Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/worklog: BMW 320i E36 Turbo *Update 30/7-12*


Brian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AnaXyd: Skal prøve å få tatt bilder med et skikkelig kamera denne gangen istedet for et jalla mobilkamera. Håper kansje å få til bilder denne uka eller neste.

 

Synes også selv at det ble bedre med carbon emblem, ikke store oppgraderingen men helt klart noe man legger merke til.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Kjøpte fra ebay igjen :) Bestilte fra en fra USA, fikk delen ganske billig og slapp unna toll i tillegg. Frakta ble mange ganger dyrere enn jeg betalte for selve stanga, men det lønte seg helt klart uansett. Stanga betalte jeg kun 8 dollar for, men det ble en god del frakt på det i tillegg.

Lenke til kommentar

Jaja, fikk rensa K&N filteret, og det var helt sinnsykt møkkete. Jeg aner ikke når forrige eier gjorde dette sist, men det tyder på at det er en stund siden. Måtte kjøre rensinga tre ganger for å få det skikkelig rent. Så her er filteret ferdig renset og oljet inn igjen, en helt klar forbedring.

dsc00598fe1.th.jpgthpix.gif

Filtetet var iallefall ikke mye rødt da jeg tok det av, det gikk mer i ett med den sorte plastikken. Men det uansett tatt hånd om, så nå maler sekseren fornøyd igjen. :)

 

Tårnavstiveren var ferdig montert på null komma niks. Synes det ble pent med den der, litt blanke detaljer her og der er pent.

 

dsc00599rf7.th.jpgthpix.gifdsc00601fi2.th.jpgthpix.gif

 

Ja, det er på tide med en motorvask også. :)

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Ja, lekende lett, bare å skru av boltene på støtdempertårnene og legge denne i mellom før du skrur på plass igjen. Så er det bare å justere stanga litt og skru fast både selve stanga og festene til tårnene.

 

Må bare si igjen at motoren høres bedre ut med nyrensa filter, var litt smålyder som forsvant, så den puster sikkert mye bedre nå. Nå kommer dette til å bli en rutine å rense iallefall en gang i året.

Lenke til kommentar

Nei, har du først hatt BMW så er det ingen vei tilbake. :D Etter planen vil det komme flere updates etterhvert, er i skrivende kontakt med noen forskjellige folk ang deler. Har ikke bestemt meg helt enda hva jeg skal ta først da, men det vil dere finne ut om ikke lenge.

 

Nye skikkelige bilder vil etter planen komme i helga, har forhørt meg til nok en kontakt med skikkelig kamera denne gangen. Håper på masse og pene bilder, gleder meg selv til det også. :) Så følg med.

 

edit: Og ja, kjerra lever og romler enda, bedre enn før faktisk. En gammal BMW sekser er seiglivet. :p

Endret av Brian
Lenke til kommentar
Pen bil det der. Har utrolig lyst på en 320i, eller en 325i e30.

Har nå en burgunderrød 318i e36 91mod.

Utrolig pene biler syns nå jeg. :)

Kommer nok ikke til og gå ifra Bmw med det første, da andre biler fort blir kjedlige.

Så hos meg så er det Bmw som gjelder :love:

Har nå 320i e36 :) Er så utrolig mye morsommere og kjøre enn en slapp 318.

Hadde gått 293 000 når jeg kjøpte den, gått 296 000 nå. kjøpte den av mamma, så da veit jeg hva jeg får. Ikke ungdomskjørt, hu har stort sett aldri dratt den over 3000, bytta olje og filter hver 10 000km osv.

 

Er bare litt redd for at den ikke varer så alt for lenge, i og med at den har gått så langt, og jeg kjører ikke en tur uten om og dra ut 1, 2 og 3 giret, altså til ca 6000-6500 rpm. ( er så sinnsykt pen lyd når man kommer oppi turtall :blush: ) Pluss at 320`ene ikke begynner og dra skikkelig før 4000+, er litt for tamt før det syns jeg.

Har du noe tro på at den holder lenge? isåfall hva går først i motoren? :p

 

Edit: Kjører den aldri hardt når den er kald!

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Km stand trenger ikke å ha så mye å si så lenge bilen er behandlet normalt og vedlikeholdt. Men når den har gått såpass langt kan kansje slitedeler begynne å melde pass, hvis de da ikke har blitt byttet. Jeg har sett folk som har lagt ut E36 som har gått både 400k og over det, så rekkesekeren er litt seigliva.

 

Om den vil vare lenge kommer mest an på deg som sjåfør, hvordan du kjører den og vedlikeholder den, samt flaks/uflaks selvfølgelig. Ja, det er en sinnsykt deilig lyd når du kommer på turtall, iallefall med effektanlegg som er et must på denne bilen. Trenger ikke å gi på like mye for å få like rå lyd da. :) Min brummer ganske dypt og kraftig fra tomgang opp til 3000, hvor det etterhvert går over til brøling og etterhvert åpenbares sekserhylet som synger i kor med brølinga. På 6000rpm brøler og hyler det ganske høyt, og jeg blir sittende å glise fra øre til øre. :D Den er litt halvdau før 3000rpm, hvor den begynner å dra, og over 3500 til 6000 kommer alt (eller 6500rpm om du liker redline racing).

 

Som sagt vil den holde lenge om du ikke har sprengkåt høyrefot 24/7, noe jeg regner med at du har i og med at du er 18. Men, de tåler ganske mye juling, og det skal litt til får å havarere. Husk at det ikke er nødvendig å gi på HELE tiden. Hvis du drar den ofte opp på høyt turtall og ned igjen hele tiden, kan det over tid få stemplene dine til å fly ut motorblokka. Skjedde faktisk med en som grisekjørte så inni granskauen med en 728 han hadde, fikk hele knyttneven inn i motorblokka der stempelet hadde skutt i vei. En annen ting som er utsatt er ventilene, etterhvert vil den begynne å tikke noe sinnsykt, noe du vil få problemer med ved et evt salg. Jeg kjører ikke min hardt, og kan derfor ikke si hva som vil gå istykker først. På kald motor prøver jeg å kjøre så skånsomt som mulig, aldri over 3000rpm uansett, og gir på litt roligere enn når den får driftstemperatur. Til gjengjeld har jeg ingen ulyder, ingen tikking, og alt går som det skal. Eneste gangen jeg faktisk gir på er aksfeltene ut på motorveien, da er jeg derimot snar å dra ut andre og tredje, men ellers er det lite egentlig.

 

Pass godt på den så vil den gi mye tilbake, finnes alt for mange rævkjørte bmw'er rundt omkring, så ikke la din også bli en av de. :)

Lenke til kommentar

-Shark-: Har ikke helt bestemt meg enda, men har lyst å fikse litt innvendig også. Tenkte da på å ta av alle dørtrekkene, og bytte alle klipsene til en ny type med gummioppheng slik at de ikke knirker og henger skikkelig på plass. I tillegg har jeg lyst å strekke opp skinnet i dørene der det har glippet osv. Så har jeg også tenkt på dempematter i dørene, og få dempet det skikkelig, samt slenge inn nytt frontsett + bakhøyttalere og forsterker. Driver å ser litt på noen butikker fra USA ang anleggsbiten. Satte opp et komplett Infinity Kappa høyttalersett foran og bak, en Power Acoustics forsterker og dempemattesett for hele bilen. Frister, men får se an litt.

 

edit: Og fjernstyrt sentrallås og alarm, glemte å skrive det.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...