Gå til innhold

Får man 37-tommere til under 6000?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er slik at de oppretter en avtale med leverandør, om at hvis så og så mange blir med på tilbudet får man det til den prisen. Ser ut som at de har kommet over det antallet nå, så handelen går sikkert igjennom. Er knallpris for den tven, kjøpte det selv for 2 måneder siden til 8000 kroner.

Lenke til kommentar

Tatung sine tver er noe av det beste i den prisklassen, spessielt om du går via powerbuy til 5500 kroner. Om du skal ha en god 37" foruten Tatung vil jeg tro at du må opp i 10-14k kanskje? Det ble ihvertfall min erfaring når jeg var i butikkene og så..

Lenke til kommentar

Tatung powerbuyen er over og ut nå. Nå blir det kr 7000 normalpris igjen. Men det er kanskje ikke så verst det heller? Har en 32 tommer Philips 32PFL5322 nå, men usikker på om jeg heller kanskje vil ha 37 tommer.. hvis det er stor forskjell i "kino-følelse"

Lenke til kommentar

Du vil ha kino-følelse, det får du ikke om bildet er dårlig!!!

Stort bilde er IKKE det samme som bra bilde. God 37" får du fra 10 000,- og oppover :). Rimelige tver med bra bilde er Philips 37PFL7332, LG 37LC42, Panasonic 37PX70.

Hva skal du koble til tven? Hva ser du på? Hvor langt unna sitter du? Skal du bruke pc på den? Har du kabeltv, parabol eller annet?

Dette er spørsmål som må besvares for at du skal finne tven som passer best til deg. Fasitsvar finnes ikke.

Lenke til kommentar
Du vil ha kino-følelse, det får du ikke om bildet er dårlig!

Stort bilde er IKKE det samme som bra bilde. God 37" får du fra 10 000,- og oppover :). Rimelige tver med bra bilde er Philips 37PFL7332, LG 37LC42, Panasonic 37PX70.

Hva skal du koble til tven? Hva ser du på? Hvor langt unna sitter du? Skal du bruke pc på den? Har du kabeltv, parabol eller annet?

Dette er spørsmål som må besvares for at du skal finne tven som passer best til deg. Fasitsvar finnes ikke.

9117405[/snapback]

Jeg skal koble en DVD-spiller via HDMI, jeg har analog kabel-tv, og kanskje kunne bruke den som PC-skjerm med VGA. Sitter vel ca. 3-4 meter unna TVen.

Alt i alt ser jeg mest på film. Jeg må også ha mulighet til å koble en PS3 til den, når jeg får meg det. At den har innsynsvinkel (uten redusering av sortnivå for de ytterst) nok til 4 personer som sitter ved siden av hverandre er et krav.

Men jeg har jo hørt så mye godt om Tatung, og at de egentlig ikke er billig-tver, men nedpriset for å komme inn i markedet. En Tatung 37-tommer til 7000 vil vel ikke skuffe ?

Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske stor forskjell i bildekvalitet på tatung 32" (den eneste tatungen som har fått bra testresultat) og 37".

Du har analog kabeltv. En billig tv vil gi deg dårlig bildekvalitet på tven da den ikke klarer å forbedre det analoge signalet.

Du vil koble til pc. En billig tv støtter ikke 1:1 pikselmapping, noe du må ha for få et skarpt bilde på tven din.

Du vil ha god innsynsvinkel til film, det har ikke billige tver.

Du bør ha en tv i den prisklassen vi foreslår, den bør ha dobbel HDMI minimum, kanskje 3 også om det går, da har du 1 kontakt til dvdspiller, en til ps3 og en til pcen din. Den må støtte 1:1 pikselmapping over HDMI.

Oppsummert: Utifra de kravene du stiller så vil absolutt ikke bli fornøyd i den prisklassen du ønsker å handle i - den tven du trenger finnes ikke i den prisklassen :).

Lenke til kommentar

32" til Tatung er ikke den eneste som har fått gode testresultater.

Analog tuner sliter de fleste LCD'er med, skal du ha noe bra her må du høyt opp i pris.

Tatung støtter 1:1 pixelmapping.

Min 37" Tatung kan jeg se på hvor enn jeg befinner meg i stuen når det kommer til innsynsvinkel. Det at den bare har en HDMI tilkobling kan vel enkelt ordnes med å kjøpe en mediahub utenom? Er lite vits å legge ut det dobbelte for en tv for å få 2 ekstra HDMI kontakter.

Trådstarter vil ha en rimelig 37", til den prisen er det ikke så mange valg, og utifra mine egne erfaringer og tester vil jeg sterkt anbefale Tatung 37" ettersom dette tvet yter bedre enn sine konkurrenter i samme prisnivå.

Om du har datakjeden i nærheten får du faktisk 37" til Tatung der for 7000 spenn..

Endret av hsds
Lenke til kommentar

32-tommeren er vel neppe den eneste tven som har fått gode resultater. 42-tommeren har også fått ros, og uten at det er gjort noen egen test på 37-tommeren, ble det også nevnt at den var like god med tanke på lysstyrke og bildekvalitet, utenom oppløsning.

Det skal nevnes at jeg har en Philips 32PFL5322 til 6000,- nå, og er fornøyd med bildet på den, uten at jeg vet hvordan den er i forhold til andre TVer i samme klasse. Så ha det som en forutsetning, at en TV med samme bildekvalitet er OK for meg. Det er bare at jeg ville gjerne hatt en litt større skjerm, i tillegg til kanskje en VGA-inngang. Og Tatungene har som kjent 1:1 pikselmapping over VGA.

Lenke til kommentar
Ja, sett den, men liker ikke merket. Tviler på den kan måle seg med Tatung'en uansett (uten at jeg vet det sikkert)

9119539[/snapback]

Hø? Akkurat som om "tatung" (det klinger ikke så bra i mine ører) gir deg så veldig mye kvalitet.

Sharp er vel en av de største produsentene på verdensbasis - de er leverandør av paneler og leverer til alle de største merkene.

Lenke til kommentar

Tatung er også en leverandør til endel merker som nå satser med sitt eget merke på det private markedet. De gir gode skjermer til en meget hyggelig penge. Om du er i nærheten av en Datakjeden butikk kan du se på Tatung der ettersom alle skal ha det utstilt såvidt jeg har lest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...