Gyr0 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det var reklamepause 5 minutter før mythbusters slutta i går -.- Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 I just want things the way they were.... Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Denne kanalen har som mangen andre kanaler for mye reklame, det blir bare for dumt med 3 - 4 reklamepauser per program. Den stemmen gjør heller ikke reklamepausene noe mer hyggelige. Jeg har og sett på Discovery i Sverige, der høres stemmen enda dummere ut. Men ellers har jo kanalen mange bra program. Edit: Trykk leif... Endret 2. august 2007 av Mr. Bakke Lenke til kommentar
genstian Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Fikk en kamerat til å stream discovery fra England. Litt hakking, men ingen irriterende Norsk tulling å høre :! NB! Discovery har "normal" mengde reklame iforhold til Engelsk og Amerikansk standard. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg må bare dele min frustrasjon. Discovery har i lang tid vært en av mine favorittkanaler. Problemet er bare at de har begynt å oversette orginalnavn og lagt på norsk tale. Norsk tale er forsåvidt greit nok, men disse nye stemmene er så vanvittig tåpelige. Spesielt reklamen for kommende programmer. "Nå renner det igjen bensin i blodet .." Det kan virke som om målgruppen for reklamen er 10-12åringer. Stemmene ligner mer på reklame for actionfigurer eller barne-TV. Hvor gamle er gjennomsnittsseeren av discovery? Nei, når jeg selv anskaffer parabol eller lignende skal jeg gjøre en innsats for å skaffe discovery fra Storbritannia. 9107348[/snapback] HELT ENIG!! For eksempel, et nytt program som jeg syntes var ganske spennende, var "How do they do it?" Men nå liker jeg ikke det mer, pga. den usedvanlig kjedelige stemmen til foretlleren! Discovery skulle holdt seg til engelsk med undertekster syntes jeg! Lenke til kommentar
crnic0 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg må bare dele min frustrasjon. Discovery har i lang tid vært en av mine favorittkanaler. Problemet er bare at de har begynt å oversette orginalnavn og lagt på norsk tale. Norsk tale er forsåvidt greit nok, men disse nye stemmene er så vanvittig tåpelige. Spesielt reklamen for kommende programmer. "Nå renner det igjen bensin i blodet .." Det kan virke som om målgruppen for reklamen er 10-12åringer. Stemmene ligner mer på reklame for actionfigurer eller barne-TV. Hvor gamle er gjennomsnittsseeren av discovery? Nei, når jeg selv anskaffer parabol eller lignende skal jeg gjøre en innsats for å skaffe discovery fra Storbritannia. 9107348[/snapback] Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Ser at flere programmer kan ses på YouTube. Lenke til kommentar
crnic0 Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Bensin i blodet - eller pinlig kunskapsløshet. Er der noen som vet navnt på vedkommende "tekstforfatter" bak denne reklamen? Jeg jobber selv med reklame og er månebedotten over hva de har sluppet gjennom her. Vedkommende er jo i tillegg totalt analfabet når det gjelder temaet biler og motorsykler. Han (hun?) bruker, i tillegg til opplagte gramatiske feil, begreper som ikke henger på greip. Jeg blir bare rett og slett flau... Jeg nevner i fleng: - Det ultimative(!) Hot Rod? Det er EN Hot Rod. - ...prøver å få herredømme over de mest stylete kjøretøyene? Det er jo de som bygger dem! - Hos gutta i OCC er krommet varmt? Så vidt krommer de ikke selv, og når de setter sammen de ferdig krommete delene er de i hvert fall ikke varme. - Dra i håndbrekket og avlys helgen? Snakk om negativ innfallsvinkel når en oppfordrer til å kose seg med en motorhelg med "max testosteron"... Nei her var det mye rart, men ikke skyt pianisten. Selv om oppleseren er irriterende entusiastisk på 12 års nivået, så er det tekstforfatteren som er totalt på blåbærtur. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Det er bare teit, han som lager de linjene burde flyttes til Fox Kids eller Disneychannel. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 HOOLLYWEEEEEEEEEEIRD 9368102[/snapback] Hahaha, får vondt inni meg hver gang jeg hører det. Discovery har driti på draget med de reklamene. NEI TIL UNØDVENDIG STYGG DUBBING! Lenke til kommentar
kdog Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Hørte nettopp en ny remse med programreklame med en ny norsk stemme. Ikke helt som engelsk, men mye bedre enn Jetix-cartoon-barneTV. Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Helt enig! Alt er direkte oversatt. Det høres fullstendig latterlig ut. Den som har funnet opp slagordet "... som får Hollywood til å virke som HollyWEIRD" må jo være fullstendig blåst i skallen. Og hvem oversatte "Rides" til "KjøreTURER"? Lenke til kommentar
lupah Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Aaaaah, så det er ikke bare meg som synes at dette er heeeelt på viddene! Skikkelig skuffende av Discovery. Det var en skikkelig bra kanal før, men i løpet av et års tid har norske oversettelser o.l. ødelagt hele opplegget fullstendig. Jeg sendte de en sint mail når de så smått begynte å teste med norske stemmer i reklamer, men jeg fikk seff ikke noe svar tilbake. Typen som er stemmen bak mange av reklamene, de mest irriterende vel og merke, er jo også stemmen til TV SHOP. Hvor lavt går det an å synke? Og angående katastrofalt dårlig norsk er jeg HELT enig. Lillesøstera mi på 14 år kan oversette engelsk bedre enn Discovery-folka. Femte Gir? Hallo, orddelingsfeil?? Nei, det er helt tragisk. Jeg likte Discovery skikkelig godt, men nå har de ødelagt alt de har bygd opp. Om jeg bare kunne få inn den britiske versjonen eller noe, men da må jeg vel gå til anskaffelse av parabol. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Eg er enig med dere alle. Dubbingen er håpløst, og eg har sluttet å se flere av programmene av den grunn(bla How They Do It osv). Men, heldigvis har eg mulighet for å velge lydspor, slik at eg kan velge Engelsk når eg ønsker det. Lenke til kommentar
lupah Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Offffff, norsk på Deadliest Catch også nå. Blir bare færre og færre program det går an å se på. Lenke til kommentar
bjeil Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Offffff, norsk på Deadliest Catch også nå. Blir bare færre og færre program det går an å se på. 9428176[/snapback] Deadliest catch? "Livsfarlig fangst" mener du vel? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Både den snåle musikken og den norske stemmen gjør at "Hvordan den lages" minner om et reisebrev fra Onkel Reisende Mac. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Mythbusters med norsk forteller er ikke det samme, jeg vil ha igjen han britiske morsomme fyren. Og flere interessante dokumentarer og færre American Chopper og Hot Rod.. Enten har det blitt en del færre dokumentarer i det siste, eller så har de begynt å sende de midt på dagen. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 De sender også for mange bilprogrammer, før var det ofte sånne greier som handlet om verdensrommet og masse annet som ikke var i serier. Nå er 80% bare bil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå