faaeri Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vi har testet Sigmas nyeste speilreflekskamera med Foveon-sensor. En helt annen sensorteknologi enn konkurrentene gjør dette kameraet interessant. Les mer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Tror noen av dere må ta en kikk over linkene. på Blomsterbildene og båtbildene som skal sammenlignes fungerer ikke linkene eller så linker de til feil bilde (HK bildet) Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) og skal det stå mye om samsung her? Skjønte ikke det helt. Endret 20. juli 2007 av svenni84 Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg er heller ikke helt med når det gjelder Samsung NV7 OPS i avsnittet om hurtighet. Ser ut til at det er klipt fra en omtale av Samsung kameraet og at man har glemt å rette opp. Endret 20. juli 2007 av Gunderz Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vi retter opp feilen nå. Det hadde sneket seg inn noen rester fra forrige test med det nye testopsettet. Lenke til kommentar
faaeri Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Da skal feilene være rettet. Beklager det. Det gikk visst litt fort med layout og bilder på en fredag ettermiddag. ..og takk til dere som oppdaget det og ga beskjed. Erik Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Var litt fascinerende å lese om at kameraet var så tregt. Jeg har jo et Sigma SD10, og jeg kan ikke si at det virker på langt nær så tregt som det Sigma-kameraet dere har hatt i deres hender. For eksempel er det ikke særlig tregt å zoome inn for å sjekke detaljene på bilder. Hvordan er SD14 på hudfarger? SD10 sliter med at mennesker ofte blir grålige og/eller sykelige i hudfargen, uavhengig av hvitbalanse. Så om man skal ta portrett med dette kameraet må det gjøres i svart hvitt. Det virker også som SD10 sliter litt mer med å få fokusen til å treffe enn SD14 gjør. Hvilken linse har dere på Canon 5D? Så vidt jeg vet er den der 30mm'eren til Sigma en DC, eller som Ken Rockwell kaller det "Digitalle Crippled", dvs at den ikke funker så toppe på fullformatskameraet som nettopp 5D. Ellers en interessant test. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 På 5D varierer det litt hva slags optikk vi bruker, men i testøyemed bruker vi stort sett 50mm f1.4 (i denne testen) eller 50mm f2.5 Macro (i kommende test av 1D MkIII) til de vanlige testbildene. Vi bruker også en del annen optikk som 35mm f1.4L, 85mm f1.2L, 135mm f2, 200mm f2.8, 300mm f2.8, og så videre, avhengig av behov og hva som skal testes. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hvis en liten kameraprodusent skal ha noen sjanse til å overleve, eller endog vokse, så må de ha noe de gjør bedre enn sine større konkurenter. Det nytter ikke å komme på markedet med et kamera som både er tregere, mer ulogisk oppbygget, mye mindre brukervennlig, og ikke minst tar mye dårligere bilder enn sine konkurenter. Alle testene av SD14 har endt med mer eller mindre total slakt. Da spiller det ingen rolle for meg om det har "ny og spennende sensorteknologi". Med dette kameraet har Sigma mistet all min tillit. Uansett hva de måtte komme med senere, så har de bevist at de totalt mangler kvalitetssikring, når de kan la et slikt makkverk passere uten at noen sier fra og griper fatt i åpenbare feil og mangler, og faktisk går igang å masseprodusere og selge dette her. Jeg må presisere at jeg ikke har prøvd dette kamera selv, men alle testene jeg har lest hittil er seriøse, og er utført av folk jeg stoler på Ikke minst denne på Akam Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg mener det er sensoren sin skyld. Den er ikke bra nok. Og passer bare til enkelte bildesituasjoner. Om noen år er denne sensortypen sikkert blitt bedre. Synes det var ekstremt med ISO 800/1600 på fargene, det var jo nesten svart/hvit (gråtoner). Lenke til kommentar
youpidou Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Enig i at 14 megapiksler er veldig optimistisk av Sigma, men rett skal være rett: Deres 4.65 megapiksler har ingen ekstrapolering av farger slik man har i ALLE andre produsenters kameraer, så oppløsningen til bildene kan direkte sammenlignes med 8-10 megapiksler fra andre produsenter. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 16. mai 2009 Del Skrevet 16. mai 2009 Tror de fleste har konkludert med at SD14 ikke ble noen suksess, tross råe fargegjengivelser. Du får SD14 ekstremt billig på ebay, så det er jo forsåvidt verdt å bare prøve.. youpidou: Btw, tror du står for tidenes bump Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 18. mai 2009 Del Skrevet 18. mai 2009 Tsh, da jeg hengte i Hardware-delen var det faktisk noen som var mistenkelig nært 1000 innlegg som bumpet en utstyrstråd fra 2002. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg