Gå til innhold

C2D E6600, C2D E6850 eller Quad-core Q6600?

Anbefalte innlegg

Todda7:

Vet du hva... å snakke med deg er som å snakke med veggen, ikke prøv å lær meg noe jeg kan. Finn noen andre du kan diskutere med så lenge du ikke er villig til å høre hva andre sier til deg.

Det bærer noe preg av en Anti-Quad kampanje det du holder på med og at man på død og liv ikke har behov for en Quad.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Supreme Commander støtter quad.  :D

9133058[/snapback]

Good point ;) Vi er nødt til å finne spesialprogrammerte spill for å vise at Quad er verdt et kjøp tydeligvis.

9133125[/snapback]

E6850 yter bedre enn Q6600 i SC og. Ikke mye, men det er jo bevis for at det ikke alltid er vits med Quad selv om programmet\spillet støtter det.

Men som sagt, har man noen Grafikkmonstre i SLI er en Quad valget.

Lenke til kommentar
Todda7:

Vet du hva... å snakke med deg er som å snakke med veggen, ikke prøv å lær meg noe jeg kan. Finn noen andre du kan diskutere med så lenge du ikke er villig til å høre hva andre sier til deg.

Det bærer noe preg av en Anti-Quad kampanje det du holder på med og at man på død og liv ikke har behov for en Quad.

9133134[/snapback]

Neida, ingen anti-quad kampanje på meg, jeg anbefaler Quad-Core her og der, avhengig av bruksområde og brukstid før oppgradering av pc'en.

Lenke til kommentar

todda7:

Da klarer vi i det minste å være enig om at en Quad har absolutt sin nytte selv om man ikke har direkte Quad støtte i alt man driver med.

Jeg tror, vet ikke, men jeg tror jeg vil nyte godt av Quad når Crysis kommer ut, men jeg skal finne mange bruksområder den skal få tynt seg på før den tid.

EDIT:

Og man har nytte av Quad selv om man ikke har grafikkmonstre i SLI.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Todda7:

Jeg gir meg over, det var du som vred tråden inn på "nevn spill som støtter quad". Det var deres ettelysning jeg svarte på der :roll:

Og jeg vil påstå at en som ikke klarer å se hvordan han kan utnytten en Quad i dagens situasjon er begrenset. Men nok om det håper jeg.

EDIT:

La saken ligge med at vi tenker totalt forskjellig på hvordan en Quad CPU kan benyttes i dagens situasjon.

9133025[/snapback]

det var ikke Todda som vred seg inn på gaming.. det var jeg.. det var det denne tråden var lagd for.. For å finne beste prosessor for spilling per dags dato og oppgradere om et år igjen.

2. Per dags dato drar trolig flesteparten mer E6850 enn Q6600 fordi det er et mindretall mennesker som driver med alle de tingene som Todda har nevnt.. encoding, rendering, multitasking og blu-ray. For den vanlige spilleren som skal dra mest mulig av systemet sitt i dag.. er å kjøpe E6850.. Og å kjøpe 4-kjerner imorgen.. altså når de er billigere, bedre, og flertallet av programmer og spill støtter 4 kjerner. Eventuelt så kan man jo seff kjøpe Q6600 for å få en liten følelse av hvor ny teknologi man har fått tak på.. men den er i sin spede barndom.. Jeg vedder for at neste sommer så er sikkert 4 kjerner blitt dobbelt så bra og støttes av mer eller mindre ALLE nye programmer. Men er du veldig fan av 4 kjerner Theo.. så værsågod.. jeg har ikke tenkt til å stanse deg.. men ikke dra deg inn på å være aggresiv mot folk som har andre meninger enn deg.. det er faktisk sånn at jeg ville ha argumenter for å velge E6850 forran Q6600 når jeg startet tråden.. og jeg fikk det.. derfor velger jeg E6850 som er veteran innenfor teknologien den står bak og velger Q6600 til neste år når den er bedre og litt mer enn barnet innenfor teknologien.

Lenke til kommentar

Jeg bedriver tung multitasking ganske så ofte, så for meg vil en Quad være bra. Vet hva tråden er opprettet for, men når du og todda hiver dere på meg med diskusjoner som skal ha forskjellig utgangspunkt med at dere samtidig virker å ha samme ståsted så blir det bare rot.

Driver du med Gaming kjøp E6850, det er vel ganske greit og klart.

Det er INGEN ting i veien for å kjøpe Quad nå og man VIL få god nytte av den om man vet å bruke den. Men driver du mest med spill til enhver tid, kjøp E6850.

PS!

Netshop hadde sine Q6600 på lager 14:59, 48stk igjen, B3 stepping. Bekreftet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg bedriver tung multitasking ganske så ofte, så for meg vil en Quad være bra. Vet hva tråden er opprettet for, men når du og todda hiver dere på meg med diskusjoner som skal ha forskjellig utgangspunkt med at dere samtidig virker å ha samme ståsted så blir det bare rot.

Driver du med Gaming kjøp E6850, det er vel ganske greit og klart.

Det er INGEN ting i veien for å kjøpe Quad nå og man VIL få god nytte av den om man vet å bruke den. Men driver du mest mes spill til enhver tid, kjøp E6850.

PS!

Netshop hadde sine Q6600 på lager 14:59, 48stk igjen, B3 stepping. Bekreftet.

9134492[/snapback]

Ok.. men da chiller vi herfra.. Men du har vel ganske heftig pc siden du driver multitasking da eller? Helt klart.. Q6600 er et bra valg.. men jeg for min del venter til programmer støtter 4 kjerner i flertall og til det er blitt billigere og bedre.. 2. generasjon for å si det sånn da.. Men de som kanskje ikke skal oppgradere pcen sin på en stund.. burde vel gå for Q6600.. jeg gleder meg til neste år :) bortsett fra en ting.. BF2 blir mindre og mindre populært :(

Lenke til kommentar
Hvor stor ytelsesforskjell blir det i spill på en [email protected] og en E6850? Jeg har en [email protected] i dag.

Jeg tror også E6850 er beste valget for deg volfpac og slik sett skled nok tråden ut fra ditt opprinnelige spørsmål.

9134536[/snapback]

Ok.. jeg ble egentlig bare litt revet med når du og Todde "kranglet " eller hva man kaller det.. men hang meg seff på Todde fordi han støttet DC og ikke QC xD Og fordi du ikke har kilder.. men det gir jeg blanke i... :p jeg tror det blir betraktelig forskjell fra E4300 og E6850.. fordi det er som du kan tenke deg.. når dual-core var i sin spede barndom.. Starten på mange prosessorer er revolusjonerende på mange måter.. men de er ikke feilfrie når de er nye. men etter et par år blir de plettfrie og perfekte.

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Volfpac:

Jeg trenger ikke kilder for de tingene jeg har nevnt, de er selvfølgelige.

:p jeg tror det blir betraktelig forskjell fra E4300 og E6850.. fordi det er som du kan tenke deg.. når dual-core var i sin spede barndom.. Starten på mange prosessorer er revolusjonerende på mange måter.. men de er ikke feilfrie når de er nye.  men  etter et par år  blir de plettfrie og perfekte.

9134586[/snapback]

Siden du er opptatt av kilder for normal logikk, hvilke kilder har du for denne fantasifulle tenkningen?

Hvor gammel tror du egentlig min E4300 er? :hmm: Den har forøvrig en L2 stepping og kjører akkurat nå 1333FSB, dvs. 3GHz.

In practice, the Core 2 Duo E4300 is also distinguished because of the exclusive use of a new core. If the Core 2 Duo uses the stepping level B2 and the Core 2 Quad, B3, this one uses L2.
Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Volfpac:

Jeg trenger ikke kilder for de tingene jeg har nevnt, de er selvfølgelige.

:p jeg tror det blir betraktelig forskjell fra E4300 og E6850.. fordi det er som du kan tenke deg.. når dual-core var i sin spede barndom.. Starten på mange prosessorer er revolusjonerende på mange måter.. men de er ikke feilfrie når de er nye.  men  etter et par år  blir de plettfrie og perfekte.

9134586[/snapback]

Siden du er opptatt av kilder for normal logikk, hvilke kilder har du for denne fantasifulle tenkningen?

Hvor gammel tror du egentlig min E4300 er? :hmm: Den har forøvrig en L2 stepping og kjører akkurat nå 1333FSB, dvs. 3GHz.

In practice, the Core 2 Duo E4300 is also distinguished because of the exclusive use of a new core. If the Core 2 Duo uses the stepping level B2 and the Core 2 Quad, B3, this one uses L2.

9135155[/snapback]

Er ikke E4300 ganske gammel a? blant de første C2D a? Jeg bare tipper jeg for min del.. Hvis E4300 er av samme slag som E6600 osv bare med andre tall så er de sikkert like.. men jeg tror da at E4300 er en av de første core 2 duoene? Hvis den er det så er det jo ganske åpenbart at E6850 er bedre enn 4300? Men jeg trodde vi var over det der nå jeg? Jeg har ingen kilder.. men det er som oftest åpenbart at de som er eldre er dårligere..

Jeg vet ikke stort om 4300 men tipper den er av de første vel? jeg tror ikke den er veldig gammel men..

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Volfpac:

Neida, altså en E6850 er bedre på mange områder, men om den yter bedre enn en [email protected] er jo spørsmålet for hva man kan nøye seg med for å få en god gaming PC?

Den har mindre cache, en annen kjerne. Men ytelsen vs. E6850 og hva den koster er jo det interresante når man skal spille?

Men som sagt for deg som skal velge mellom E6850 og Q6600 og hovedsaklig skal spille, så er helt klart E6850 det beste valget. De andre diskusjonene var vel mer på siden som sagt.

E6600 var den første C2D'en som ble solgt på desktop siden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Volfpac:

Neida, altså en E6850 er bedre på mange områder, men om den yter bedre enn en [email protected] er jo spørsmålet for hva man kan nøye seg med for å få en god gaming PC?

Den har mindre cache, en annen kjerne. Men ytelsen vs. E6850 og hva den koster er jo det interresante når man skal spille?

Men som sagt for deg som skal velge mellom E6850 og Q6600 og hovedsaklig skal spille, så er helt klart E6850 det beste valget. De andre diskusjonene var vel mer på siden som sagt.

E6600 var den første C2D'en som ble solgt.

9135507[/snapback]

Ok.. beklager igjen jeg.. vet ingenting om 4300.. bare tenkte noe jeg trodde var logisk ifølge tallene..:p Men har du klokket den da? fordi jeg ser 4400 ligger på 2.0..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...