Gå til innhold

C2D E6600, C2D E6850 eller Quad-core Q6600?

Anbefalte innlegg

Eksempel:

Multiplier på 8 og FSB på 300. CPU-frekvensen blir da 8*300 = 2,4GHz.

Samtidig om du kjører minnet 1:1 med CPU (altså at RAM bruker like mye av FSB-en som CPU-en), vil det si at RAM-en kjører på 300*2 (gange med 2 siden det er Dual Data Rate). Da får du en frekvens på minnet på 600MHz.

Skjønner du litt mer nå? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Q6850 har kommet, men muligens ikke i norge, så en pris på i overkant av 8000 kr, så værsegod om du har en drøss med penger :)

Og Theo343, jeg har et p182 kabinett med 4 noctua kjølere, de bråker nesten ingenting, og tempen på en uklokket e6850 ligger idle mellom 31 og 34, så vil tror den ikke går så mye over 40 idle(ja jeg har noctua kjøler på cpu) jeg skal vel etterhvert teste litt klokk på den vil tror jeg kan få den ganske høyt vurdere etterhvert å kjøre en ekstra noctua vifte på cpuen, du kan jo montere 2 på ribben, en på hver side :)

Jeg er veldig fornøyd med min e6850, merker spesielt forskjell fra en single core om jeg feks er inne i et spill og bruker explorer samtidig. uklokket kjører jeg de fleste spill på maks, har heller ikke klokket mitt 8800 xfx gtx kort...

En annen ting er vel at q serien generelt er varmere enn e serien? så er vel lettere å klokke en e enn en q uten avansert utstyr?

Lenke til kommentar
Q6850 har kommet, men muligens ikke i norge, så en pris på i overkant av 8000 kr, så værsegod om du har en drøss med penger :)

9376672[/snapback]

QX6850 finnes, men ingen Q6850. Ikke i følge Intels sider iallefall.

Det vi diskuterte var en vanlig 6850 uten åpen multiplikator, altså ikke Extreme-versjon.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

9376672[/snapback]

QX6850 finnes, men ingen Q6850. Ikke i følge Intels sider iallefall.

Det vi diskuterte var en vanlig 6850 uten åpen multiplikator, altså ikke Extreme-versjon.

9376729[/snapback]

ah ok mybad, var litt kjapp der

Lenke til kommentar

Altså.. Om Q6850 kan den jo faktisk ikke komme til 8000.. det er jo samme pris som QX6850.. Tipper rundt 6500 jeg for min del.. Er det ingen som har hørt noen rykter om en eventuell Q6850?

Edit : Er egentlig E6850 en klokket versjon av E6650?

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar
Og Theo343, jeg har et p182 kabinett med 4 noctua kjølere, de bråker nesten ingenting, og tempen på en uklokket e6850 ligger idle mellom 31 og 34, så vil tror den ikke går så mye over 40 idle(ja jeg har noctua kjøler på cpu) jeg skal vel etterhvert teste litt klokk på den vil tror jeg kan få den ganske høyt vurdere etterhvert å kjøre en ekstra noctua vifte på cpuen, du kan jo montere 2 på ribben, en på hver side :)

Jeg er veldig fornøyd med min e6850, merker spesielt forskjell fra en single core om jeg feks er inne i et spill og bruker explorer samtidig. uklokket kjører jeg de fleste spill på maks, har heller ikke klokket mitt 8800 xfx gtx kort...

9376672[/snapback]

Wow m8! grattis med suveren PC! :D

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

9376672[/snapback]

9380638[/snapback]

Takker!

Lenke til kommentar

9376672[/snapback]

9380638[/snapback]

Takker!

9389595[/snapback]

Oi nå var tempen nede i 29-30 grader det er samme som mb, bruker asus probe bør jo stemme da, men det er jo veldig positivt når det er luftkjølt :) Bør kunne klokke den bra da :) mine erfaringer med e6850 er så langt meget bra :)

Lenke til kommentar

Er egentlig E6850 den høyeste klokkede versjonen i E serien eller er den egentlig bare en klokket E6550? Fordi... om den er bare en klokket versjon av E6550... så tror jeg at jeg muligens vurderer en Q6600 og heller klokke den til 2.8ghz eller noe kanskje og om det går å klokke den fra 1066fsb til 1333fsb? Går det?

Lenke til kommentar

vel.. blir Zalman9700NT kjøler om det går.. romtemp på 20+/- og et NZXT Zerokabinett...

Hadde du en anelse om E6850 er en klokket versjon av E6650?

Leste akkurat en test om at hvis man klokker en Q6600 GO så yter den ganske mye all-over bedre enn C2D...Er det noen som eventuelt kan fortelle meg hvor langt man kan klokke en Q6600 med Zalman 9700NT?

Endret av Volfpac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...