Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa vil ikke gi meg konf pengene


Gjest Gjest_Lars_*

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 22 000 kroner og noen bøker til konfirmasjonen.

Siden den gang var jeg helt bevisst på at jeg skulle spare pengene slik at jeg hadde dem til seinere. Det eneste jeg kjøpte var et videokamera og en mobiltelefon. Det morsomme var at en uke etter at mobiltelefonen var kjøpt, vant jeg NØYAKTIG den samme telefonen fra McLaren.com - men da i Special-Edition til £550 =)

 

I dag har jeg ikke brukt noenting av pengene og har de stående på "høyrentekonto" (Om man kan kalle det for det i det hele tatt :p ) Hittil har jeg jobbet veldig mange forskjellige plasser i sommer og vurderer å kjøpe meg Nikon D80 eller D200 for pengene!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville bare hatt de på den kontoen til jeg var 18 hvis jeg var deg. Hvis du har behov for klær så tror jeg ikke foreldrene dine er så vrang at de ikke kjøper det du trenger. De får jo penger for å ha deg helt til du blir 18 vet du ;)

 

Dessuten så vokser jo pengene litt hele tiden også da, så å si. Så bruk dem heller når du er voksen.

 

Pappaer er ikke så dumme som de av og til ser ut til å være :!:

Lenke til kommentar

hadde nok vært enig med fatteren din gitt, jeg selv brukte 17 000 kr på multimedia-PC som ikke er i bruk lenger, angrer litt på det nå ja.

men flaks for meg sponset foreldre mine lappen, men ikke bil...

 

hvis du absolutt treng klær, så får du skaffe deg en jobb til å få råd til å kjøpe klær for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg valgte selv å spare pengene fra konfirmasjon, på alle pengene jeg tjente på arbeid fra jeg var ung til lappen og bil. Dette lønte seg veldig! Selv med minimumstimer så ble billappen ca 20 000. Meget stiv pris, og min mor ville aldri kunnet betale noe slikt.

 

Så jeg tror nok du burde heller takke faren din! Her er valget mellom din forfengelighet og bil. Fordi, du kan ikke forvente at foreldrene dine skal fø deg resten av livet..

Lenke til kommentar

Det er greit nok at du skal bruke dem på klær, men når du sier "Bare noen tusen" Hvor mange tusen da? Penger går fortere en man tror, det sier bare "ping!" Så var 15.000 vekk.

 

Men det er spørs hva du bruker dem på, du kommer sikkert til og treng noen tusener når du blir student og kanskje bor i hybel ;)

Lenke til kommentar

Jeg brukte alle mine konfirmasjonspenger på en ATV, som jeg senere solgte, og kjøpte meg lett-sykkel. Angrer ikke et sekund på det heller, men hva du velger å bruke penger på er jo veldig interesse styrt. Men du skal absoulutt ikke legge tanken om å spare penger på hyllen, det er utrolig smart;)

Lenke til kommentar

Oki, no har eg ikkje lest heile denne tråden, men eg må få seie ein ting.

Høyr på fattern. Og forresten, så lenge det er han som har disposisjonsrett, så har vel du ikkje ein dritt du skulle sagt, forsåvidt.

 

Og ein ting til, la faren din betale kleda dine... ;)

Lenke til kommentar
Da jeg var 16 skulle heller ikke jeg ha bil, men tro meg, nå er jeg straks 18 og jeg har veldig lyst på bil. Grunnen til at jeg kan få meg bil er at jeg hadde en far like klok som din, så hør på gammlefar du.

9109078[/snapback]

Enig...

 

Brukte alle pengene mine samme dagen jeg... og gjett om jeg angra når jeg trengte Scooter etterpå..angrer fortsatt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...