Gå til innhold

Akkustisk bass på QXL, erfaringer?

CastorFiber

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har kikket litt på en akkustisk bass på QXL.

Jeg vet på forhånd at denne bassen ikke akkurat kommer til å dra skinnet av pølsa, men lurer på om noen har testet den?

Slik jeg ser det, er den enten spillbar, men ikke videre bra, eller helt uspillelig. Stemmer det første, er jeg egentlig fornøyd til den prisen. Jeg vet på forhånd at jeg ikke kommer til å bruke den mye.

(Det selges mye rart på QXL. Kjøpte en gitar der en gang, for å ha som "bålgitar", men det var faktisk ikke mulig å spille på den. Den var over en tone feil ved det 12. båndet. Heldigvis var piezo- pickupen anstendig, så jeg kunne bruke den til noe annet.)

Link: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=51...cleCondition=-1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, innimellom kan man jo gjøre brukbare kjøp. Handlet en femstrengers Warwick- kopi, som etter skifte av pickups og en skikkelig intonering er et instrument jeg glatt hadde gitt tre tusen for i en butikk, så man kan gjøre gode kjøp. Ga 600 kroner for den.

Akkustisk bass- blir vel helst når jeg skal spille i akkustiske sammenhenger, hender det blir litt "unplugged", men ikke så ofte. En liten øvingsforsterker for å gi litt lyd i bunn trengs nok uansett på en akkustisk bass, særlig hvis kvaliteten ikke er så bra.

Men altså- er det noen som faktisk har prøvd denne?

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Har ikke prøvd. Det står jo ikke merke eller noe! Det som derimot står - som virker litt skummelt er dette:

Gitar med innebygd aktivt mikrofon system.

Det innebygde aktive mic-systemet har 4 bånds equalizer

Stålstrengs gitar.

Gitaren er i full størrelse.

God lyd både med og uten mikrofon.

Lenke til kommentar

Enig med nils, skummelt at selgeren ikke har peiling på hva de selger og ikke noe oppgitt merke.... :hmm: Du får bare se hvor mye penger du har råd til å gi, i værste fall for fire tvilsomme basstrenger og litt ved :D Har du flaks, kan det jo også være et helt greit instrument... (spiller ABG selv) :thumbup:

M.

Endret av mysjkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...