Gå til innhold

C2D E6600, C2D E6850 eller Quad-core Q6600?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Teorien din var ikkje akkuratt vitenskaplig understøtta gitt...

Vifte = støv.

9146410[/snapback]

Vil bare gjøre oppmerksom på to ting der:

1. Rommet mitt vaskes flittig en gang annenhver uke.

2. Viften blåser vekk like mye som den legger til, keyword: "sirkulasjon". Fult mulig å sette opp en relativt god sirkulasjonsrute ved hjelp av PSU-, CPU- og GPU-vifte.

Lenke til kommentar

Kjørt Orthos i 35 min nå på 3420 MHz, standard vcore, altså 1,35V i BIOS, bl.a. Everest viser at den faktisk spenninga er litt lavere, 1,31V.

Tempen er ikke mye å skryte av, 53-54 grader ifølge Intel TAT. Bytta ut Intel-gørra med AS5, men vet ikke om jeg tok nok (IHS og/eller kjøler er sikkert ikke helt plane), gadd ikke sjekke, skal uansett bytte kjøler snart.

Lenke til kommentar

3,4GHz med original kjøler @ 53 grader er jo ikke så ille det da :)

Gleder meg så sykt mye til jeg får min, håper mannen oppe i himmelen kan være litt snill å gi meg en som klarer 4GHz stabilt med 65 som maks load temp :innocent:

Lenke til kommentar

3,5 GHz med 1,31V gikk dårlig.

Har stilt opp vcore litt. CPU-Z viser 1,36V idle, 1,344 under load. Orthos nærmer seg en halvtime på 3501 MHz. TAT viser 57 grader.

Så 3,5 GHz er minst nesten stabilt med ca. standard vcore, ser helt greit dette her. Skal nok nærme meg 4 GHz med skikkelig kjøling. :)

Lenke til kommentar

Blir E6850 på meg, har sett noen Benchmarks å sånt, så, til spill 6850 :)

Supreme Commander gikk jo like bra på 2 som på 4 kjerner, selv om det støtter 4 kjerner.

Har nok av penger så ikke no problem å kjøpe Quad om noen måneder :p

Lenke til kommentar
Blir spennende å se om du klarer 4Ghz på en bedre luftkjøler. Du tør ikke gi på mer vcore nå?

Skal iallfall få den stabil på 3,6, men da stopper jeg nok med Intel-kjøleren. Tester nå 3,6 med 1,408V under load, rundt 65 grader... Orthos kjørt i et drøyt kvarter.

Lenke til kommentar
3,6GHz på stockkjøler er ikke ille.
Brukbart det. Mulig jeg må opp et hakk eller to på vcore, men jeg kan uansett kjøre 3,6 med akseptabel temp til vanlig bruk (begge kjernene vil jo sjelden belastes 100% ved vanlig bruk, load-tempen er MYE lavere).

Jeg må nok opp til skikkelig vannkjøling for å få 4 GHz stabilt, men det er jo love å håpe :) Jeg har neppe fått det beste eksemplaret.

Edit: Forresten, jeg har en Delta 120mm, kanskje det går med den (på en U120E altså). :D

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...