XII Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Det er flere i denne tråden som nevner at Q6600 kommer med g0-stepping. Det jeg lurer på er hvordan man vet hvilken steppings-versjon CPU'en er av, siden nettbutikkene ikke informerer om hvilken steppings-versjon det er. Er det noen måte å vite dette uten å ta kontakt med den aktuelle nettbutikken og spørre? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Det er flere i denne tråden som nevner at Q6600 kommer med g0-stepping. Det jeg lurer på er hvordan man vet hvilken steppings-versjon CPU'en er av, siden nettbutikkene ikke informerer om hvilken steppings-versjon det er. Er det noen måte å vite dette uten å ta kontakt med den aktuelle nettbutikken og spørre? 9212752[/snapback] Nei. Hvis ikke butikken vil finne det ut for deg må du bare vente og se hva du får Lenke til kommentar
XII Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Nei. Hvis ikke butikken vil finne det ut for deg må du bare vente og se hva du får 9213207[/snapback] Men hvis det er g0-stepping på Q6600 som man skal kjøpe, kan man jo se det ved å se på CPU'ens effektforbruk som er 95W hvis det er g0-stepping. Dersom nettbutikken ikke informerer om effektforbruket heller, må man vel ta kontakt med butikken. Hadde vært veldig greit om nettbutikkene begynte å informere om hvilken steppings-versjon CPU'ene er av. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 De burde skrevet PROD CODE som står på esken som vareinformasjon. Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Den Q6600 cpuen som jeg kjøpte nettopp og er no sinnsykt j*vli fornøyd med er en g0 Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 ? Hvor kjøpte du den da? Og hadde du gaddet og lastet opp et CPU-Z bilde? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Hadde vært veldig greit om nettbutikkene begynte å informere om hvilken steppings-versjon CPU'ene er av. 9213899[/snapback] Det hadde blitt vanskelig å gjennomføre i praksis. Jeg jobber selv på et sted hvor vi selger flere like varer som har forskjellige produksjonsnummer. Dersom våre kunder skulle hatt muligheten til å velge fritt blant disse, så måtte vi ha sortert lageret etter produktnumrene og hadde vi hatt nettbutikk, da måtte vi ha hatt flere oppføringer på de samme varene. For den gjennomsnittlige CPU-kjøper hadde dette kun medført til mer forvirring når de finner tre forskjellige Q6600 på samme sted. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Høres riktig ut det Bradbury, men hva om nettbutikken hadde plukket ut tilsammen 10 Q6600 som dere visste var G0 stepping på i tilfelle en pc-kjøper stiller spørmål ved om det er G0 stepping eller B3. Av de nettbutikkene jeg har kontaktet nå så kan de ikke svare på det. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Ehm *kremt* på Multicom skriver de faktisk hvilken stepping det er på prosessoren. Litt skuffende at det er B3 da... http://multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1349214 Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kjøpte cpuen hos netshoposlo og mener å tyde at det stod g0 på den mener åsså huske at den var produser i begynnelsen av juli Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 8. august 2007 Del Skrevet 8. august 2007 Kan ikke du ta et bilde av produktkoden på esken å legge ut her da? Eventuelt et CPU-Z bilde? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjøpte cpuen hos netshoposlo og mener å tyde at det stod g0 på den mener åsså huske at den var produser i begynnelsen av juli 9238113[/snapback] Det står aldri G0 på selve CPU'en. Sjekk på esken om det står SL9UM eller SLACR på slutten av PROD CODE. Husk at vi er på forumet trenger korrekt informasjon og feilinformasjon kan føre til mange feilbestillinger fra forumets medlemmer som irriterer både medlemmer og webbutikk som får mange returer. Endret 9. august 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Kjøpte cpuen hos netshoposlo og mener å tyde at det stod g0 på den mener åsså huske at den var produser i begynnelsen av juli 9238113[/snapback] Her skal vi ikkje TRO, her ska vi VITE! Man kan tro i kirka.... Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Kjør et program som f.eks CPUZ (der stepping vises) og post screenshot. (Eller post produktkoden som sagt). Endret 9. august 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Her skal vi ikkje TRO, her ska vi VITE! Man kan tro i kirka.... 9239377[/snapback] Og selv der er det fåfengt... Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Det står SL9UM på eska og det betyr? på cpu-Z står det modell F og på steppingen 7 Endret 9. august 2007 av superbygger Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det står SL9UM på eska og det betyr? 9245343[/snapback] B3, dessverre. Det er nok også det jeg kommer til å få på lørdag... Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 (endret) Ja ja samma faen egentlig, funker som faen uansett ikke sikkert at man merker så mye forskjell egentlig jeg ringte netshoposlo før jeg kjøpte den og de sa da at det var en B3, men jeg ville sjekke selv for å se om de tok feil.. De sa at de skulle tømme lagret for den cpuen før de tok inn et nytt parti, og så lenge gadd ikke jeg å vente det står på eska at den er pakket den 30.05.07... Endret 9. august 2007 av superbygger Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 9. august 2007 Del Skrevet 9. august 2007 Det står SL9UM på eska og det betyr? 9245343[/snapback] B3, dessverre. Det er nok også det jeg kommer til å få på lørdag... 9245395[/snapback] Det var det jeg tenkte. Altids noen som prøver seg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå