Gå til innhold

Frustrasjon over "Oppdagelseskanalen" (discovery)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de har de samme greiene på National Geographic Channel. _hater_ det over alt på jord. på meg virker det som de får et manus på engelsk og oversetter dette nærmest mulig "originalen" noe som fører til at det bare høres idiotisk ut.

9470470[/snapback]

Jeg tror ikke oversetteren kan engelsk... ikke norsk heller...

Lenke til kommentar
"Som får Hollywood til å ligne Hollyweird!"

Jeg _hater_ de reklamene. Og han som lager "billyder" under reklamen.

9107474[/snapback]

Haha, det er en klassiker. Akkurat den er så dårlig at det nesten blir bra. Det er så teit, og jeg skjønner faen ikke hva sammenhengen er heller.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Må bumpe denne siden jeg faktisk sitter å ser på "oppdagelseskanalen" og irriterer meg GRØNN over den "norske" dubbingen som foregår.

En ting er egenreklamene som sendes, de kan jeg egentlig ignorere, men når flere og flere programmer bli dubbet til "norsk" blir jeg rett og slett irritert. En annen ting er jo at oversettelsene er rimelig på ræva til tider, høres nesten ut som de har brukt minimalt med penger på en tekstforfatter.

Lurer litt på hvor langt de kommer til å strekke det, tilslutt sitter vi vel med dubbing av absolutt alt, inkludert Adam og Jamie i Myteknuserne ><

Lenke til kommentar

Ja er helt enig. Kvaliteten på Discovery har sunket veldig mye. All oversettingen og norske stemmer er det dummeste de kunne gjøre. Hun "hellodamen" hadde passet bedre til barne-tv.

I tillegg er jo kanalen oversvømt av "mekkeprogrammer". Jeg vil ikke se hver eneste hotrod eller motorsykkel som lages i USA..

Og det verste av alt. All reklamen! Skal man se 2 programmer på rad og kommer litt før det første starter så har man hele 8 reklamepauser i vente. Det er ille. Og når man i tillegg ser på tidspunktene for reklamen så er det enda mer irriterende. Og det hjelper heller ikke på når de sender de samme reklamene om og om igjen. Ser man på Discovery 4 timer i løpet av en uke så har man sikkert sett den samme reklamen over 30 ganger. Heldigvis begynner div serier å dukke opp på DVD nå så slipper man å bruke TV´en til annet enn DVD.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...