Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Todda7:At du er overbevist om at du ikke klarer å utnytte en Quad er greit nok, men det er nevnt utallige måter å utnytte en Quad på i tråden. Les litt mer i trådene om Q6600. Hvorfor tror du at et spill må være direkte programmert for Quad for å utnytte en Quad? 9132833[/snapback] Vis et spill kun bruker 1 kjerne, vil man ikke kun utnytte en quad med mindre mann multitasker noe vanvittig, for eksempel spiller et krevende spill, defragmentere, søker med antivirus, søker med antispyware, er på MSN, ser film, hører på musikk, og til og med da har bruker man sikkert ikke mer en 80% av kjernene! Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Todda7:At du er overbevist om at du ikke klarer å utnytte en Quad er greit nok, men det er nevnt utallige måter å utnytte en Quad på i tråden. Les litt mer i trådene om Q6600. Hvorfor tror du at et spill må være direkte programmert for Quad for å utnytte en Quad? 9132833[/snapback] Ja men siden du sier at det er drøssevis med programmer/spill som støtter Quad-core.. KOm med noen eksempler og noen kilder da.. Hittil så har vi bare tomme påstander fra deg. Jeg tviler ikke på at noen programmer støtter 4 kjerner.. men jeg har pratet med VELDIG MANGE EKSPERTER før jeg skal kjøpe data nå og de sier alle sammen at det er et fåtall med programmer som støtter 4 kjerner.. Dessuten.. om 1 år.. så er Quad-core blitt bedre og! Og billigere! Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Todda7:At du er overbevist om at du ikke klarer å utnytte en Quad er greit nok, men det er nevnt utallige måter å utnytte en Quad på i tråden. Les litt mer i trådene om Q6600. Hvorfor tror du at et spill må være direkte programmert for Quad for å utnytte en Quad? 9132833[/snapback] Ja men siden du sier at det er drøssevis med programmer/spill som støtter Quad-core.. KOm med noen eksempler og noen kilder da.. Hittil så har vi bare tomme påstander fra deg. Jeg tviler ikke på at noen programmer støtter 4 kjerner.. men jeg har pratet med VELDIG MANGE EKSPERTER før jeg skal kjøpe data nå og de sier alle sammen at det er et fåtall med programmer som støtter 4 kjerner.. Dessuten.. om 1 år.. så er Quad-core blitt bedre og! Og billigere! 9132916[/snapback] Ja. Sånn jeg sier. Per i dag og ca 1 år frem i tid, er E6850 utvilsomt vinneren i spill, med mindre man er en ekstrem fan av multitasking. Etter det, vil Quad ta mer og mer over, da det er mer utbredt for både dobbel og quadkjerne støtte i spill og programmer. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Todda7: - Hvem har sagt at du skal kjøpe Q6600 om du skal ha en dedikert gaming PC? - Vet du at det finnes spill som ikke er designet for flere kjerner men som multithreader og alikevel fordeler noe last over flere kjerner? - Er du klar over at det finnes spill man gjerne kjører flere instanser av. Feks. EVE Online som jeg kjører opptil 4 instanser av samtidig og da kan kjøre dedikert på hver sin kjerne? - Crysis som du nevnte kommer med ekstremt god støtte for Quad, og de er neppe alene om dette. - FSX SP1 er allerede nevnt og kommer til å være et spill jeg vil kjøpe pga. Quad. osv... osv... Men det er kun noe om spill, du kan ikke tenke deg andre måter å utnytte en Quad på? Volfpac: Jeg skjønner at dere har et meget begrenset syn på hvordan man kan utnytte en Quad best mulig. Kanskje disse "ekspertene" bør tenke litt mer åpent... "out of the box" som "eksperter" sier? Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Todda7:- Hvem har sagt at du skal kjøpe Q6600 om du skal ha en dedikert gaming PC? - Vet du at det finnes spill som ikke er designet for flere kjerner men som multithreader og alikevel fordeler noe last over flere kjerner? - Er du klar over at det finnes spill man gjerne kjører flere instanser av. Feks. EVE Online som jeg kjører opptil 4 instanser av samtidig og da kan kjøre dedikert på hver sin kjerne? - Crysis som du nevnte kommer med ekstremt god støtte for Quad, og de er neppe alene om dette. - FSX SP1 er allerede nevnt og kommer til å være et spill jeg vil kjøpe pga. Quad. osv... osv... Men det er kun noe om spill, du kan ikke tenke deg andre måter å utnytte en Quad på? Volfpac: Jeg skjønner at dere har et meget begrenset syn på hvordan man kan utnytte en Quad best mulig. 9132934[/snapback] men så kom med eksempler og kilder da! Det er helt klart 2 kjerner som er beste valg per dags dato! 4 kjerner får man MYE MER utbytte av når Flere programmer støtter det.. og Quad core er stadig i sin barndom.. om 1 år så er trolig quad-core MYE BEDRE! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dette blir fjortiss skriking. For det første må du holde deg til hva folk sier, og ikke hva du prøver å tvinge dem inn på. todda7:Det finnes drøssevis av ting som støtter Quad nå. 9132554[/snapback] Lenke til kommentar
kilik Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) For gamle programmer og spill som HL2 og er det best med dual-core. For videorendring/encoding etc. samt nyere spill som Lost Planet er det best med quad-core. Om ett år er nok situasjonen ganske annerledes. Endret 24. juli 2007 av kilik Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Dette blir fjortiss skriking. For det første må du holde deg til hva folk sier, og ikke hva du prøver å tvinge dem inn på. todda7:Det finnes drøssevis av ting som støtter Quad nå. 9132554[/snapback] 9132975[/snapback] Du bare vrir deg unna du.. Har du noen eksempler og kilder som tyder på at det er flere programmer som støtter 4 kjerner enn 2 kjerner per dags dato så skal jeg bøye meg for deg! da tok jeg feil og du har rett.. men jeg vil gjerne ha kilder.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Vrir meg unna? Er du totalt blind? Er du eks. klar over at WinXP Pro støtter 4 kjerner eller skal jeg komme med en kilde og et eksempel? Jeg trenger ikke spesialprogrammerte programmer for å utnytte en Quad, de som gjør det får nok ikke samme gleden av Quad som meg. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Vrir meg unna? Er du totalt blind? Er du eks. klar over at WinXP Pro støtter 4 kjerner eller skal jeg komme med en kilde og et eksempel? 9132992[/snapback] Ok.. nå har du ETT program.. kan du komme med noen flere? Jeg tenker på annet enn OS? Forresten.. ja jeg er blind Endret 24. juli 2007 av Volfpac Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Volfpac: Som jeg sa, dette blir fjortisspjatt. Ta en opptelling gjennom tråden først. Greit, er du blind så får du fingerlese eller speachsynthesise tråden og telle opp på nytt. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
presets Skrevet 24. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2007 Volfpac:Som jeg sa, dette blir fjortisspjatt. Ta en opptelling gjennom tråden først. Greit, er du blind så får du fingerlese tråden og telle opp på nytt. 9133005[/snapback] hehe.. jaja.. jeg har ikke funnet store porsjoner med programmer som støtter Quad-core.. Og jeg er tross alt trådstarter så jeg vet godt hva slags svar folk har kommet med Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Todda7:- Hvem har sagt at du skal kjøpe Q6600 om du skal ha en dedikert gaming PC? - Vet du at det finnes spill som ikke er designet for flere kjerner men som multithreader og alikevel fordeler noe last over flere kjerner? - Er du klar over at det finnes spill man gjerne kjører flere instanser av. Feks. EVE Online som jeg kjører opptil 4 instanser av samtidig og da kan kjøre dedikert på hver sin kjerne? - Crysis som du nevnte kommer med ekstremt god støtte for Quad, og de er neppe alene om dette. - FSX SP1 er allerede nevnt og kommer til å være et spill jeg vil kjøpe pga. Quad. osv... osv... Men det er kun noe om spill, du kan ikke tenke deg andre måter å utnytte en Quad på? 9132934[/snapback] Nå ble tråden basert på en prosessor som skulle brukes til Spilling, og har blitt diskutert deretter. Crysis kommer med støtte for quad ja, dette er jeg klar over og ha nevnt. Crysis vil ettersom jeg har lest, uheldigvis ikke dra mye nytte av Quad i forhold til en E6700, med mindre man multitasker i tillegg. Jo, spillet bruker mye CPU-Kraft, men 2 kjerner på 2.66GHz og oppover har ingen problem å takle spillet, og vil i de sjeldneste tilfelle være flaskehalsen i systemet. Nå snakker vi i tillegg om en DualCore på 3ghz og 1333mhz prosessor, så tror jeg i værste fall at DualCoren vil ha ytelsen i sin favør, med mindre man har noen monstre av grafikk kort i SLI. FSX bruker derimot voldsomt med CPU-Kraft, og vil nyte effekten av Quad. Volfpac:Jeg skjønner at dere har et meget begrenset syn på hvordan man kan utnytte en Quad best mulig. Det å begynne med å argumentere med begrenset syn osv, mener jeg sier mer om ditt syn på saken. Når jeg sier at om man multitasker mye, eller skal ha CPU'en i lang tid fremover, at man da burde velge en Quad, men til dagens bruk vil en E6850 være mer fornuftig, er synet ditt mer begrenset enn mitt. Endret 24. juli 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Todda7: Jeg gir meg over, det var du som vred tråden inn på "nevn spill som støtter quad". Det var deres ettelysning jeg svarte på der Og jeg vil påstå at en som ikke klarer å se hvordan han kan utnytten en Quad i dagens situasjon er begrenset. Men nok om det håper jeg. EDIT: La saken ligge med at vi tenker totalt forskjellig på hvordan en Quad CPU kan benyttes i dagens situasjon. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Supreme Commander støtter quad. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Todda7:Jeg gir meg over, det var du som vred tråden inn på "nevn spill som støtter quad". Det var deres ettelysning jeg svarte på der Og jeg vil påstå at en som ikke klarer å se hvordan han kan utnytten en Quad i dagens situasjon er begrenset. Men nok om det håper jeg. 9133025[/snapback] Jeg har jo nevnt i 15 poster oppover hvordan utnytte en quad. Tingen er at OlaNordmann vil per i dag ha mer nytte av en E6850 enn en Q6600, med mindre man er fan av ting nevnt i poster ovenfor, gidder ikke nevne dem for 5te gang igjen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Volfpac:Som jeg sa, dette blir fjortisspjatt. Ta en opptelling gjennom tråden først. Greit, er du blind så får du fingerlese tråden og telle opp på nytt. 9133005[/snapback] hehe.. jaja.. jeg har ikke funnet store porsjoner med programmer som støtter Quad-core.. Og jeg er tross alt trådstarter så jeg vet godt hva slags svar folk har kommet med 9133014[/snapback] Som jeg sa så trenger jeg ikke spesialprogrammerte applikasjoner for å utnytte en Quad. Og det at det ikke bugner over av programmer og spill som sier "Quad power!" på esken, gjør det ikke til en dum investering å kjøpe en Quad nå. Man må enkelt og greit tenke på hvordan man selv vill utnytte en Quad. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Todda7:Jeg gir meg over, det var du som vred tråden inn på "nevn spill som støtter quad". Det var deres ettelysning jeg svarte på der Og jeg vil påstå at en som ikke klarer å se hvordan han kan utnytten en Quad i dagens situasjon er begrenset. Men nok om det håper jeg. 9133025[/snapback] Jeg har jo nevnt i 15 poster oppover hvordan utnytte en quad. Tingen er at OlaNordmann vil per i dag ha mer nytte av en E6850 enn en Q6600, med mindre man er fan av ting nevnt i poster ovenfor, gidder ikke nevne dem for 5te gang igjen. 9133072[/snapback] Da forstår jeg ærlig talt ikke hva du holder på med, hvis du ser det samme som meg så er det vel ingenting å diskutere. Jeg har også nevnt hele tiden hvordan man kan utnytte en Quad. Hvorfor da lage en så tåpelig diskusjon ut av det? Hvorfor skal du påstå at alle er som deg og ikke vil ha nytte av en Quad? Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Todda7:Jeg gir meg over, det var du som vred tråden inn på "nevn spill som støtter quad". Det var deres ettelysning jeg svarte på der Og jeg vil påstå at en som ikke klarer å se hvordan han kan utnytten en Quad i dagens situasjon er begrenset. Men nok om det håper jeg. 9133025[/snapback] Jeg har jo nevnt i 15 poster oppover hvordan utnytte en quad. Tingen er at OlaNordmann vil per i dag ha mer nytte av en E6850 enn en Q6600, med mindre man er fan av ting nevnt i poster ovenfor, gidder ikke nevne dem for 5te gang igjen. 9133072[/snapback] Da forstår jeg ærlig talt ikke hva du holder på med, hvis du ser det samme som meg så er det vel ingenting å diskutere. Jeg har også nevnt hele tiden hvordan man kan utnytte en Quad. Hvorfor da lage en så tåpelig diskusjon ut av det? 9133085[/snapback] Nei. Det du har gjort er å nevne et ferdigutviklet spill som utnytter Quad-Core, og 3-4 spill som kommer innen 1/2 år. Hvordan man utnytter en quad per dags dato har du derimot skrevet lite om, men om du er usikker kan jeg skrive litt for deg: Encoding Decoding Compressing Ekstrem Multitasking Spill som krever veldig CPU-kraft og Støtter Quad, evnt. Multithreading Rendering Spilling av Blu-Ray\HD-DVD i høyeste oppløsning, dårlig decodet(krever da mye CPU kraftI og i FPS. EDIT: Om du fortsatt er i tvil om hvordan de yter kontra hverandre i dagens spill, kan du jo ta en titt her. Endret 24. juli 2007 av todda7 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 (endret) Supreme Commander støtter quad. 9133058[/snapback] Good point Vi er nødt til å finne spesialprogrammerte spill for å vise at Quad er verdt et kjøp tydeligvis. Endret 24. juli 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå