skrue til overs Artig å høre at det går bra og at du får kjørt litt! Kanskje jeg kjører til Trondheim en gang, hadde vært artig å sitte på en tur Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hehe ja. Kjenner til det med skruen. Men dette skjer kun når jeg holder på med interiøret da, er noe drit å holde på med:p Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 SPINNE I FEMTE GIR?! Det må være på glattisen vel? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Nei, faktisk ikke, ble litt overraska selv. Det var oppkjørte spor i veien som var bar, mulig det kansje var litt glattere akkurat der, men den begynte å dra seg løs i 100km/t når turbotrykket begynte å komme. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Vist bilen din drar seg løs på 5. giret på tørr asfalt burde du enten: Bytte til noe annet enn 155/65 14 dekk eller få smelt inn en måler til turbotrykket før du blåser alt av bevegelige deler ut av blokka. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. november 2010 Forfatter Del Skrevet 22. november 2010 Hehe neeeida, går da så bra så Men tror bakdekkene begynner å bli dårlige etter et par sesonger med sidelengskjøring. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 28. november 2010 Forfatter Del Skrevet 28. november 2010 Da har jeg kjørt mye langtur i helga. Har kjørt iallefall 10 timer bare i helga, og det begynner å bli en god del mil nå. Fortsatt ikke en eneste antydning til problemer, alt fungerer fint. Eneste jeg merket meg var at oljekjøleren var litt vel effektiv i 7-14 minusgrader. Sleit med å få god temperatur på olja inn til turbo, hvor oljekjøleren står. Tenkte å legge papp rundt oljekjøleren nå når det er på det kaldeste, slik at den ikke kjøler for mye. Ellers har jeg ordnet eu kontroll om en drøy ukes tid, håper det går i orden uten for mye problemer. Turbochippen kommer mest sannsynlig i morgen eller tirsdag, men jeg venter med å montere til etter eu, slik at jeg slipper eventuelle problemer. Skal også begynne å ta litt mer ordning innvendig i bilen etterhvert, men venter til jeg har fått ny verkstedplass med varme over nyttår. Nå er det kun 5-8 grader på garasjen, så det blir litt kjølig å holde på i lengden. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Ja nå er jeg spent på om du får godkjent verket ditt! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har duttet litt av lasset, men tror du du vil få godkjent bilen som turbokonvertert, eller satser du på at det ikke blir lagt merke til (kanskje litt optimistisk men..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå