sparks Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Ikke at jeg har noe med CMSet til Webkafeen å gjøre, da.. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Til dere som leser i denne tråden. Jeg vil gjerne snakke litt løst om litt av hvert før vi setter igang. Vi som deltar i dette prosjektet er ingen eksperter og har heller ikke noen utdannelse i det vi nå skal holde på med. Men mange oss har noen drømmer og det er de jeg vil skrive om nå. Slik jeg har forstått det så er det endel "unge" folk som deltar på dette prosjektet og som har lyst til å utvikle noe som er bra. Selv er jeg nesten 26 år det er bare snakk om noen dager igjen nå. Det jeg så var at dette prosjektet manglet styring og en plan. Visjonen er grei vi skal lage et digitalmagasin. Siden ingen av oss jobber med dette til daglig så vet vi heller ikke hvordan vi skal gjøre ting. Det er noe vi må finne ut av. Dette prosjektet har en rekke deltagere som er veldig ivrige i enkelte ting og tanken er at vi sammen skal få til et produkt i form av "digitalmagasinet". Jeg tror det er mulig, men vi har noen som ikke tror det er mulig. Istedenfor at dere ikke skal ha tro på oss som forsøker dette så kan dere kanskje bidra med hjelp der vi spør om det. Jeg ser tendenser til at det skal bli en form for latterliggjøring av det vi forsøker på. Det er nesten som noen bare leser denne tråden for å få seg en latter eller for å se hvor lite flinke vi er. Det synes ikke jeg noe om og jeg vil gjerne at dere kan forholde dere utenfor eller faktisk hjelpe til der vi trenger det. For det er vel det mesteparten av denne delen av forumet er til for? Hjelpe andre som har spørmål med det vi holder på med. Vi er ikke her for at vi skal ha noe å le av(men vi skal ha det gøy). Selv om at enkelte ting skaper en latter. Tanken er at istedenfor å pusle alene med de vi alle har en interesse for så skal vi heller forsøke å lage et produkt sammen. Jeg synes tanken er veldig interessant og jeg tror det er mulig. Selv om kvaliteten ikke skulle bli slik vi ønsket oss så kan vi iallefall håpe på at vi har lært noe underveis. Håpe på at har hatt noen kvelder der vi faktisk har hatt det gøy. For det er vel det, det hele handler om? Kim... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Gledelig a se at jeg fremdeles star pa listen Trodde dere hadde glemt med siden jeg ikke hadde vaert pa noen av motene/vaert i traden. Møtet er på torsdag klokken 21.00. Møtet foregår via IRC på kanalen #digitalmagasinet.no på EFNet I'll be there Drupal kan jeg ikke, men er det noe jeg kan, sa er det a laere ting fort Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har stor tro på deg ståle Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Glad for å høre fra deg :-), har ikke sett mye til deg så var litt redd at du ikke kunne delta. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Hvor stor er stemningen for å flytte over til Quakenet? Jeg kan ikke se noe problem med å være på Quakenet eller EFnet. Hvorfor vil du være på Quakenet istedenfor EFnet? Egentlig bare fordi quakenet er "standarden" og jeg og sikker flere andre allerede oppholder oss der. Selv blir jeg ikke å se på IRC-kanalen fordi jeg ikke ønsker å være på flere nettverk på en gang. Jeg håper ditt CMS har såpass god struktur på MVC-biten at jeg kan lage mine egne viewtemplates uten å måtte lage ny kontrollstruktur? Nå har det blitt bestemt at drupal skal brukes. Om dette passer inn til det du beskriver her er ikke jeg riktig person å svare på. Men ser at mange roser Drupal for mulighetene det gir og prosjektet har bestemt at dette skal brukes. Vet ikke hvor mye du vet om dette systemet? Prosjektet har satt opp en demoside som ligger på denne adressen http://www.gpslogs.net/diginoe/ der kan du registrere deg og forsøke å leke litt med det. Det som er viktig for meg er at data holdes separat fra styling og unødvendig mye markup slik at jeg kan benytte meg av samme data fra databasen til helt andre systemer. Drupal eller hva som helst baserte refererende nyhetsaviser finnes det en overflod av, så for meg er det kun de punktene som gjør det unikt som frister. Mitt ønske om en wiki-basert avis ble veldig fort skutt ned på IRC et par uker siden, så da er punktet igjen som frister at selve teksten som skal skrives er fri. Denne teksten hadde det vært kjekt å bruke til alternative visninger og ikke bare bli låst til ett enkelt CMS med et "fancy" design som jeg ikke har behov for. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Haha, særing, JohndoeMAKT. Greier du ikke skrive "/server -m efnet.demon.co.uk"? QuakNet er standarden for gaymere Endret 29. august 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg kan ikke skrive det nei. Og quakenet er det klart største IRC-nettverket her i verden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Men nå er vel strengt tatt Quakenet dedikert til gaymere ? Og på hvilket grunnlag tørr du påstå at Quakenet er det "klart største IRC-nettverket her i verden" ? EDIT: Det stemmer faktisk at Quakenet sitter på mest brukere Hvorav alle er gaymere, og ikke webutviklere, vel og merke! Endret 29. august 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Melder meg inn igjen om det er ønskelig, kan være behjelpelig med designing. Referer da til kimthoma sin pm. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Jeg oppfordrer alle som vil være med om og komme på møtene våre. Det vil bli skrevet opp hvem som har lyst og bli med og vilke oppgaver man har lyst eller kan (Erfaring) gjøre.. mvh. Fredrik Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Melder meg inn igjen om det er ønskelig, kan være behjelpelig med designing. Referer da til kimthoma sin pm. 9388717[/snapback] Koslig at du er med igjen. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Denne tråden kan egentlig stenges nå, planlegger å lage en ny og bedre organisert en. Her er det blitt bare rot. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Denne tråden er lang og uoversiktlig for nye brukere. En ny med klarere agenda er opprettet som kan brukes for å føre dette prosjektet videre. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=822659&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg