Gå til innhold

Linker virker ikke...

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvor jeg burde spørre om dette, men anyway.

Det er noe rart, f.eks, hvis noen sender meg en link på, si, MSN, får jeg ikke til å trykke på den. Jeg trykker, men ingenting skjer.

Det jeg har gjort i lang tid nå er å bare kopiere og lime inn i nettleseren.

Dette problemet oppstår også når jeg skal for eksempel oppdatere AVG Antirootkit programmet.

Der det står at jeg skal trykke for å oppdatere, skal jeg internettleseren åpne seg opp og jeg blir directa til den siden der jeg oppdaterer programmet. Ingenting skjer, igjen.

Også på Heroes of might and magic 5, når det står at jeg må registrere meg på siden deres, skal jeg trykke på en knapp for å bli directa dit. Ingenting skjer, som vanlig.

Jeg bruker Opera som nettleser. Jeg trodde dette var grunnen til å begynne med, men vennen min som også har Opera, har ikke dette problemet.

Jeg hadde også dette problemet på den forrige PC'n, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal fikse det.

Her er bilde av MSN link og AVG antirootkit greiene jeg ikke får til å trykke på.

bevisacy1.th.png

bevisbgr1.th.png

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det hadde jeg ogsa, reinstall og alt var fikset.

edit; altsa windows.

9108256[/snapback]

Hadde du samme problem?

Edit: Hvis Opera ikke var standard nettleser hadde vel internet explorer fortsatt reagert?

Endret av magneman
Lenke til kommentar
Gå inn på Control Panel, og Add or Remove Programs. Gå deretter på Set Program Access and Defaults. Åpne 'Custom' - fanen, og sett Opera / IE til standard nettleser (prøv med begge).

9110330[/snapback]

Gikk ikke, prøvde begge.

Linker på f.eks MSN virker fortsatt ikke... :cry:

Endret av magneman
Lenke til kommentar

Hmm, kommer dessverre ikke på noen andre mulige løsninger. Var jeg deg, ville jeg sendt en mail til Microsoft hvor jeg forklarer problemet grundig. Sjekk ev. support - sider hvis du først går i gang.

Edit; Er godt mulig det kun er et par register-endringer som skal til, men problemet er bare å lokalisere den nøyaktige feilen...

Endret av jH-
Lenke til kommentar
Hmm, kommer dessverre ikke på noen andre mulige løsninger. Var jeg deg, ville jeg sendt en mail til Microsoft hvor jeg forklarer problemet grundig. Sjekk ev. support - sider hvis du først går i gang.

Edit; Er godt mulig det kun er et par register-endringer som skal til, men problemet er bare å lokalisere den nøyaktige feilen...

9110642[/snapback]

Kan jo prøve reinstall som Ståle sa.

Lenke til kommentar
Kan jo prøve reinstall som Ståle sa.

9110707[/snapback]

Selvfølgelig, helt opp til deg :p. Men for min del er det alltid bare mye stress med reinstalleringer :p.

9110733[/snapback]

Whatever, funka ikke det heller. :cry:

Hva skal jeg gjøre? :hm:

9110742[/snapback]

Ståle snakket om Windows-reinstall, ikke Opera / IE.

Lenke til kommentar

Du kan eventuelt prøve dette, men for sikkerhetsskyld, ta først backup av registeret:

1. start--> kjør og tast inn, klikk ok og test med ie etter tur:

regsvr32 urlmon.dll

regsvr32 Shdocvw.dll

regsvr32 Msjava.dll

regsvr32 Actxprxy.dll

regsvr32 Oleaut32.dll

regsvr32 Mshtml.dll

regsvr32 Browseui.dll

regsvr32 Shell32.dll

2. Hvis fortsatt problem:

start--> kjør og tast inn: sfc /scannow

Lenke til kommentar
Det er ikke bare linkene...

På grunn av dette får jeg ikke registrert meg på Heroes of might and magic 5 og spilt det online f.eks.

Får heller ikke oppdatert AVG Antirootkit...

Leser du ikke førstepost?  :)

9114682[/snapback]

Joa, men kanskje ikke altfor nøye.

Sorry:)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fikk du løst dette problemet? Hadde i så fall vært veldig interessant å vite hva du gjorde, for jeg har akkurat samme problemet...

Får ikke til å klikke på linker i noe program, f.eks Messenger, Winamp update. Internet Explorer fungerer heller ikke i hele tatt. Bruker forresten Opera som standard nettleser, og den fungerer utmerket.

Internet Explorer cannot display the webpage

Most likely causes:

You are not connected to the Internet.

The website is encountering problems.

There might be a typing error in the address.

What you can try:

Diagnose Connection Problems

More information

Aner ikke hva som er problemet, og det er forferdelig irriterende å måtte kopiere og lime inn linker i Opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...