hitokiri Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 En ny 3D-løsning vil gi grafikk på mobiler som danker ut både PSP og Nintendo DS. Les mer Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ser greit ut det der, men hvordan blir det med de småe skjermene det er på mobiltelefoner da? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Ser greit ut det der, men hvordan blir det med de småe skjermene det er på mobiltelefoner da? 9108750[/snapback] Tja... er ikke alle mobilskjermer som er så små. Har en på 2.8" med VGA-oppløsning for øyeblikket og det er ganske behagelig å se på. Så jeg vil påstå at så lenge skjermen er 2.8" eller større så har det noe for seg. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 mhm, regner med at skjermene blir større til de telefonene uansett. Lenke til kommentar
dercaS Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Flott med bedre grafikk på mobilene, men det er et annet problem med spill på mobiltelefoner føler jeg. Og det er hvor behagelig det er å kontrollere spillene. De fleste mobiler er jo tross alt ikke laget for å spille med. Selve kontrollsystemet må lages mye mere behagelig for at det skal være noen vits føler jeg. Iallefall til mere avanserte spill som jeg regner med vil komme nå når hardwaren støtter det. Lenke til kommentar
Ty4on Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Håper at mobilspillprodusentene slutter å lage 300kb spill og lager noen på flere megabyte. Flott med bedre grafikk på mobilene, men det er et annet problem med spill på mobiltelefoner føler jeg. Og det er hvor behagelig det er å kontrollere spillene.De fleste mobiler er jo tross alt ikke laget for å spille med. Selve kontrollsystemet må lages mye mere behagelig for at det skal være noen vits føler jeg. Iallefall til mere avanserte spill som jeg regner med vil komme nå når hardwaren støtter det. 9109539[/snapback] Det største problemet er at de ikke forstår at bilspill ikke skal spilles med 2 som gas og 4/6 som styring. Mange SE telefoner nå har jo a og b knapp over skjermen. Endret 20. juli 2007 av Ty4on Lenke til kommentar
orelse4054 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Lurer på hvordan batteri tiden blir da, om de kan klare å komme med slike revolusjonerte batterier som dette 3d kortet Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tror de blir nødt å lage noen bedre batterier for det 3D kortet må kreve en del strøm. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Kan dette love Final Fantasy Agito XIII opp hit? Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 tviler på så god grafikk som på bildet i artikkelen., mer som gta 1/2 kanskje? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Jeg sjønner ikke det her helt. Det brukes millioner av kroner på å få real 3d støtte i telefonene MEN det er ingen av oss dødlige som vet hvorfor vi bare kan snakke i 3-6timer i telefonen. Det har seg faktisk slik at telefonen kan brukes i mange flere timer på iptelefoni viss man har en wifi telefon... Kan de ikke heller få fiksa dette først? Lenke til kommentar
8086 Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Vet noen om dette har sammenheng med norske Phalanx? Husker jeg leste om dem i TU for lenge siden. De hadde utviklet en eller annen gpu for mobile enheter... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Vet noen om dette har sammenheng med norske Phalanx? Husker jeg leste om dem i TU for lenge siden. De hadde utviklet en eller annen gpu for mobile enheter... 9117214[/snapback] Jeg tror det er denne gpu'n som skal brukes Det er den eneste brikken i verden som greier å få til slik 3-d grafikk ved hjelp av så lite strøm =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 3D-akselleratoren rendrer 100 mega-polygoner per sekund (eller 800 megapiksler i sekundet). Det er jo ikke så verst for å være en mobiltelefon. Det er anslagsvis på nivå med geforce 3. Med tanke på at 3DMark01 gikk rasende fort på geforce 3 ved 1024x768 oppløsning så bør telefonen klare mer kompleks grafikk enn det på oppløsninger som f.eks 640x480, noe jeg regner med blir vanlig om ikke så lenge på mobilene med størst skjerm. Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 "Nå kommer heftig 3D-grafikk til mobilen" Disse artiklene kommer med jevne mellomrom Brukerne er ikke interessert i 3D på mobilen enda har man også funnet ut. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jøss, 50 ganger høyere teoretisk ytelse enn OMAP2420 som blandt annet sitter i N95 8GB. Det må utvilsomt trekke mye strøm.. Og jeg som ble imponert over GLBenchmark: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Se filmen hos Youtube (På telefoner med hardware-støtte for 3D-aksellerasjon går dette langt glattere, med OMAP2420 ligger begge tester rundt 60fps.) Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 God grafikk på mobilen finnes allerede kanskje ikke så bra som på bildet der, men synes ikke dette er så værst: . Og ja, det er full-screen anti-aliasing, og ja, det er konstant 60 fps. Slik ser det ut på storskjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg