Gå til innhold

Hvordan åpner man system volume information?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har hatt noen treff opp gjennom tidene på virus og spyware som har lagt seg i "system volume information" katalogen.

Har forsøkt å åpne den, men den er skrivebeskyttet og man får bare access denied.

Er det noe triks for å få åpnet den slik at man får sjekket innholdet manuelt?

En annen ting med den er at jeg får oppgitt størrelsen til 0 byte.

Er dette en eller annen form for temp katalog som sletter innholdet automatisk, er det viktige filer som krasjer systemet hvis de slettes eller kan man sjekke manuelt og slette det som ble funnet hvis det fortsatt ligger der?

Jeg har også kjørt windows eget søk etter filer som skal ligge der, men ingenting blir funnet.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få tilgang, må du logge på som administrator

Skru AV enkel Simple File Sharing (enkel fildeling), dette gjøres i tools->folder options->Simple file sharing (Verktøy->Mappealternativer->Vis->Enkel fildeling)

dermed høyereklikker på på mappen, velger properties->Security->Owner

deretter velger du administrator som owner, og trykker OK

Deretter finner du fram de vanlige security saken, og trykker på Full Control (Alle tillatelser) på administrator.

Velg OK, og du skal ha tilgang til mappen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Hvis jeg ikke opprettet brukerkontoer i starten, kun registrerte den på meg....er det da også en egen administrator konto?

Hadde håpet det var en enklere metode for å komme inn og se filene...

Lenke til kommentar

Denne mappen inneholder gjenopprettingspunktene og virus/spyware som ligger der gjør ingen skade før du gjenoppretter til et av punktene som inneholder virus. Hvis du ønsker å fjerne dem må du:

- Slette alle gjenopprettingspunkter (høyreklikk på en diskstasjon -> Egenskaper -> Diskopprydding -> Flere alternativer)

- Slå av systemgjenoppretting (Kontrollpanel -> System -> Systemgjenoppretting)

- Starte maskinen på nytt

- Slå på systemgjenoppretting

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...