Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

Har fått svar fra de fleste webhostings firmaene nå.. fikk ikke akkurat positiv respons

Vi må desverre si nei til henvendelser om sponsing. Vi får mailer med spørsmål om sponsing nesten daglig, og det blir umulig å si ja til alle disse. Hvis vi skulle sagt ja til en del av disse ville dette økt kostnadene våre, noe som igjen ville økt prisene våre. Det er faktisk til alles beste at vi sjelden sponser, så får heller alle nyte godt av generelt gode priser.

Men jeg blir ikke å bestille noe enda, jeg vil ha alt på plass (backend, frontend, "redaksjon") før jeg bestiller.. jeg gidder ikke å kaste vekk penger om dette går i vasken..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen redegjøre for valget av et _bloggverktøy_ som wordpress i motsetning til (etter min mening) mer egnede publiseringsverktøy/cms som drupal eller joomla?

Etter å ha jobbet en del med Drupal vil jeg si at det er helt overlegent til dette formålet her, både med tanke på eksisterende funksjonalitet, og utvidningsmulighetene.

EDIT:

Beklager at jeg kommer så sent med dette, men har vært på ferie og ramlet tilfeldigvis over tråden. Jeg er dog meget interessert i en slik side, men bare hvis det blir gjort skikkelig.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Alle spør om dette, jeg lurer på hva som er problemmet..

Et "bloggverktøy" kan da fungere like godt til nyhets publisering (som det faktisk er ment til).

WordPress systemet har det meste som vi trenger til denne siden, MEN dette skal bli kodet om til hvor brukeren kan legge inn nyhet og til et tre-punkts godkjennings system.

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar
Alle spør om dette, jeg lurer på hva som er problemmet..

Et "bloggverktøy" kan da fungere like godt til nyhets publisering (som det faktisk er ment til).

WordPress systemet har det meste som vi trenger til denne siden, MEN dette skal bli kodet om til hvor brukeren kan legge inn nyhet og til et tre-punkts godkjennings system.

9180527[/snapback]

Kan funke, ja. Det gjør noe man lager selv også, men spørsmålet er hvorfor man skal lage et firkantet hjul, når det finnes et som allerede er mye rundere?

Wordpress er mye mer begrenset enn Drupal når det gjelder hva man har tilgang til av eksisterende ressurser for et nyhetssystem og videre utvikling.

Mitt inntrykk er at dette valget her er basert på enkeltpersoners manglende kunnskap om andre systemer, og tror at fordi wordpress fungerer på deres blogg, så fungerer det på en nyhetsside også.

Lenke til kommentar

Ok.. stille før stormen?

Leste litt over loggen for IRC, Ja jeg var på kinoen, men var innom via telefonen for å gi beskjed til backend hva dem skulle gjøre.. Ble det noe av dette? Jeg ønsker som sagt ikke å være den eneste som skal gjøre noe!

Fikk svar idag fra **sensurert navn**, det kan hende at de sponser oss både domene og webhotell. Jeg legger ut eposten om jeg får lov av dem. (Kan hende dem ikke ønsker dette pga. rushet med folk som ønsker sponsing)

Har vi kommet oss noen vei med navnet? **sensurert navn** nevnte at vi kan få problemer med Aller Internett (dem som eier DIGI; Digi.no > DigiTabloid.no )

Jeg tar meg av frontend programmering (innlogging, skriving av artikkler, rank etc.) Så hvem tar seg av WP (eller et annet cms/blogg.. leser endel klager på valg av backend)

Lenke til kommentar

Jeg kan sende en e-post til Aller internett, og spørre.

EDIT: det skulle da ikke være noe problem, med mindre aller internett har skaffet seg rettigheter til alle domener som begynner eller ender på DIGI?

EDIT2: Har satt opp et e-post eksempel som sendes til Adm. direktør på Aller Internett

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei, vi har tenkt og starte en community basert nettavis, og har kommet frem til et navn som vi likte.

Digitabloid.no, vi vet at Aller internett har et nettsted kalt digi.no, og vil derfor skjekke om det skulle

være noen problemmer med at vi kunne kjøpe Digitabloid.no domenet!

-Fredrik-

Kom med innspill på hvordan gjøre dette bedre...

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at CMS ikke har blitt skikkelig vurdert. Det ble bare "trumfet" igjennom at Wordpress fungerer bra en noen, og derfor burde fungere for alle. Forskjellen er at dere skal, slik jeg har forstått det, drive publikasjon/avis, mens wordpress egnes best som en dagbok/åpne brev. (etter min mening)

Drupal er også MYE mer utvidbart (prøver å stresse dette en del, fordi jeg regner med at siden skal utvikle seg over tid)

Muligens ikke helt optimalt å sende mail til digi uten å ha tatt domenet digitabloid først. Da ville verste fall vært et par hundre kr tapt, nå _kan_ domenet være tapt, selv om jeg tviler på at Aller gidder å bry seg.

Lenke til kommentar
Mitt inntrykk er at CMS ikke har blitt skikkelig vurdert. Det ble bare "trumfet" igjennom at Wordpress fungerer bra en noen, og derfor burde fungere for alle. Forskjellen er at dere skal, slik jeg har forstått det, drive publikasjon/avis, mens wordpress egnes best som en dagbok/åpne brev. (etter min mening)

Drupal er også MYE mer utvidbart (prøver å stresse dette en del, fordi jeg regner med at siden skal utvikle seg over tid)

Muligens ikke helt optimalt å sende mail til digi uten å ha tatt domenet digitabloid først. Da ville verste fall vært et par hundre kr tapt, nå _kan_ domenet være tapt, selv om jeg tviler på at Aller gidder å bry seg.

9198773[/snapback]

Jeg har ikke brukt drupal så mye, faktisk bare en gang da jeg laget en modul for det.. Jeg synes (dette er bare min mening) at drupal er ustrukturert, uorganisert og idiotisk bygget opp... Kan gjerne sette meg ned å bruke det litt, bare for å utforske..

Lenke til kommentar

Okei, "E-post slettet"

Jeg er faktisk helt enig med MrNeeon!

Drupal er oppbygd på en dustete måte, i forhold til WP er drupal mye vanskliere og forme etter vårt behov for CMS!

MrNeeon:

Du får sende e-post tilbake til *Sensurert navn* og si at det skulle ikke være noe problem med digitabloid.no.

Lenke til kommentar

9198773[/snapback]

Jeg har ikke brukt drupal så mye, faktisk bare en gang da jeg laget en modul for det.. Jeg synes (dette er bare min mening) at drupal er ustrukturert, uorganisert og idiotisk bygget opp... Kan gjerne sette meg ned å bruke det litt, bare for å utforske..

9199084[/snapback]

Det er en del ting som ikke er like pene, det er jeg enig i, men det er mye bedre egnet som en nyhetsside enn WP.

For all del, det er ikke umilig å bruke WP, og ja, man kan skrive en del kode så WP blir bedre egnet, men jeg tror bare Drupal vil bringe siden mye lenger for mindre kostnad(tid).

Jeg synes det er viktig at det er innhold som til enhver tid er hovedfokus for alle, ikke kodingen. Noen her har antydet at dette blir et fint "læreprosjekt", noe jeg er litt skeptisk til. (Litt vanskelig å forklare det her)

Misforstå meg rett. Selvsagt skal det kodes, men det er ikke derfor det gjøres. Det gjøres for å lage et hjelpemiddel til å produsere et produkt, ikke for å lære å kode. Ikke minst burde dette kodes av relativt kompetente mennesker(uten at jeg antyder noe som helst om noen her), så man ikke har noen store hull ute og går.

Lenke til kommentar

Sørg for å skape noe nytt er mitt råd ihvertfall, grunnen til at dere får nei til sponsing er at dere bare viser til noe som allerede har blitt prøvd. Norge florerer jo med IT aviser, selv om de ikke er noe "gode" ifølge oss eksperter så bryr seg ikke Ola Nordmann om det før han ser hva som er bedre :)

Altså jeg ville tenkt meg itavisen.no bare med bedre innhold og LANGT bedre design. De hadde jo en konkurranse om å lage ITAvisen 2.0 men ser ut som de ga blaffen i de og lagde en dårlig versjon selv.

Tror faktisk dere kommer langt bare med bedre design enn resten som er oversiktlig og nyskapende rett og slett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...