Gå til innhold

Musikk: Kritikk, usikker på sjanger...

Anbefalte innlegg

Har postet noen poster her nå, men det blir en stund til neste gang.

Synes ikke denne melodien\sangen er ligner på noen av de andre jeg har rotet sammen.

Er usikker på sjanger. Eksperimentelt kanskje? Sikkert noen som vet det bedre enn meg...

Men hva synes dere? Liker dere slutten, der siste instrumentet kicker inn?

Hadde tenkt å forsette på den, men programmet klikka slik at jeg mangler noe instrumenter osv, og får ikke gitaren eller hva det nå er slik som det er på mp3'en...

Men jeg synes ikke den er så verst, bare få den litt lengre enn 2 min, men først må jeg fikse selve miksen...

:hmm:

Poster her pga det er så få jeg kan spørre om kritikk for tiden, selv om dette ikke er den mest livlige siden av forumet.

Her er den: http://www.speedyshare.com/186418480.html

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt håndtverk dette. Syntes produksjonen var litt tynn først, men det viste seg å fungere likevel. Eneste jeg har å utsette på låta er at den var alt for kort. Kunne holdt på i dette sporet i en time uten at låta hadde tatt skade av det. En blir revet litt for kjapt ut av stemninga en blir satt i, på en måte. Uansett, godt jobba.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tilbakemeldingene.

Jeg forstår hva dere mener med at den er litt tynn, men den er langt ifra ferdig.

Ja låta er kort, men som jeg sa i første posten den er ikke ferdig.

Grunnen til jeg la den ut var pga jeg var usikker på å forsette på den pga miksen er ødelagt. Har prøvd å fikse det, men sikkert noe som tar litt tid..

Derfor hjelper det å få noe kritikk, slik at jeg kan se om det er verdt å fortsette.

Tar og gjerne imot tips om hva jeg kan gjøre for å få få den bedre. :p

Takker for svar. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Har du lest retningslinjene for dette underforumet? Noen helt spesielle emneregler er gjeldende, og jeg anbefaler deg å bruke p_edit.gif-knappen for å endre emnetittelen til noe mer passende.

I tillegg må jeg minne om:

Det er mest optimalt om man linker direkte til en låt i tråden, framfor å linke til f.eks. NRK Urørt, hvor man har flere låter.

Det er best om én låt eller ett album får størst mulig eksponering (altså gjennom sin egen tråd), framfor mange låter (kan virke avskrekkende for å gi tilbakemelding).

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

hm dette var ganske så nytt for meg =P men var da ikke så værst egentlig dette, masse forskjellige lyder i den og virker beroligende eller no på meg =P Høres litt psy trance aktig ut =P

syns også produksjonen virka noe tynn ut, men den blir bedre etterhvert som sagt =) lydene høres i hvertfall krystall klare ut og fine =)

Lenke til kommentar

Jaja, får ikke til å fikse den låte jeg la ut tidligere.

Men laget dette i dag, brukt ca 3-4 timer på den så synes ikke resultatet er så verst...:p

Er usikker på sjanger. Men kanskje litt Ambient vangelis inspirert? Men som jeg har sagt så her jeg ikke noe spesielt grei på dette angående sjangere.

Men det er noen ting som må fikses, som begynnelsen begynner pianoet alt for brått og feil, merker det skurrer etter jeg la til en ekstra volum''kontroller'', har og gjort at programmet ''sprer'' tonene, men har overdrevet litt, noe som jeg tror har en del av skylda for skurringa...

Så det er en del andre småting. Men dette er enkelt og greit betaen, feil vil nok bli fikset med tiden, ikke minst nå jeg blir bedre kjent med programmet slik at jeg kan lage det slik jeg hører det for meg...

Synes ikke midten og slutten av låten er så verst, bare jeg får ordne opp i noen av tinga jeg nevnte over.

LINK: http://www2.speedyshare.com/data/312385777...ten%20Navn..mp3

Nå vet dere sånn hallveis hva jeg synes.

Hva synes dere?

Hva er elendig og hva er bra?

EDIT: Et problem som plager meg veldig som kanskje noen her kan hjelpe meg med.

Viss jeg har laget en f.eks en loope, og den slutter før f.eks ''bar'' nr 5 så vil det bli et lite sekund der alt blir stilt før den går tilbake og begynner på loopen igjen..

Dette problemet har jeg møtt ofte, og jeg har måttet presse en note eller 2 slik at den fyller alle ''barene'' og begynner på ny uten pause, eller presse\korte ned notene sammen slik at de fyller hele baren. Noe som ikke alltid høres bra ut...

Håper noen forstår hva jeg mener, kan ikke forklare det noe bedre siden jeg er usikker på hva tinga heter. :p

Annet er når jeg bruker automated eller hva det heter og styrer volumet med det i deler av en sang. Hvordan få instrumentet til å forsvinne helt, jeg får ikke volumet ned nok til at instrumentet forsvinner. Er det noen plugins som følger med programmet som jeg kan bruke for å automatisere dette?

Ingenting av det jeg har laget til nå er slik jeg evt kan høre det for meg, men man må jo begynne en plass og jobbe seg oppover. :whistle:

Men dette er 2 av mange ting jeg ikke får til enda, og som plager meg og hindrer meg i å faktisk få en låt slik jeg vil ha den... :thumbdown:

Er forresten Fl-studio jeg bruker.

Takker for alle svar. Er og veldig takknemlig for hjelp angående de spørsmålene, siden jeg ikke finner ut av dette. :)

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...