Gå til innhold

NY! Community basert it-avis

Anbefalte innlegg

Jeg kan gjerne melde meg på som korrekturleser e.l. hvis dere fortsatt trenger det. Jeg gikk ut grunnskolen med 6 i norsk, men tror ikke jeg har tid til selv å skrive nyheter. Men synes iallefall dette prosjektet virker veldig spennende :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
91441.jpeg

Digitabloid.no

Designutkast av Fefas/madbase media.

Så langt har jeg altså kommet til nå. Kommentarer, takk! Hvis jeg får 75% garantert at den vil bli brukt, vil jeg fortsette. Om ikke, trekker jeg meg ut av prosjektet, da det ikke er vits for meg å designe mer.

Farger: Grønn & rød.

9209437[/snapback]

Nå har jeg ikke peiling på hva andre synes, men jeg synes designet var alt for skarp og det lignet ekstremt mye på bloggen din.. en annen ting. Dette er en avis som er/blir basert på et åpent samfunn, åpen kildekode og CC lienserte bilder.. dvs. ikke noe sånn "copyright" bullshit..

Lenke til kommentar

Går det ikke ann å høre med Mikael Berg om han donerer designet han lagde for My Itavisen konkurransen?

Det er i hvert fall et skikkelig pent design som kunnet passet godt til en side som denne.

Hvis siden blir en suksess burde det i tillegg være god reklame å ha navnet sitt nederst på siden og ligger jo bare der uten å ha blitt brukt til noe.

post-93520-1186274780_thumb.jpg

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Det ble mye bedre :) Men dropp 5.siste og de sakene der, de hører hjemme i header. Også slenger du det andre opp der de er - så kan du bare begynne å designe nyhetene :)

9210337[/snapback]

evt. hjemme i footer, som vi andre liker å kalle det ;)

Men jeg er helt enig. Det er viktig at leseren må scroll så lite som mulig for å få opp så mye som mulig relevant. Og fem siste regnes vel som mindre relevant enn selve artikkelvisningen og artikkellisten.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Ok.. har et forslag, men det kommer sikkert til å skape litt reaksjoner..

Som jeg nevnte tidligere har mitt firma utviklet et kommersielt publiseringssystem.

Dette systemet er et resultat av etterspørselen for et enkelt system for både små- og store bedrifter, nettaviser, personlige hjemmesider, blogger, presentasjonssider etc..

Versjon 4 (Som vi nå holder på å utvikle) har blant annet disse funksjonene

• Multi-templates
  • Flere nettsider (f.eks blogg.domenenavn.no, intranett.domenenavn.no etc..)
  • XML-baserte installasjons filer for moduler
  • Full støtte for RSS 1 og 2 samt Atom Feed

Artikkel systemet er også tilpasset nettaviser med disse funksjonene

• Forskjellige Templates kan brukes på alle artikler
  • Artikkel-bilder med bildetekst og zoom
  • Bildegalleri for artikler (Slik som digi.no har)
  • Kategorier og tags
  • Variasjon i overskrifter (Du kan legge opptil 8 overskrifter på en artikkel, så endrer overskriften seg automatisk utover dagen)
  • Kommentar system med automatisk sensur og flood/spam beskyttelse

Forslaget mitt er å bruke dette systemet, når vi er ferdig med det.. Regner med at "test versjonen" av det skal være klar i midten av september (sånn ca..) og den ferdige versjonen i Oktober.

Problemet er at dette:

1. Det utsetter prosjektet litt

2. Vi bryter retningslinjene litt, fordi dette ikke er et åpent system

3. Vi kan ikke gi moderatorer tilgang til ftp område. Ønsker ikke at kildekoden til systemet blir lekket ut på nettet..

Hva synes folket?

Endret av MrNeeon
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...