Gå til innhold

overklokking av en Ip166Mhz

warlord

Anbefalte innlegg

Her en dag da jeg ryddet i kjelleren fant jeg min 5år gamle Pc :-? .

Da fant jeg på den sinsyke ideen om å klokke den. Jeg hadde som mål å få den gamle "sveklingen" opp på minimum 600Mhz 8) . jeg fant frem vannkjølinga som ikke virket men reparerte den for dette formålet pluss at jeg fant frem gamle kjøleribber og vifter. Da jeg hadde koblet opp vannkjølinga og kjøleribbene som ble brukt som ramsinks oppgraderte jeg mine drivere for å ha optimale forhold. etter en iherdig jobbing med å finstille Pc fikk jeg den opp i 472Mhz :o . Ja ja jeg nådde ikke målet men se på forholdene: 166/472Mhz Det er jo nesten magisk. om ikke lenge får jeg vel sette inn peltier for å se om jeg klarer å klemme ut de siste Mhzene men det får vente til en annen gang :D.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her en dag da jeg ryddet i kjelleren fant jeg min 5år gamle Pc :-? .

Da fant jeg på den sinsyke ideen om å klokke den. Jeg hadde som mål å få den gamle "sveklingen" opp på minimum 600Mhz 8) . jeg fant frem vannkjølinga som ikke virket men reparerte den for dette formålet pluss at jeg fant frem gamle kjøleribber og vifter. Da jeg hadde koblet opp vannkjølinga og kjøleribbene som ble brukt som ramsinks oppgraderte jeg mine drivere for å ha optimale forhold. etter en iherdig jobbing med å finstille Pc fikk jeg den opp i 472Mhz :o . Ja ja jeg nådde ikke målet men se på forholdene: 166/472Mhz Det er jo nesten magisk. om ikke lenge får jeg vel sette inn peltier for å se om jeg klarer å klemme ut de siste Mhzene men det får vente til en annen gang :D.

lol, har du fritidsproblemer ? :wink: Neida, det er nok gøy det!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Han har sikkert "glemt" tråden, så jeg sendte han en PM og ba han poste opp noen bilder, men det er veldig usannsynelig at han har klokka så mye, tviler på at resten av systemet hadde hengt med, hvertfall viss han bare klokker med fsb, men hva hvet vi?

Trur det bare er jug og pøkk...

"reparerte" vannavkjølinga...hmm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...