Gå til innhold

filme en person med helt annen bakgrunn!


Anbefalte innlegg

har en del dv-opptak på maskinen min. Jeg vil gjerne lage en liten filmsnutt hvor jeg filmer en person men få redigert opptaket slik at bakgrunnen blir en helt annen.

 

For eksempel slik en kan se på værmeldingene til tv2. Tv2-værdamen står og snakker mens bakgrunnen er en eplehage fra Sogndal (bare for å vise hva jeg mener). Kan liksom ikke klippe ut alt rundt personen som filmes for hver eneste frame (24/sek), det vil ta en halv evighet...

 

har brukt en del av adobe produktene og håper jeg kan bruke dem til dette her...noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at du skal lage det i eksemplet ditt. Det første du må gjøre er å filme personen som skal demonstrere værmedlinge. Du tar så å importerer filmen av han inn på filmen. Kutt det litt opp i Premiere, med tanke på lengde o.l ting. Importer så klippet inn i After Effects. Ta å bruk effektene: Color Range og Spill Suppressor (mener paa du kan bruke de).

Husk aa legg det andre klippet, den filmen av epletreerne i sogndal ogsaa timelina.

 

Saa faar du bare leke deg litt.

 

MVH

Hanzen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lyssatte et kinolærret med en prosjektør med blått lys. Så filma jeg personer foran denne "blå" bakgrunnen. Derifra er veien endeløs!

 

I Adobe Premiere:

 

Video 3: Filmen "bak", i ditt tilfelle sogndal eller værkartet

 

Video 2: Det som var filma på blå bakgrunn, i ditt tilfelle værdama [transparency "blue screen"]

 

Video 1: Her la jeg text på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...