Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det ikke ann å høre med Mikael Berg om han donerer designet han lagde for My Itavisen konkurransen?

Det er i hvert fall et skikkelig pent design som kunnet passet godt til en side som denne.

Takk! Og seff! Bare si ifra hvis dere vil ha PSD. Skal ikke være noe vanskelig sak å kode...
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ok.. har et forslag, men det kommer sikkert til å skape litt reaksjoner..

Som jeg nevnte tidligere har mitt firma utviklet et kommersielt publiseringssystem.

Dette systemet er et resultat av etterspørselen for et enkelt system for både små- og store bedrifter, nettaviser, personlige hjemmesider, blogger, presentasjonssider etc..

Versjon 4 (Som vi nå holder på å utvikle) har blant annet disse funksjonene

•  

• Multi-templates

• Flere nettsider (f.eks blogg.domenenavn.no, intranett.domenenavn.no etc..)

• XML-baserte installasjons filer for moduler

• Full støtte for RSS 1 og 2 samt Atom Feed

Artikkel systemet er også tilpasset nettaviser med disse funksjonene

•  

• Forskjellige Templates kan brukes på alle artikler

• Artikkel-bilder med bildetekst og zoom

• Bildegalleri for artikler (Slik som digi.no har)

• Kategorier og tags

• Variasjon i overskrifter (Du kan legge opptil 8 overskrifter på en artikkel, så endrer overskriften seg automatisk utover dagen)

• Kommentar system med automatisk sensur og flood/spam beskyttelse

Forslaget mitt er å bruke dette systemet, når vi er ferdig med det.. Regner med at "test versjonen" av det skal være klar i midten av september (sånn ca..) og den ferdige versjonen i Oktober.

Problemet er at dette:

1. Det utsetter prosjektet litt

2. Vi bryter retningslinjene litt, fordi dette ikke er et åpent system

3. Vi kan ikke gi moderatorer tilgang til ftp område. Ønsker ikke at kildekoden til systemet blir lekket ut på nettet..

Hva synes folket?

9210589[/snapback]

At det stopper oss fra å videreutvikle siden senere. Høres ut som vi blir avhengige av deres utviklere for å gjøre noe som helst, noe jeg ikke synes høres bra ut.

Tanken er fin, men resultatet passer vel ikke helt med profilen for siden?

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Nei, du har mest sannsynlig rett. Tanken var bare å få et system som blant annet er beregnet på nettaviser.

Men hvem var det som hadde drupal kunnskaper? Kan han(eller henne for den saks skyld) sette opp en demonstrasjon med ulike templates på artikkler + artikkel bilder. Slik at vi ser hvordan drupla oppfører seg?

Lenke til kommentar
Tror faktisk dere kommer langt bare med bedre design enn resten som er oversiktlig og nyskapende rett og slett.

9201363[/snapback]

...og der er eg meir eller mindre heilt sikker på at du tek feil. :)

Brand recognition er cluet her: Dei andre it-relaterte avisene her til lands har eit veldig godt brukargrunnlag, og brukarane har kjennskap til avisene. Ei ny side med foreløpig lite innhold scorar ikkje høgt på radaren til Ola Nordmann. Designet må vere greitt, men lesbarheit og illustrasjonsbruk er veldig viktig. Og ja, ikkje minst: Skriv ofte og skriv godt.

9201489[/snapback]

Designet er det første man ser, om man har bra innhold på en ræva side så er den ubrukelig. Min erfaring at design overgår innhold faktisk. Det er det første man ser. ITavisen.no nå virker så rotete at man lukker siden før man leser innholdet. Innhold vinner dere uansett ikke på, dere må satse på design og atter design. Gi folk en grunn til å flytte fra ITAvisen.no.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Tror faktisk dere kommer langt bare med bedre design enn resten som er oversiktlig og nyskapende rett og slett.

9201363[/snapback]

...og der er eg meir eller mindre heilt sikker på at du tek feil. :)

Brand recognition er cluet her: Dei andre it-relaterte avisene her til lands har eit veldig godt brukargrunnlag, og brukarane har kjennskap til avisene. Ei ny side med foreløpig lite innhold scorar ikkje høgt på radaren til Ola Nordmann. Designet må vere greitt, men lesbarheit og illustrasjonsbruk er veldig viktig. Og ja, ikkje minst: Skriv ofte og skriv godt.

9201489[/snapback]

Designet er det første man ser, om man har bra innhold på en ræva side så er den ubrukelig. Min erfaring at design overgår innhold faktisk. Det er det første man ser. ITavisen.no nå virker så rotete at man lukker siden før man leser innholdet. Innhold vinner dere uansett ikke på, dere må satse på design og atter design. Gi folk en grunn til å flytte fra ITAvisen.no.

9211859[/snapback]

Som designer et det selve layout og design man legger merke til. Men Ola Normann tenker ikke over dette.

Såklart, er siden dårlig designet, så legger alle merke til styggheten framfor innholdet. Men er siden designet bra, så legger ikke andre merke til designet..

Lenke til kommentar

Er tilbake fra min sørlandsferie og kan vel like gjerne legge ut et design jeg har jobbet litt med før jeg dro.

91685.jpeg

Jeg er ikke sikker på hva slags lister o.l redaktøren og de som bidrar vil ha, så det er stort sett bare eksempler.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Hei sparks, jeg lister opp hva jeg synes er bra og dårlig med siden.

Negative først

-Fargen på skriften på søkeboksen ble veldig skarp, prøv litt mørkere

--------------------------------------------------------------------

+Alt annet er kjempe bra! men siden mangler footer.

Endret av Microsoftbruker
Lenke til kommentar
Det er vell ikke noe vits å idle på irc hele tiden.. Stortsett bare når man trenger å ha møter etc..

9218020[/snapback]

Skulle gjerne sett flere folk på irc til enhver tid. Da har man muligheten til å ta kjappe beslutninger å diskutere ting raskt. Viktig dog at beslutninger og diskusjoner på irc blir loggført og lagt inn her, så resten også vet hva som foregår.

Møtene på irc hittil har jo allikevel slitt med elendig oppmøte, med fler som henger der "hele tiden", så vil kanskje deltakerantallet også gå opp på møtene.

Sparks:

Deilig design!

Mulig det kunne vært spennende med litt forskjellige bildeformater/-plasseringer (over, på siden (høyre eller venstre) i artikkellisten, på en annen møte liker jeg det unisone.

Dersom forskjellige bildeformater, burde det kanskje lages noe som kan skille artikkelen over fra neste. (f.eks. facebook hacket fra iphone + telenor. Se for deg disse uten bilder som skiller dem fra hverandre. Vil skille være tydelig nok?)

Burde ha med tidsmerking før eller etter ingressen. (Dette vil være nyttig særlig i kategorilistinger (om det skal være noe sånt))

EDIT:

Jeg er ikke designer og har dårlig øye for design. Jeg sier bare slik jeg ser det, uten at jeg har peiling eller grunnlag for å kommentere det ;)

EDIT 2:

Skal se om jeg kan få satt opp en test av drupal. Legger ikke inn noe design der, ettersom det design kan lages i hva som helst. (Designmessig er det ikke forskjell på wp, drupal, joomla eller noe annet system (selv om det er forskjell på hvordan man legger det inn), det er jo funksjonalitetsmessig disse har størst forskjell)

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...