Gå til innhold

Noen som vet hvor det selges Socket A HK?

Anbefalte innlegg

Hei hei, som emnetittelen sier så er jeg på jakt etter et Socket A (AMD) hovedkort.

Vet dere hvor man kan få tak i et slikt et? helst kjøpe fra webshop.

Håper dere vet om en butikk som har et kort på lager.

Det er kompisen min som skal ha tak i et, hvis du har et liggende, så kan det jo også være en mulighet å kjøpe fra privatperson.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De to første resultatene på orisguide søket gir 2 Asrock-kort som iallefal Mamoz har.

Ellers kan det vel være et alternativ å prøve bruktmarkedet her på hardware.no evt. QXL.

9106942[/snapback]

Ja men ingen har de hovedkortene på lager .... :/

Lenke til kommentar

Helt enig. Har selv to maskiner hjemme som kjører socket A enda, så problemstillingen er ikke ukjent. Har selv byttet hk på den ene, det fant jeg på lagersalget hos PSData. Kan være verdt et forsøk å prøve enten lagersalg hos PData evt. demovarer hos Komplett. Det hender fortsatt at de har et og annet socket A kort. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ok, hvis det er ganske så umulig å få tak i et Socket A hovedkort, hvilke alternativer har han?

Det han har: skjerm, mus, tastatur, PSU(power supply Bzerk 500w), kabinett, Harddisk IDE 200gb, DVD brenner. Diverse kabinett vifter.

Han bruker pcen til media ting: Flimtitting, Musikklytting, MSN, Moderat gaming og lasting.

Pc specs: CPU:AMD XP 2800+, geil 3200 400mhz 1,5 GB, 3 brikker.

Hovedkort: MSI K7N2 delta2 socket a

3d-kort: Connect3d radeon 9800 pro

Kunne dere foreksempel kommet opp med et billig oppsett som slår dette ned i støvlene? ;D

Billigst mulig og best ytelse :D

dere skjønner tegninga :D

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig, men kan være at han må kjøp brukt.

Når det gjelder nytt oppsett så skal ikke jeg gi meg ut på å anbefale, for her er det mye som spiller inn. Men et par tips, Asrock har et hovedkort for AMD Socket AM-2 som har mulighet til å bruke AGP-kort. Derved slipper man unna med hk,cpu og ram.

Ellers kan han jo legge ut de gamle tingene (cpu, ram og skjermkort) for salg - dersom han skal bytte alt.

Lenke til kommentar

Var i en lignende situasjon, og kjøpte ASRock K7NF2-RAID. Riktignok relativt enkelt, men er godt kort som har vært stabilt siden jeg fikk det.

Anbefales om man vil gjøre det rimelig. Ser ikke helt vitsen med å kjøpe brukt, når nytt er såpass billig..

Endret av okvangar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...