Gå til innhold

CDON & Behandlingstid

Anbefalte innlegg

For å gjøre en lang historie kort, rundt nyttår forhåndsbestilte jeg WoW: The Burning Crusade til meg og kjæresten min fra CDON. Har handlet mye gjennom dem før, men da har alt gått smertefritt, men denne gangen oppsto det komplikasjoner.

Vi flyttet rett før nyttår, og jeg logget inn å forandret leveringsadresse (dog et par dager ETTER at jeg hadde sendt bestillingen), og vi flyttet til den nye adressen. Når TBC endelig kom viste det seg at denne forsendelsen hadde blitt sendt til gamle adressen allikevel.

Etter en mail til kundeservice fikk jeg beskjed at jeg kunne velge mellom en rabattkode eller pengene refundert på konto. Jeg valgte da rabattkode, ettersom jeg garantert skulle handle der igjen.

Koden kom på epost, og så langt var alt ok. Men, så som så mange andre og sikkert opplever kommer det noen uforutsette utgifter, og da trengte jeg disse pengene refudert i cash istedet. Ny mail til CDON og spurte om dette kunne ordnes. Det skulle ikke være noe problem i følge kundeservice, og de skulle refundere pengene umiddelbart. (Dette var i slutten av april), og de gjorde meg oppmerksom på at refundering kunne ta opptil 4(!) uker. Greit nok tenker jeg, får leve med purregebyr på regningene jeg skulle betale.

Tida gikk, og ingen penger. Sender ny mail og hører hva som skjer nøyaktig en måned etter. Da fikk jeg beskjed om:

"Det har dessverre skjedd en feil med refunderingen av dine penger. Vi beklager virkelig det. Jeg har nå kontaktet vår økonomiavdeling som refunderer dine penger til din konto."

Ok tenkte jeg, det var da svært, men får håpe de dukker opp da jeg virkelig trenger de. I skrivende stund, har jeg fortsatt ikke fått noen penger (3 månder etter), og når jeg idag etter problemene er løst og jeg skulle bestille noe fra CDON igjen viser det seg at rabattkoden jeg fikk i utgangspunktet er ugyldig. Noe må ha skjedd internt hos CDON, men det jeg sitter med kølla i kassa og får ikke gjort noenting. Er det normalt at det skal ta så HIMLA lang tid å fikse opp i slikt? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil si du har gjort det vanskelig for dem, og du skal være glad for at de i det minste sier at de skal fikse opp i alt du har rotet til. Hadde dette vært han steamdusjkabinettselgeren fra TV2 hjelper deg ville han kalt deg "kunde fra helvette" :)

Du skriver: "de skulle refundere pengene umiddelbart. (Dette var i slutten av april), og de gjorde meg oppmerksom på at refundering kunne ta opptil 4(!) uker."

Umiddelbart er da ikke 4 uker?

Uansett: har du tatt kontakt med dem i det siste og fortalt om at rabattkoden er ugyldig og pengene ikke mottatt?

Lenke til kommentar

Hehe vel, jeg jobber i kundeservice en annen plass selv så jeg vet hvordan ting fungerer og hvilke prosedyrer som benyttes osv, derfor jeg lurer, for selv klarer vi å rydde opp i slike ting på dagen.

Og selvfølgelig har jeg tatt kontakt angående at ting fortsatt ikke er løst, men det er det som er hele poenget med denne tråden. Skal ting ta så sykt lang tid hos CDON? :hmm:

Lenke til kommentar

kan ikke si jeg har noe annet en positive erfaringer med cdon men så jeg heller aldri flyttet midt i en bestilling. ( ville det ikke vert lettere å la posten vidresende ? ) og kansje vente med å forsandre adressen til etter at bestillingen var sendt.

Min erfaring med bestillinger er at man ikke burde gjøre forandringer etter at ordren er lagt in men heller vente til varene har kommet, eventuelt legge in en bestilling nr 2 hvis det er noe man har glemt.

har man gjort feil benytt heller agreretten i etterkant, litt tungvint kansje men funker bedre...

men dette er bare hva jeg har inntrykk av og gjelder alle ikke bare cdon..

men jeg må være enig i at det var i drøyeste laget å vente så lenge... send en mail og spør om pengene kommer snart men pass på å vær høffelig og nøyaktig i formuleringen, da blir man stort sett tatt seriøst og kundebehandleren "gidder" å lese mailen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...