Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappa vil ikke gi meg konf pengene


Gjest Gjest_Lars_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

poenget er vel kor mykje klær du får for nokre tusen. Har ein liten mistanke til at dette er 1 bukse og kanskje ein genser? Stemmer det?

 

I så fall er eg veldig einig med faren din, du bruker nokre tusen på tull som ikkje kjem til å bli brukt om 2 månader (satt litt på spissen)

Lenke til kommentar

Hvis du vil gjøre deg selv en ekstra stor tjeneste, henter du faren din og viser ham denne tråden. Så i tilfelle han i et øyeblikks galskap skulle finne på å gi etter for masingen din, har han her en god del som forteller ham at han gjør noe klokt i å ikke gjøre så. :)

 

Edit: Litt gal formulering.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Lars_*

Det går mye i merkeklær ja.. men det er ikke poenget. Buksa jeg har nå og slitt... og den andre er jeg vokst fra så har egentlig bare 1 bukse.

Lenke til kommentar

Ut i fra måten du skriver på virker du egentlig ganske barnslig. Tror det hjelper deg fint lite at du maser om de pengene, og det hjelper deg enda mindre om du furter :) Kanskje du får pengene, men du kommer garantert til å angre senere. :wee:

 

Og hvis du er 16 år, hvorfor ikke skaffe deg en sommerjobb/deltidsjobb? De fleste jeg kjenner, skaffer det de trenger av penger selv (Inkludert meg). Og du kommer vel neppe langt i livet, hvis du regner med å få penger til alt du vil ha/trenger. :)

Lenke til kommentar

Mulig hukommelsen min er dårlig, men tar jeg ikke helt feil skal gaver med "merkelapp" (altså når giver sier du skal bruke det til det og det) brukes til akkurat det giver sier. Dette har litt med at man forsåvidt inngår en avtale (husk, muntlige avtaler er i utgangspunktet bindende ...) og da er man forpliktet til å oppfylle den. Med andre ord, har far til trådstarter ved overdragelse av penger sagt at dette må brukes til et eller annet spesifikt formål og trådstarter selv har vært inneforstått med det har trådstarter fint lite å si selv om han har aldri så mye råderett over pengene eller ei.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Når jeg var mindre ( 5-6 år siden så fikk jeg masse penger av foreldra mine som de satte på en konto jeg ikke får benytte får jeg blir 25 ( foreldra sin konto )) jeg skjønnte da ikke hvorfor jeg ikke bare kunne få dem med en gang, og heller ikke hvorfor jeg ikke kunne få dem når jeg ble 18.

Men nå er jeg 18 om 3 måneder og må si jeg er glad for at det endte slik.

 

Du kommer til å skjønne hvorfor faren din har gjort som han gjør når du blir eldre og trenger* pengene.

 

 

*nei du trenger de strengt tatt ikke nå.

Lenke til kommentar
Nei... det er urettferdig... viss jeg ikke får noen penger skal jeg være sur på han helt til han gir meg de.

9109202[/snapback]

 

spør du meg så høres du ut som en dritt unge, her har du fått 15 000 som skal brukes til bil slik jeg forstår. men du vil kaste dem vekk på pc og annet ting, umoden...

hør på faren din du, kommer til å takke han når du skal ha lappen og bil for da går pengene fort, jeg har selv noen kompiser som brukte opp 20 000 i komf, og når dem var 18år måtte dem ta opp lån for å få lappen og en bil. mens jeg som ble kontrolert av min far med pengene litt. fikk lappen og en fin bil.....

 

du kommer til å takke han om 3 år

Lenke til kommentar
PC

9109289[/snapback]

 

Jeg vil fraråde deg dette STERKT..

 

Nå sitter jeg her den dag i dag (19år), å angrer noe helt borti

natta på at jeg ikke sparte alle pengene jeg fikk, for da hadde

jeg hatt min egen bil.

 

Jeg sløste forøvrig bort alt på pc, anlegg, tv og annet vas! :no:

 

Hør på faren din, du vil angre hvis du bruker pengene

opp på PC og klær! Forøvrig så er PC det du taper mest

penger på å kjøpe, bortsett fra nybilkjøp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...