ebso86 Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg kjøpte meg et nytt hovedkort for 2 dager siden, når jeg kom hjem og monterte så passetr ikke mitt savage 4 pro skjermkort. Hovedkortet støtter "AGP 8x" Kan noen Hjelpe meg? Erik Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 og da mener jeg passet ikke FYSISK Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 At hovedkortet støtter 8x AGP, har ingenting å gjøre med at grafikk-kortet ditt ikkje passa fysisk. Viss du forteller oss kva slags HK og GK du har (detaljer), så blir det en del lettere å hjelpe. På hovedkortet ditt har du sannsynligvis minst 2 ulike slots; pci og agp. Skjermkort er i 98 % av tilfellene enten agp eller pci, og aller helst agp. Fortell oss litt mer du 8) Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kortet du har er nok et PCI Skjermkort hvis det ikke passet i AGP porten! Bruk en PCI port, det passer nok der vil jeg tro!! Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Det er et "MSI KT4V Hovedkort, Socket A Retail KT400, ATA/133, ATX, USB2.0, AGP 8X, Lyd" Skjermkortet er et Savage 4 PRO 32mb (dette er alt jeg vet, det er et AGP kort) Problemet er at den delen du skal stikke nedi er omvendt i forhold til AGP-portens fysiske oppdeling. den lengste delen er der den korte skal vere og den korte er der den lengste skal være. (hvis dere skjønner) Så med andre ord hadde kortet passet hvis jeg hadde snudd den bak fram inni pcn! Erik Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 agp8x er ikke kompatibel med eldre standarder. og da mener jeg 1x og 2x som ditt savage kort er Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 agp8x er ikke kompatibel med eldre standarder. og da mener jeg 1x og 2x som ditt savage kort er Porten på AGP 8x er den annerledes i utforming enn 1x 2x 0g 4x ??? Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Kan jeg bruke et APG 4x ? Jeg vurderer og kjøpe et Gainward GeForce4 MX440 128MB (AGP 4x) Noen som har noen erfaringer med dette kortet forresten? Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 hvis du ser på skjermkort-kontakten, hvis du bare har et hakk (1) i kontakten, så har du 1-2x og det støtter ikke 8x-standarden. Kort med 1-2x kjører på 3volt Hvis du har to hakk (2) så har du 4x og de kortene kjører på 1,5volt og dermed støttes det av 8x. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå