Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

Må si jeg har mer tro på webkafeen.no, og den er stillestående for øyeblikket :)

9110226[/snapback]

Webcafeen er da en nettside om webdesign, ikke IT nyheter!

9110461[/snapback]

Har mer tro på prosjektet :) Ikke som en erstatter.

Veldig dumt å la alle skrive, for da vil dere få mye tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette blir sikkert bra, stå på! :thumbup: Kan dessverre ikke bidra med noe, har null peiling på koding osv. :whistle:

Litt off-topic: Hvorfor i huleste vraket IT avisen det designet? Det var mye mer stilrent og penere enn det de har nå. Det som er nå er så forbanna rotete! :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg kan godt bidstå dersom dersom hele prosjektet holdes 100% åpent og fritt og at det ikke ender opp med overstyrende konger bak rattet.

Jeg regner med at dere har den initielle utviklingen godt dekket, så du kan føre meg opp som "copy/pasta monkey"/artikkelforfatter.

Jeg håper ditt CMS har såpass god struktur på MVC-biten at jeg kan lage mine egne viewtemplates uten å måtte lage ny kontrollstruktur?

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

hmmm...stiller meg litt sånn skeptisk til om det kommer til å funke veldig bra.

Etter det jeg har lært av hvordan pressen fungerer(2. år på Medier og Kommunikasjon) så tror jeg ikke det vil være så lett.

ITavisen.no gjør ikke så dårlig jobb. Og en ting som de har, som sannsynligvis ikke kommer til skje med dette prosjektet er at de har status som presse. Dvs. for eksempel være at de får en del privilegier. Få produkter til reviews blant annet...

Hva skjer når alle, si 100(?), som er med å bidrar til dette prosjektet skal ha presse-privilegier?

I tillegg er f.eks. ITavisen.no en del av Allergruppen, som har litt penger å rutte med.

Jeje. Jeg bare tenker høyt, men det hadde jo vært rått om man fikk noe slikt da.

Men(igjen), vet ikke hvor la-seg-gjørlig det er.

Edit: Hvis jeg virket veldig negativ så var ikke det meningen. Kan gjerne være med å gjøre noe.:D

Endret av harrir
Lenke til kommentar
Går god for ideen!

Nettet er stort og vi alle surfer vel rundt og plukker opp interessant IT-stoff som ikke blir dekket av norsk media. Kommer vel av at få PC-entusiaster er målgruppe og at journalistene er få.

Sharing is caring ;)

9110029[/snapback]

Vil det si at du er med?

9110150[/snapback]

Gjerne det, men du må holde meg unnda kodingsbiten. Her blir det bare rot ^^,

Jeg føler meg ihvertfall i form til å legge ut nyhetsbiter så snart saken er oppe og kjøre. ;) Kommer vel i hovedsak til å prøve meg på publisering av juveler som jeg finner i det jeg surfer igjennom såkalt "sosial-bokmerkning-sider". Har samlet sammen feedene til Digg, slashdot og Del.Ici.ous enkelt gjennom Google her (feel free to use).

Lenke til kommentar
Jeg kan godt bidstå dersom dersom hele prosjektet holdes 100% åpent og fritt og at det ikke ender opp med overstyrende konger bak rattet.

Jeg regner med at dere har den initielle utviklingen godt dekket, så du kan føre meg opp som "copy/pasta monkey"/artikkelforfatter.

Jeg håper ditt CMS har såpass god struktur på MVC-biten at jeg kan lage mine egne viewtemplates uten å måtte lage ny kontrollstruktur?

9110841[/snapback]

Prosjektet skal være 100% åpent ja, men.. noen må holde styr på hva som blir publisert slik at avisen ikke renner over med fabler, historier uten fakta etc. Vi må også tenke på presse etikk.

Når det kommer til MVC så blir det ikke åpent for å lage egene templates for artikkler. Det er viktig og ikke forvirre folk. Men formatering av artikkler blir mulig..

hmmm...stiller meg litt sånn skeptisk til om det kommer til å funke veldig bra.

Etter det jeg har lært av hvordan pressen fungerer(2. år på Medier og Kommunikasjon) så tror jeg ikke det vil være så lett.

ITavisen.no gjør ikke så dårlig jobb. Og en ting som de har, som sannsynligvis ikke kommer til skje med dette prosjektet er at de har status som presse. Dvs. for eksempel være at de får en del privilegier. Få produkter til reviews blant annet...

Hva skjer når alle, si 100(?), som er med å bidrar til dette prosjektet skal ha presse-privilegier?

I tillegg er f.eks. ITavisen.no en del av Allergruppen, som har litt penger å rutte med.

Jeje. Jeg bare tenker høyt, men det hadde jo vært rått om man fikk noe slikt da.

Men(igjen), vet ikke hvor la-seg-gjørlig det er.

Om det kommer til å funke? Det gjør det.. så lenge folk ønsker å skrive og folk ønsker å lese avisen

presse-privilegier er en tricky ting.. Det kan hende at vi lager en løsning der administratorer får div. privilegier. Jeg skal kontakte noen nettbutikker på mandag og høre om vi kan ordne en løsning..

Hva sier folket til å la f.eks komplett.no ha "sponsor reklame" på siden imot at vi får låne div. hardware for å skrive anmeldelser? Men utenom det, så blir det ikke reklame?

btw. dette er den midlertidige logoen

86768.jpeg

Lenke til kommentar
Når det kommer til MVC så blir det ikke åpent for å lage egene templates for artikkler. Det er viktig og ikke forvirre folk. Men formatering av artikkler blir mulig..

Jeg tenker på at jeg koder view i PHP som blir lagt inn på serveren som får levert uformatert content fra kontrolleren. Så kan jeg f.eks lage

http://domene.com/articles/cellphoneoptimi...does-something/

og

http://domene.com/articles/simple/intel-does-something/

mens default view er

http://domene.com/articles/intel-does-something/

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hva sier folket til å la f.eks komplett.no ha "sponsor reklame" på siden imot at vi får låne div. hardware for å skrive anmeldelser? Men utenom det, så blir det ikke reklame?

btw. dette er den midlertidige logoen86768.jpeg

9111075[/snapback]

Jeg synes godt det kan være en "Takk til komplett som lånte oss produktet." med logoen deres under inne i artikkelen. Men ikke ellers egentlig. Må kikke litt mer på logoen før jeg kommer med tilbakemeldinger. Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jeg tenker på at jeg koder view i PHP som blir lagt inn på serveren som får levert uformatert content fra kontrolleren. Så kan jeg f.eks lage

http://domene.com/articles/cellphoneoptimi...does-something/

og

http://domene.com/articles/simple/intel-does-something/

mens default view er

http://domene.com/articles/intel-does-something/

9111144[/snapback]

Du mener "Model-view-controller", altså bruk av et system som separerer data fra visning? Eller snakker vi mod-rewrite?

Lenke til kommentar

I mitt eksempel begge deler. Men hvordan du får tilgang til forskjellige views trenger ikke ha så mye å si. Det kan også være klassisk oppsett som dette:

http://domene.com/?do=showarticle&articleid=444&view=simple

En god MVC-struktur er det viktige slik at jeg f.eks kan lage et view for PDA, ett for mobiler og et simpelt rent en-kolonne med hvit bakgrunn uten at det må legges kode inn for behandling av data.

Lenke til kommentar
I mitt eksempel begge deler. Men hvordan du får tilgang til forskjellige views trenger ikke ha så mye å si. Det kan også være klassisk oppsett som dette:

http://domene.com/?do=showarticle&articleid=444&view=simple

En god MVC-struktur er det viktige slik at jeg f.eks kan lage et view for PDA, ett for mobiler og et simpelt rent en-kolonne med hvit bakgrunn uten at det må legges kode inn for behandling av data.

9111887[/snapback]

Ahh.. nå er jeg med..

Planlegger å gjøre siden tilgjengelig for PDA via stilskjema. Mobiltelefoner går på egen side f.eks mobil.teknologiskinformasjon.no

hmm.. nå begynner jeg å lure på det navnet.. det ble litt langt for en nettadresse

Lenke til kommentar

ti.no er en golf simulator nettside... så d går nok ikke...

kunne godt og tenkt meg å vert med, kan litt koding i php og litt mysql, men liker best og skrive... :)

kan også komme med design idèr vis nødvendig...

www.tekniskinfo.no?

EDIT: Skrivefeil

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar

kunne godt og tenkt meg å vert med, kan litt koding i php og litt mysql, men liker best og skrive... :)

www.tekniskinfo.no?

9112544[/snapback]

Ut i fra hvordan du skriver innlegget ditt vil jeg anbefale deg å ikke bli skribent om dette prosjektet går gjennom.

Lenke til kommentar

www.tekniskinfo.no?

9112544[/snapback]

Ut i fra hvordan du skriver innlegget ditt vil jeg anbefale deg å ikke bli skribent om dette prosjektet går gjennom.

9112592[/snapback]

Hehe, jeg ser da bare en skrivefeil, det er på grunn av dialekten min, er som regel ikke så pirkete på dialekten min når jeg skriver på forumet her, men bruker og gå over det jeg har skrevet både to og tre ganger før jeg i hele tatt legger noe ut, men som sagt bruker jeg ikke å være så pirkete her...

Lenke til kommentar

www.tekniskinfo.no?

9112544[/snapback]

9112592[/snapback]

Hehe, jeg ser da bare en skrivefeil, det er på grunn av dialekten min, er som regel ikke så pirkete på dialekten min når jeg skriver på forumet her, men bruker og gå over det jeg har skrevet både to og tre ganger før jeg i hele tatt legger noe ut, men som sagt bruker jeg ikke å være så pirkete her...

9112604[/snapback]

Er ikke bare skrivefeil, men mye annet og. Blandt annet er det ganske godt gjort at du ikke har et eneste punktum i hele det forrige innlegget ditt.

Lenke til kommentar

Jo, har tre punktum helt på slutten, men dette begynner og bli veldig offtopic.

Kan hjelpe til med koding og databaser...

Kan også vis nødvendig skrive, jeg forstår at sparks ikke vil dette, men vis det er en nødvendighet så nøler jeg ikke med og gjøre det.

Lenke til kommentar

86896.jpeg

Her er det jeg fikk gjort i går kveld.. har ikke kommet meg lengre enn header.. Legger med PSD filen og skrifttypen jeg har brukt på logo. Så om noen har endringer etc.. så er det bare å endre..

Vi må få gjort noe med sidemenyene/blokkene slik at de ikke blir for kjedelig og samtidig ikke blir over-fancy!

Hva om vi ikveld så ca. kl 7 møtes på irc å snakker litt der?

EFNet og kanalen #tekniskinfo.no

Lenge siden jeg har brukt irc, men jeg skal fyre opp lokal serveren min slik at det blir en "nesten-bot" der :)

Teknologisk_informasjon.zip

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...