robiwan Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Trenger litt hjelp her, skal i bryllup neste helg og jeg er sammen med forloveren til bruda. Og senest i går spurte dama og jeg var klar for å danse på bryllup, og det er her dde store spørsmålene kommer inn: 1: Er det noen andre en brudeparet som skal danse vals? 2: Hvilke dans burde jeg kunne? 3: Hvordan lærer jeg dem(kun det basic)? Endret 20. juli 2007 av robiwan Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 kun brude paret danser først forran alle, deretter sier toastmaster at alle kan joine dem på gulvet, er selfølgelig frivillig, den dansen du skal kunne er enkel, 1-2-3 og 1-2-3- like enkelt som det høres ut hehe.' bare øv litt hjemme først så når du skal danse teller du 1-2-3 til venstre så 1-2-3 til høyre, så mikser du litt etter vert. detter er seff basic håper det hjalp litt da. vansklig å skrive når jeg ikke kan vise Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 21. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2007 Hjalp veldig mye, du finner ikke noen videor på youtube eller no sånt da? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Lag slike føtter på gulvet som viser deg trinnene og hvor du skal sette høyre og venstre fot. Hvordan danse vals Endret 24. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Første dansen deres sammen som ett giftepar ZYhlm9GTAQ0 Endret 12. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Det finnes tre typer vals: Engelsk vals, wienervals og det de fleste danser. Noen kaller det siste for "rundvals". Du danser det du føler er riktig for deg, men de to første kan du i grunn ikke velge mellom fritt. Det avhenger litt av musikken. Wienervals er en veldig rask form for vals med veldig raske trinn. I vårt bryllup danset vi (forsøkte i hvert fall) engelsk vals. Basictrinnene dansen som i en firkant. Frem - til siden - til siden. Bak - til siden - til siden. Frem til siden - til siden. Det enkleste vil nok være å danse "vanlig vals" som de fleste gjør. Da kan du tenke "Tung - lett - lett" eller "Hæl - tå - tå". Du beveger deg fritt rundt på gulvet etter musikken. Det er ingen tvang å danse vals. Og ikke alle brudepar velger å danse vals, men velger heller å danse rolig tett dans ("Slow" som noen kaller det). Utover dette så er det vel swing som er mest vanlig å danse i bryllup Edit: Urk, ser jo nå at dette er lenge etter bryllupet har vært.. Endret 13. august 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå