Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

error under startup

Anbefalte innlegg

når jeg prøver å starte pc'n kommer denne feilmeldingen:

*****Warning: Unknown ProcessOR Revision ******

The processors(s) installed in your system are of an unknown revision.

Please contact your BIOS vendor for appropriate updates.

A: Drive Error

Press F1 to resume

hvis jeg trykker F1 starter pc'n men da kommer det en melding hvor det står at en ting er innstaller, men den er ikke riktig innstallert, litt senere kommer det en boble der det står pci. på enhetsbehandling står det et gult spørsmålstegn, med et lite utropstegn på. jhvordan fikser jeg dette, jeg har prøvd å clear cmos jumper, men det funka ikke.

problemet started i går, etter at var litt i bios, og trykka på set to default eller no sånt.

har ringt support, men de klarte ikke hjelpe meg. plz trenger hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er jo rimelig åpenlagt, i og med at det står i klartekst i feilmeldingen (om dog på engelsk). Du trenger å flashe BIOS med en oppdtert versjon som støtter prosessoren du bruker.

Vansligvis skal det ikek være mulig å gå tilbake i versjon (det fungerte jo tidligere som du nevner), men en del hovedkort har nå dobble chipper på hovedkortet slik at om du driter deg ut på en bios update så har den en backup. Jeg tipepr du har vært borti en slik funksjon, og har da valgt å revertere til backupen, som nok er en eldre versjon. Nå støtter BIOS din ikke lenger CPUen din, og du kan ikke starte opp slik som dette før du har ny oppdatert BIOS.

For å oppdatere bios må du enten midlertidig låne en annen CPU som kan brukes mens du flasher BIOS, eller du må se om hovedkortet har en BIOS-rescue funksjon som gjør at du kan preparere en floppydisk med ny BIOS på en annen maskin, og så starte den opp i problemmaskinen mens du holder inne visse taster slik at den automatisk oppdaterer BIOS fra disken. Før du spør meg mer detaljer om dette, så LES INSTRUKSJONMANUALEN din...

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...