Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

legger ut design forslagene som er kommet til nå.

MrNeeon sitt forslag

87253.jpeg

MicrosoftBruker sitt forslag

87257.jpeg

Det er foreløpig ikke kommet noen flere forslag, MrNeeon arbeider på sitt forslag, mens mitt forslag ble nedstemt på irc i går.

Det er bare og komme med flere forslag, ingenting er bestemt enda.

-Fredrik-

post-91173-1185198218_thumb.jpg

post-91173-1185198233_thumb.jpg

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar
Jeg syntes ingen av de er spesielt bra. Men om jeg måtte velge så hadde jeg valgt Neon sitt alternativ, det andre oser useriøsitet.

9126828[/snapback]

Er vel kanskje ikke så rart at du er litt kresen i design, ihvertfall når man ser hva du produserer selv. :)

Har jo laget et forslag selv, men det er ganske likt Neeons.

Lenke til kommentar
Designet er nok ganske viktig ja, med tanke på at dette blir brukere som ikke har noen presse-rettigheter som skal skrive. Med et godt design vil folk lettere gidde å lese stoffet og være på siden deres.

9128092[/snapback]

Vi har vel allerede funnet ut at et godt design er alfa-omega. Synd at det er så vanskelig å lage. Trenger nesten medfødte evner for å få til noe bra.

Lenke til kommentar

Vi har nå registrert dette som et prosjekt på Google Code og håper å få begynt med kodingen så fort som mulig.

Liste over nåværende bidragsytere:

MrNeeon (Prosjektleder og Backend)

IQ (Varaleder og Backend)

Runar0 (Backend)

Intramin (Backend)

Snobjorn (Frontend)

Svinat (Frontend)

Microsoftbruker (Frontend)

Link til prosjektet Google Code-side: http://code.google.com/p/nettavis

For de som ikke vet det allerede, er vi tilgjengelige på IRC via #tekniskinfo.no på EFnet

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Kan dere ikke kjøre på modda WordPress eller Textpattern?

9128787[/snapback]

I teorien, jo vi kunne godt ha kjørt nedstrippa og moddet ferdigløsning, men vi har valgt å lage eget CMS med kun de tingene vi trenger.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Kan dere ikke kjøre på modda WordPress eller Textpattern?

9128787[/snapback]

I teorien, jo vi kunne godt ha kjørt nedstrippa og moddet ferdigløsning, men vi har valgt å lage eget CMS med kun de tingene vi trenger.

9128804[/snapback]

Hvorfor?

Sett dere ned å list opp funksjonalitet dere MÅ ha, og ting som hadde vært bra og ha.

Også se om dere finner en ferdig cms løsning som dekker det. Det er det beste forslaget jeg kan komme med til dere.

Lenke til kommentar
Sett dere ned å list opp funksjonalitet dere MÅ ha, og ting som hadde vært bra og ha.

Også se om dere finner en ferdig cms løsning som dekker det. Det er det beste forslaget jeg kan komme med til dere.

9129738[/snapback]

Jo, man kunne jo brukt en CMS-løsning, men er jo alltid gøy å lage noe selv. Man lærer jo aldri noe nytt hvis man bare installerer CMS med plugins. :)

Lenke til kommentar

9129738[/snapback]

Jo, man kunne jo brukt en CMS-løsning, men er jo alltid gøy å lage noe selv. Man lærer jo aldri noe nytt hvis man bare installerer CMS med plugins. :)

9129760[/snapback]

Skal dere lære noe, eller lage en bra side?

Lenke til kommentar

9129771[/snapback]

Forhåpentligvis begge, men hvis CMS'et ikke går fort nok fremover blir vel ferdigløsninger veien å gå. :)

Og det er jo ikke alltid siden blir best hvis man bruker ferdigløsninger heller da, det kan jo gå begge veier.

Man får bare vente og se, er jo ingenting som haster.

Lenke til kommentar

9129771[/snapback]

Forhåpentligvis begge, men hvis CMS'et ikke går fort nok fremover blir vel ferdigløsninger veien å gå. :)

Og det er jo ikke alltid siden blir best hvis man bruker ferdigløsninger heller da, det kan jo gå begge veier.

Man får bare vente og se, er jo ingenting som haster.

9129790[/snapback]

Poenget er å få noe opp, som fungerer bra, også heller utvikle det andre ved siden av. Får man ikke noe opp fort dør prosjektet.

På webkafeen er kun den harde kjerne igjen.

Lenke til kommentar
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke var med på noen av møtene, men har det blitt planlagt hvordan siden skal være bygget opp/delt opp, og hvilke funksjonaliteter front/backend skal ha?

9129807[/snapback]

Det gikk litt treigt en stund, men vi har nå ordnet opp i hvem som har ansvar og hvem som skal gjøre hva, så alt ordnes etterhvert.

Til kritikere og andre: Veldig lite er foreløpig fastsatt. Prosjektet er veldig nytt og man kan egentlig ikke kommentere noe som helst om systemet enda. Så hvis det er noe dere synes er rart og dumt nå er det fullt mulig at når siden er ferdig, at dette problemet ikke eksisterer i det hele tatt. Det er bedre å prøve for å så kanskje feile, enn å aldri ha prøvd.

:)

Poenget er å få noe opp, som fungerer bra, også heller utvikle det andre ved siden av. Får man ikke noe opp fort dør prosjektet.

På webkafeen er kun den harde kjerne igjen.

9129813[/snapback]

Du har nå rett i det :hmm: , men det gjelder å være optimistisk og håpe noe slikt ikke skjer og at vi får utviklet CMS'et til en brukbar stand fort nok :)

Men vi får se, skal tenke over det.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...