Thewiz Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 (endret) En motorsykkel er rett og slett alt for rått parti mot menneske. Når man runder 200km/t på en motorsykkel skal det fryktlig lite til for at man stuper over styret og man overlever sjeldent (les: Aldri) når man krasjer i slike hastigheter. Det skal bare en liten stein til for at du ligger der død. Har en kompis som tar mc lappen nå, han har allerede krasjet 8 ganger med sin moped (som har en hastighet på 80km/t), jeg vil tro han kjører seg av sykkelen i alt for høy hastighet og kommer nok til dø eller bli sittende i rullestol resten av livet. Kan legge til at han er svært fartsblind og kjører generelt dårlig i trafikken. Trist, men sant. Endret 31. juli 2007 av Thewiz Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 9180281[/snapback] Kondolerer. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 31. juli 2007 Del Skrevet 31. juli 2007 Kanskje han kommer på bedre tanker etter å fått litt asfaltutslett de fleste gjør det vertfall.. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Kanskje han kommer på bedre tanker etter å fått litt asfaltutslett de fleste gjør det vertfall.. 9183106[/snapback] Er ikke så mye eldre enn en fjortis du heller ser jeg, og jeg kan nesten love deg at du vil tryne en dag, om ikke på en MC så på annen måte... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 undervurdert problem er kara i midtlivskrise som fikk med motorsykkel når de tok billappen for 100 år siden.. De har lov å kjøre 1300 hayabusa, opplæringen de har fått er mindre enn 15 åringene får på moped i dag.. Er ikke så mange som skriver så mye om det, er alltid den yngre garde som får skylda.. 9123977[/snapback] Kanskje litt nekrobump, men NMCU fikk statistisk sentralbyrå til å se på ulykkesrisikoen for denne gruppen for noen år siden. At dem "nyfreslte 40 åringene" var noen utsatt gruppe ble avlivet som en myte den gangen. Gjennomsnittlig ulykkesrisiko for førere over 40 år som har hatt lappen i mindre enn to år er faktisk lavere enn for motorsykkelstanden som helhet. Risikotallet for hele motorsykkelkollektivet var i 1999, 8,2 ulykker per 1000 enheter. - snip - Dersom man begrenser utvalget til de personene i de to aldergruppene som kun har hatt førerkort klasse A i 2 år eller mindre, øker risikotallet for begge aldersgrupper, til henholdsvis 13,9 og 5,6. Dette forteller helt klart at manglende erfaring er en viktig ulykkesfaktor. Men fremdeles er altså de yngre førerne mer ulykkesutsatt enn de eldre. - snip - Myten om at det er de såkalte "nyfrelste 40-åringene" som er årsaken til det forholdsvis høye ulykkesnivået for kjøretøygruppa motorsykkel i Norge må dermed kunne anses som avkreftet. http://www.nmcu.org/publ/ssb_1999/index.html Kanskje alder er en liten faktor oppi det hele likevel. Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) Er ikke så mye eldre enn en fjortis du heller ser jeg, og jeg kan nesten love deg at du vil tryne en dag, om ikke på en MC så på annen måte... been there done that MailMan13: Som jeg skrev tidligere, dette var noe min kjørelærer fortalte meg, og det virket troverdig for meg.. Men fint å få den "myten" ut av vinduet da, så vet man det Endret 6. august 2007 av r0zie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå