Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver ikke reklame, men har kjøpt meg HTPC fra Vendur.no og er kjempefornøyd med utrolig bra service derfra. Dessuten er denne HTPC totalt vifteløs, eneste som du vil høre er HD som er isolert, dvs ingen støy. Er sinnsykt fornøyd med min.

To ting dette er ikke akkurat den billigste HTPCèn på markedet men har du råd til det vil jeg anbefale det på det sterkeste. Neste er at det krever at du har en god del trening med å sette sammen delene. Den bruker et system med kobberrør som leder varme fra deler i pc ut til enorme kjøleribber på begge sidene.

Her er en link til et byggesett(du kan bruke vanlige atx hovedkort i denne stue pcen, ville likevel forhørt meg med forhandler om hvilke som er "best" og at du ikke trenger å "mekke" for mye): Ultimate HTPC Byggesett(du må i tillegg kjøpe "datadeler")

Kan faktisk bruke ganske bra grafikkort også, kort som støtter dx10 :D

Er vel kanskje litt reklame men jeg er så fornøyd med min, pluss har ikke vært borti bedre kundeservice noen gang. Så håper jeg ikke fornærmer noen med å informere om et high end HTPC valg :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm - jeg blir alltid skeptisk når første posten noen poster er skryteposter av webbutikker eller produkter.

Når det er sagt, så ser faktisk byggesettet interessant ut. Hvis det ikke var for at jeg allerede har bygget meg et mediasenter, kunne jeg ha vurdert denne løsningen.

Lenke til kommentar

Ja, dette er nok et reklamestunt fra Vendur.no.

Når det er sagt så ble HFX minien fra mCubed slaktet i en omfattende review fra anerkjente Silentpcreview.com. Selv om det er plass til 2 stk. 3,5" harddisker i mini'en, som det er gjort et forsøk på å dempe støyen fra, durer de i vei på en irriterende måte. En god prosessorvifte ville det vært umulig å høre gjennom denne støyen fra harddiskene. Silentpcreview.com konkluderer med at heatsink avkjølingen av prosessoren er meningsløs i dette kabinettet, så lenge man ikke har klart å finne en bedre løsning for støydemping av harddiskene. Silentpcreview.com anbefaler derfor at man ikke prøver å bruke noe annet en 2,5" (>5400 rpm) harddisker i dette kabinettet (evt. SSD), da disse er svært støysvake i forhold til 3,5" (<7200 rpm). Les reviewen

Silentpcreview.com omtaler derimot Antec NKS2400 som en meget støysvakt løsning for HTPC. Denne koster bare en brøkdel av prisen til HFX mini. Les reviewen

Vendur.no har vel lyst å selge ut sin lagerbeholdning av HFX mini kabinettene til full pris, nå som HFX micro er rett rundt hjørnet?

Endret av reidar76
Lenke til kommentar

Blir helt oppgitt av mennesker som kommer med antagelser og påstander om at jeg skulle drive reklame for Vendur.no. For å si det sånn jeg er ikke overrasket om påstander fordi det er noe av det letteste vi mennesker kommer med uten noen som helst form for grunnlag, vi bare slenger det ut. Er utrolig skuffa over at dette forumet tydeligvis ser ut til å ha noen av dem.

Jeg er en fornøyd kunde som faktisk hadde en del problemer med å sette sammen denne pga sykdom. Fikk faktisk tilbud om at det kunne de gjøre uten kostnad men det ville ta litt tid. Jeg var ikke klar over den såpass dårlige kritikken dette settet hadde fått, men dette er vel min første "stillegående" pc, bruker samsumg spinpoint og jeg klarer ikke å høre noe støy fra kassa, kanskje jeg har dårlig hørsel hvem vet.

Det kan nok hende at jeg ikke hadde kjøpt denne løsningen hadde jeg vært litt mere erfaren på "det stillegående markedet"

Eneste jeg har å si er at noen her burde lære ydmykhet, da er du istand til å se ting som du eller ikke ville hvis du var forutinntatt at siden dette var min første post og måten jeg fremla det på så måtte jeg være fra Vendur.no

Som sagt så er dette kanksje ikke den ultimate stue pc, etter jeg har lest reviews i etterkant.

Men en ting skal hvertfall Vendur ha og det er en utrolig service jeg har aldri vært borti kundeservice og jeg har kjøpt datamaskiner siden 1983 så har vært borti det meste for å si det sånn.

Hilsen Ansatt i Vendur.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...