Gå til innhold

Trådløs blitz til Nikon d70s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilke blitzer er trådløse til Nikon d70s?

9108282[/snapback]

Det er begynt å bli en del.

Fra Nikon har du SB-600 (bare slave, men jeg forstår deg slik at det er det du spør om) og SB-800

Fra Sigma fins Sigma EF-500 DG Super til en veldig hygelig pris (har denne selv)

I tillegg har Metz (minst) én, og jeg tror også det finnes fra flere tredjepartsprodusenter.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
SB-800 er helt klart førstevalget, men den koster. Dersom valget står mellom SB-600 og Sigmaen, så syns jeg man skal gå for Sigma.

9110289[/snapback]

Jo, det syns jeg også. men jeg tenkte så at om jeg jobbet 1-2 dager extra fikk jeg råd til en blitz jeg kommer til å være fornøyd med, fordi jeg vet at det ikke er noen bedre. Hvorvidt jeg i praksis trenger fordelene er ikke SÅÅ viktig. :D

Lenke til kommentar
SB-800 er helt klart førstevalget, men den koster. Dersom valget står mellom SB-600 og Sigmaen, så syns jeg man skal gå for Sigma.

9110289[/snapback]

Igrunnen et godt poeng der. Selv har jeg Nikon SB-800 som jeg er knakende fornøyd med. Igrunnen hadde jeg ikke trengt 800, men tjah, Hadde pengene til den og da var det liksom greit. Fordelen med en 800 fremfor noe annet er at den har den hvite flapsen som kan brukes til reflektor, samt at du kan styre flere Nikonblitser med den dersom du kjøper deg det senere. Selvfølgelig kan du gå for en SB-600 og kjøpe 800'en dersom du vil gjøre det samme...
Lenke til kommentar
Fordelen med en 800 fremfor noe annet er at den har den hvite flapsen som kan brukes til reflektor

9110370[/snapback]

Det er definitivt det jeg savner mest på Sigmaen min. Jeg hadde det på SB-26'en min før, og brukte den hele tiden.

Lenke til kommentar
Edit: Har dere andre også på den ekstra batteripakken konstant? jeg har det, ser ikke noe negativt med det heller.

9110881[/snapback]

Bruker oppladbare, litt ugunstig å bruke fem når batteriene kommer som 4-pakk og laderen tar 4 (eller 2) batterier. Så, har aldri brukt fem på min SB-800.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...