Gå til innhold

C2D E6600, C2D E6850 eller Quad-core Q6600?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann gutter og jenter

Går og tenker på å oppgradere pc jeg kjøpte for konfirmasjonspengene for 4-5år

siden :p

I utgangspunktet tenkte jeg å satse på quad-core, men etter å ha lest masse interessant og nyttig her inne på forumet tror jeg heller jeg går for en c2d e6850.

Det jeg lurer litt på er om fsb frekvensen på cpu'en bør matche frekvensen på ram-brikkene slik at hvis cpu'en kjører på 1333MHz og minnet på 800MHz blir det en flaskehals ved rammen?

I og med at ddr3 minne (som går på 1333MHz) koster i overkant av 3000kr for 2GB sist jeg sjekket, blir d gjerne litt for hissig for mitt budsjett, så det blir nok ddr2 på meg og den går vel på 800MHz. Er det da bortkasta penger å kjøpe en prosessor som kan gå på 1333MHz?

Lenke til kommentar

Sitter å ser på hovedkort på komplett. Noen som har peiling på hva forskjellen mellom Asus P5K WS og Asus P5K Deluxe er? :hmm:

Ved sammenligning ser det meste likt ut utenom:

-prisen

-audio codec

-og litt småtteri på bios

Noen som har anbefalinger?

Tror jeg kommer til å kjøpe

et av disse hk,

Intel C2D E6850,

Crucial DDR2 BallistiX pc6400 2GB

og et skjermkort til rundt 3000kr (GeForce)

(har PSU, X-Fi lydkort og harddisker fra før av)

sorry hvis jeg poster dette på feil plass

Lenke til kommentar
Sitter å ser på hovedkort på komplett. Noen som har peiling på hva forskjellen mellom Asus P5K WS og Asus P5K Deluxe er?  :hmm:

Ved sammenligning ser det meste likt ut utenom:

-prisen

-audio codec

-og litt småtteri på bios

Noen som har anbefalinger?

Tror jeg kommer til å kjøpe

et av disse hk,

Intel C2D E6850,

Crucial DDR2 BallistiX pc6400 2GB

og et skjermkort til rundt 3000kr (GeForce)

(har PSU, X-Fi lydkort og harddisker fra før av)

sorry hvis jeg poster dette på feil plass

9201824[/snapback]

jeg troooor du har postet feil.. se etter forumet "Kjøp og salg av PC" ;)

Lenke til kommentar

Heisann :) har fulgt tråden fra starten og syns det var masse gode opplysninger :) jeg kjøpte meg ny cpu idag og fulgte Theo343 sitt råd og valgte Q6600 og er siiiiinsyyyykt fornøyd med valget :thumbup: jeg driver for det meste med spilling og den cpuen er bare helt nydelig :D som Theo343 åsså sa, så støtter de fleste store spill Q6600 :D bryr meg ikke om det kommer no bedre Q cpu til neste år, funker fett som fa*n for meg :thumbup: angrer ikke ett sekund :w00t: kjøpte åsså ny kjøler med det samme, en Thermaltake Big Typhoon VX120, meget fornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar
Heisann  :)  har fulgt tråden fra starten og syns det var masse gode opplysninger  :)  jeg kjøpte meg ny cpu idag og fulgte Theo343 sitt råd og valgte Q6600 og er siiiiinsyyyykt fornøyd med valget  :thumbup:  jeg driver for det meste med spilling og den cpuen er bare helt nydelig  :D  som Theo343 åsså sa, så støtter de fleste store spill Q6600  :D  bryr meg ikke om det kommer no bedre Q cpu til neste år, funker fett som fa*n for meg  :thumbup:  angrer ikke ett sekund  :w00t:  kjøpte åsså ny kjøler med det samme, en Thermaltake Big Typhoon VX120, meget fornøyd  :thumbup:

9202933[/snapback]

Gratulerer så mye :!:

Velkommen i klubben ;)

Mvh

amdme

Lenke til kommentar
Heisann  :)  har fulgt tråden fra starten og syns det var masse gode opplysninger  :)  jeg kjøpte meg ny cpu idag og fulgte Theo343 sitt råd og valgte Q6600 og er siiiiinsyyyykt fornøyd med valget  :thumbup:  jeg driver for det meste med spilling og den cpuen er bare helt nydelig  :D  som Theo343 åsså sa, så støtter de fleste store spill Q6600  :D  bryr meg ikke om det kommer no bedre Q cpu til neste år, funker fett som fa*n for meg  :thumbup:  angrer ikke ett sekund  :w00t:  kjøpte åsså ny kjøler med det samme, en Thermaltake Big Typhoon VX120, meget fornøyd  :thumbup:

9202933[/snapback]

Haha :D

Enda mer smileys enn det jeg brukte i begynnelsen av min forumtid :D

Selv går nok jeg for en E6850, selv om planen lenge har vært Q6600. Conroe på 4 Ghz stabilt frister mye...

Lenke til kommentar

Takker for det Theo343 :D er utrolig fornøyd allerede og vet at jeg blir ekstatisk når crysis kommer ut slik at jeg får testet den der åsså :yes: angrer ikke ett sekund på at jeg fulgte rådet ditt Theo343 :thumbup: den er bare krem ass :D

Endret av superbygger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...