Fruktkake Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg kiket i Everest her om dagen, så la jeg merke til at den ene kjernen stod på 100%, og den andre på 0%. Kan det hende at den ene kjernen har dødd? Det vises to kjerner i Windows Task Manager, hvorav begge bruker 100%. Jeg har satt opp en Folding@Home klient på hver kjerne. Er det noen som har erfaring med at kjerner i prosessorer dør helt uten videre? Kan det bare være en bug i Everest? Bare så det er sagt har jeg aldri overklokket noe på PC-en min. Jeg sendte en e-post til Amentio om dette, de ba meg fylle ut en returrapport. Skulle den bli godkjent vil jeg ikke sende en fullt fungerende prosessor tilbake. Det er en AMD Athlon 64 4200+ (939) det er snakk om. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Fikk en venn til å prøve Everest, det samme vises hos han så den er grei. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Fikk en venn til å prøve Everest, det samme vises hos han så den er grei. 9108958[/snapback] Slik skal det ikke være. Begge kjerner skal vise tilnærmet det samme. Jeg har tre stk. X2 AMD og ingen viser noe i nærheten av det dere sier. Når jeg belaster maskinen vises dette på begge kjerner. Det jeg kan tro er at dere begge har slått av den ene kjernen, noe som skal være mulig. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Reagerer på at det er kjerne 2 (1) som står på 100% og ikke kjerne 1 (0). Det er litt ugler i mosen ja. Har du Amd Dual Core Optimizer + nyeste driver installert på maskinen ? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er Everest som er problemet. Samme resultat her. Men begge mine kjerner er i bruk. Det er to muligheter. 1. Everest versjonen har ikke støtte for to kjerner. 2. Bug Sjekk taskmanager i windows, der ser du begge kjernene jobber. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er jo veldig enkelt å teste... last ned prime95. start programmet i to istanser. Sett ene programmet til å bruke core0, det andre til core1. Kjør så en stabilitet/torturtest på begge, gjerne samtidig. Hvis ene kjernen er skadet eller ødelagt så vil den jo ikke være i stand til å produsere korrekte resultater, og du vil få errors i en av prime95 instansene dine, avhengig av hvilken core som evt. er skadet/ødelagt. Jeg tipper coren er ok. Om en core var helt dau tror jeg hele prosessoren hadde hatt problemer med å fungere skikkelig. -Stigma Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Stengte begge Folding@Home-klientene nå. Nå viser den vanlig CPU-bruk, men fremdeles på kjerne #2. Ingenting er på kjerne #1. Har ikke installert noen form for driver. Hvis du mener Cool'n Quiet så er dette innebygd i Vista. Men jeg installerte Amd Dual Core Optimizer nå. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
DeRn Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Du kan jo prøve å laste ned programmet 'AIDA' i stedet. Det er noe det samme men kanskje mer profesjonelt. Programmet fungerer noen lunde likt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå