LeLiLa Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 15 år og overkroppen min er som små barn, jeg veier lite (45kg) er 163cm høy ca. Noen som kan hjelpe meg å gå opp i vekt og få en bredere overkropp? De fleste på skolen min har bred overkropp. Takk Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Vent til du vokser ordentlig ut før du prøver å bygge deg større Det er gener, noen har brede skuldre, andre har smale.. Endret 20. juli 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Vent til du vokser ordentlig ut før du prøver å bygge deg større Det er gener, noen har brede skuldre, andre har smale.. 9108831[/snapback] Toill! Begynn å tren med en gang, og spis som en gal. Meld deg inn på studio og få en gjennomgang av øvelser. Og husk, spis! Det kan ikke sies nok ganger. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Som sagt før; spis mye og riktig mat med mye proteiner, trege karbohydrater og umettet fett. Prøv deg litt fram og hvis du ikke går opp med enn 0,3kg i uken da spiser du 250kcal mer hver dag helt til du går opp i 0,3kg eller mer i uken. Trene hele kroppen 3 ganger i uken, du kan f.eks prøve Release Your Potential på www.tn.no Husk å tren ben også! Ikke bare tren overkropp hvis du vil opp i vekt siden benmusklene veier en del og knebøy vil hjelpe hormonproduksjonen i kroppen (mer testosteron som er bra for å bygge muskler). Hvis du gjør alt dette vil du gå opp i vekt garantert. Vent til du vokser ordentlig ut før du prøver å bygge deg større Det er gener, noen har brede skuldre, andre har smale.. 9108831[/snapback] At han har smale skuldere nå er pga genene hans, men det som er så fint med muskler er at man kan forandre muskelmasse ved å trene med vekter. Så hvis han ikke har brede skuldere nå så kan det godt hende at med hard trening og mye spising så vil han ha mye bredere skuldere enn alle på skolen hans til neste år. Les om alt grunnlegende om trening og kosthold på www.treningsforum.no www.iform.no og www.myorevolution.com Mesteparten av fremgangen din vil komme av hvordan du spiser. Endret 20. juli 2007 av DNA Lenke til kommentar
gnav Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er bare å vente Bredere overkropp får du etter hvert som du blir eldre. Femten år er ikke mye og du har enda mangen år igjen å vokse på. Ikke stress alt for mye med trening. Bare gi det (kroppen) tid. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Er bare å vente Bredere overkropp får du etter hvert som du blir eldre. Femten år er ikke mye og du har enda mangen år igjen å vokse på. Ikke stress alt for mye med trening. Bare gi det (kroppen) tid. 9110796[/snapback] Det er ingen gode grunner til at han ikke skal begynne å trene nå. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Er bare å vente Bredere overkropp får du etter hvert som du blir eldre. Femten år er ikke mye og du har enda mangen år igjen å vokse på. Ikke stress alt for mye med trening. Bare gi det (kroppen) tid. 9110796[/snapback] Pfft, jeg hadde selv ikke brede skuldere da jeg var 15 siden jeg var ganske utrent. Men så begynte jeg på treningstudio for 8 mnd siden da jeg var 15, og nå har jeg bredere skuldere enn de fleste på min alder og jeg TVILER sterkt på at jeg hadde hatt det hvis jeg ikke startet å trene. For å få skikkelig brede skuldere må det trening til Vet bare om en som hadde skikkelig brede skuldere før han begynte å trene, men han er jo begavet med kjempebra gener og han benket 100kg x 3 første gang han prøvde så sånne som han er det ikke så mange av. Endret 20. juli 2007 av DNA Lenke til kommentar
gnav Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Er bare å vente Bredere overkropp får du etter hvert som du blir eldre. Femten år er ikke mye og du har enda mangen år igjen å vokse på. Ikke stress alt for mye med trening. Bare gi det (kroppen) tid. 9110796[/snapback] Det er ingen gode grunner til at han ikke skal begynne å trene nå. 9111615[/snapback] Jeg sa på ingen måte at han ikke skulle trene. Det jeg ville fram til var at jeg syns det er feil på hans alder å ha så mye fokus på trening, og det å se bra ut. Trening er for all del kjempebra, bare ikke overdriv det. DNA: Bredere skuldrer er en naturlig del av vokseprosessen som gjør en gutt til mann. Uten å ha sett bilder av trådstarter går jeg ut i fra at han enda ikke er fullt utvokst og dermed ikke har så brede skuldrer enda. Det er klart at noen har naturlig smalere skuldrer enn andre, men jeg tror at i dette tilfellet er det ikke det som er problemet. Trening hjelper helt sikkert litt, men det er i hovedsak mest skjelettet som kommer til å gjøre han bredere. Endret 21. juli 2007 av Gnav Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 (endret) Overdren trening i ung alder. hemmer ikke det veksten i høyden? Og ang meg selv: Er 21 år. 197 cm og 82 kg. hopper konstant mellom 80 og 85. Er veldig sugen på å gå opp 15-20 kg det kommende året. hovedsaklig større kasse. skuldre, mage og armer. så jeg ikke ser så spinkel ut tar kondisen senere...... Jeg er tynn/slank, men har ikke ett gramm fet på kroppen, kun muskler(faktisk), i de små menger som er Tips til type apparater/trenings metode? Og an diett: rå egg/2-3 glass melk, tunfisk etcg Har ganske høy forbrenning. Har lite peil på dette, så setter pris på innspill Endret 21. juli 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
DNA Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Trening i ung alder ødelegger ikke veksten så lenge man ikke trener med helt forferdelig teknikk og skader seg. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Trene hele kroppen 3 ganger i uken, du kan f.eks prøve Release Your Potential på 9109181[/snapback] Omg har de startet en ny jippo. Jævla Tn, skjemmes litt over TN shakern min til tider. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Trene hele kroppen 3 ganger i uken, du kan f.eks prøve Release Your Potential på 9109181[/snapback] Omg har de startet en ny jippo. Jævla Tn, skjemmes litt over TN shakern min til tider. 9128581[/snapback] :!: Jeg synes RYP er et ganske genialt program og det er bra forklart også. Du begynner med mange reps så man får inn teknikk og får "drivstoff" til muskelen før man kommer over til få reps så man har mindre sjangse for overtrening. Er også mye annet som er bra med programmet. Ja, jeg vet de har mye kostilskudd og alt mulig og prøver å lure uerfarende folk som ikke kan så mye at de absolutt MÅ ta en proteinshake, kreatin, L-glutamine og alt det der, noe som er unødvendig. Men hvem kan klandre dem? De vil jo rett og slett tjene penger. Så selve programmet er bra og bra forklart. Endret 23. juli 2007 av DNA Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Poenget er at de tar gammel lærdom og relanserer det som noe nytt, å som noe de har funnet på! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Poenget er at de tar gammel lærdom og relanserer det som noe nytt, å som noe de har funnet på! 9128748[/snapback] Joa, det gjør de vel. Men programmet har jo ivertfall samlet all "lærdommen" i et program. Lenke til kommentar
LeLiLa Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Er d bra å drikke protein drink? Onkelen min trener, og vi har d hjemme :/ Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Det er viktig å få i seg nok proteiner dersom man ønsker å bygge muskler. Proteindrikk er nok ikke dumt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå