ovinn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ble pent med nye emblemer ja Fin bil! Lenke til kommentar
Brian Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) AnaXyd: Skal prøve å få tatt bilder med et skikkelig kamera denne gangen istedet for et jalla mobilkamera. Håper kansje å få til bilder denne uka eller neste. Synes også selv at det ble bedre med carbon emblem, ikke store oppgraderingen men helt klart noe man legger merke til. Endret 17. september 2008 av Brian Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Klør i fingrene etter å få den på bilen, men har planer resten av dagen samt i morra og lørdag. Mulig jeg får presset inn tid til det i morgen, hvis ikke blir det ikke før på søndagen. Tipper det kommer til å ta seg bra ut i motorrommet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Detta blir bra. Hvor bestillte du tårnavstiveren fra? Hvor mye måtte du gi? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Kjøpte fra ebay igjen Bestilte fra en fra USA, fikk delen ganske billig og slapp unna toll i tillegg. Frakta ble mange ganger dyrere enn jeg betalte for selve stanga, men det lønte seg helt klart uansett. Stanga betalte jeg kun 8 dollar for, men det ble en god del frakt på det i tillegg. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Jaja, fikk rensa K&N filteret, og det var helt sinnsykt møkkete. Jeg aner ikke når forrige eier gjorde dette sist, men det tyder på at det er en stund siden. Måtte kjøre rensinga tre ganger for å få det skikkelig rent. Så her er filteret ferdig renset og oljet inn igjen, en helt klar forbedring. Filtetet var iallefall ikke mye rødt da jeg tok det av, det gikk mer i ett med den sorte plastikken. Men det uansett tatt hånd om, så nå maler sekseren fornøyd igjen. Tårnavstiveren var ferdig montert på null komma niks. Synes det ble pent med den der, litt blanke detaljer her og der er pent. Ja, det er på tide med en motorvask også. Endret 21. september 2008 av Brian Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ser bra ut! Er det enkelt å montere disse tårnavstiverne? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Ja, lekende lett, bare å skru av boltene på støtdempertårnene og legge denne i mellom før du skrur på plass igjen. Så er det bare å justere stanga litt og skru fast både selve stanga og festene til tårnene. Må bare si igjen at motoren høres bedre ut med nyrensa filter, var litt smålyder som forsvant, så den puster sikkert mye bedre nå. Nå kommer dette til å bli en rutine å rense iallefall en gang i året. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Kjerra lever fortsatt! Ser bra ut så langt med updates, melder meg dessverre snart ut av E36klubben selv snart, men følger fortsatt med her! Kom med noen ordentlige bilder av hele kjerra med emblemer montert Lenke til kommentar
Brian Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Nei, har du først hatt BMW så er det ingen vei tilbake. Etter planen vil det komme flere updates etterhvert, er i skrivende kontakt med noen forskjellige folk ang deler. Har ikke bestemt meg helt enda hva jeg skal ta først da, men det vil dere finne ut om ikke lenge. Nye skikkelige bilder vil etter planen komme i helga, har forhørt meg til nok en kontakt med skikkelig kamera denne gangen. Håper på masse og pene bilder, gleder meg selv til det også. Så følg med. edit: Og ja, kjerra lever og romler enda, bedre enn før faktisk. En gammal BMW sekser er seiglivet. Endret 22. september 2008 av Brian Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Pen bil det der. Har utrolig lyst på en 320i, eller en 325i e30.Har nå en burgunderrød 318i e36 91mod. Utrolig pene biler syns nå jeg. Kommer nok ikke til og gå ifra Bmw med det første, da andre biler fort blir kjedlige. Så hos meg så er det Bmw som gjelder Har nå 320i e36 Er så utrolig mye morsommere og kjøre enn en slapp 318. Hadde gått 293 000 når jeg kjøpte den, gått 296 000 nå. kjøpte den av mamma, så da veit jeg hva jeg får. Ikke ungdomskjørt, hu har stort sett aldri dratt den over 3000, bytta olje og filter hver 10 000km osv. Er bare litt redd for at den ikke varer så alt for lenge, i og med at den har gått så langt, og jeg kjører ikke en tur uten om og dra ut 1, 2 og 3 giret, altså til ca 6000-6500 rpm. ( er så sinnsykt pen lyd når man kommer oppi turtall ) Pluss at 320`ene ikke begynner og dra skikkelig før 4000+, er litt for tamt før det syns jeg. Har du noe tro på at den holder lenge? isåfall hva går først i motoren? Edit: Kjører den aldri hardt når den er kald! Endret 25. september 2008 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Km stand trenger ikke å ha så mye å si så lenge bilen er behandlet normalt og vedlikeholdt. Men når den har gått såpass langt kan kansje slitedeler begynne å melde pass, hvis de da ikke har blitt byttet. Jeg har sett folk som har lagt ut E36 som har gått både 400k og over det, så rekkesekeren er litt seigliva. Om den vil vare lenge kommer mest an på deg som sjåfør, hvordan du kjører den og vedlikeholder den, samt flaks/uflaks selvfølgelig. Ja, det er en sinnsykt deilig lyd når du kommer på turtall, iallefall med effektanlegg som er et must på denne bilen. Trenger ikke å gi på like mye for å få like rå lyd da. Min brummer ganske dypt og kraftig fra tomgang opp til 3000, hvor det etterhvert går over til brøling og etterhvert åpenbares sekserhylet som synger i kor med brølinga. På 6000rpm brøler og hyler det ganske høyt, og jeg blir sittende å glise fra øre til øre. Den er litt halvdau før 3000rpm, hvor den begynner å dra, og over 3500 til 6000 kommer alt (eller 6500rpm om du liker redline racing). Som sagt vil den holde lenge om du ikke har sprengkåt høyrefot 24/7, noe jeg regner med at du har i og med at du er 18. Men, de tåler ganske mye juling, og det skal litt til får å havarere. Husk at det ikke er nødvendig å gi på HELE tiden. Hvis du drar den ofte opp på høyt turtall og ned igjen hele tiden, kan det over tid få stemplene dine til å fly ut motorblokka. Skjedde faktisk med en som grisekjørte så inni granskauen med en 728 han hadde, fikk hele knyttneven inn i motorblokka der stempelet hadde skutt i vei. En annen ting som er utsatt er ventilene, etterhvert vil den begynne å tikke noe sinnsykt, noe du vil få problemer med ved et evt salg. Jeg kjører ikke min hardt, og kan derfor ikke si hva som vil gå istykker først. På kald motor prøver jeg å kjøre så skånsomt som mulig, aldri over 3000rpm uansett, og gir på litt roligere enn når den får driftstemperatur. Til gjengjeld har jeg ingen ulyder, ingen tikking, og alt går som det skal. Eneste gangen jeg faktisk gir på er aksfeltene ut på motorveien, da er jeg derimot snar å dra ut andre og tredje, men ellers er det lite egentlig. Pass godt på den så vil den gi mye tilbake, finnes alt for mange rævkjørte bmw'er rundt omkring, så ikke la din også bli en av de. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Når vi er inne på holdbarhet, se denne videoen! E30 Cabriolet herjekjøring HALLO!! Bilen ligger på sperra i nesten to minutter!!! Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Når vi er inne på holdbarhet, se denne videoen! E30 Cabriolet herjekjøring HALLO!! Bilen ligger på sperra i nesten to minutter!!! For en syk kar. Utsetter både bmw'n, seg selv og alle de andre for fare! Han kommer vel til sist av de 3 men men. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Gjorde vondt i sjela og se den videoen, synd at folk ødelegger bilene på slik rævkjøring. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Viser jo at motoren tåler det, men det må jo slite noe sykt på den uansett. Stakkars cabrioleten Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 Motoren tåler det ja, men tror ikke den diffen der blir gammel for å si det slik. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hva blir neste update på BMW'n din da? Blir det noe Xenon lys, Led lys eller lignende? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Når vi er inne på holdbarhet, se denne videoen! E30 Cabriolet herjekjøring HALLO!! Bilen ligger på sperra i nesten to minutter!!! Herregud.. Han har kontroll over bilen, det skal han ha! Men stakkars.. Det høres jo helt ille ut.. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. september 2008 Forfatter Del Skrevet 25. september 2008 (endret) -Shark-: Har ikke helt bestemt meg enda, men har lyst å fikse litt innvendig også. Tenkte da på å ta av alle dørtrekkene, og bytte alle klipsene til en ny type med gummioppheng slik at de ikke knirker og henger skikkelig på plass. I tillegg har jeg lyst å strekke opp skinnet i dørene der det har glippet osv. Så har jeg også tenkt på dempematter i dørene, og få dempet det skikkelig, samt slenge inn nytt frontsett + bakhøyttalere og forsterker. Driver å ser litt på noen butikker fra USA ang anleggsbiten. Satte opp et komplett Infinity Kappa høyttalersett foran og bak, en Power Acoustics forsterker og dempemattesett for hele bilen. Frister, men får se an litt. edit: Og fjernstyrt sentrallås og alarm, glemte å skrive det. Endret 25. september 2008 av Brian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå