MosRew Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hei hei, som emnetittelen sier så er jeg på jakt etter et Socket A (AMD) hovedkort. Vet dere hvor man kan få tak i et slikt et? helst kjøpe fra webshop. Håper dere vet om en butikk som har et kort på lager. Det er kompisen min som skal ha tak i et, hvis du har et liggende, så kan det jo også være en mulighet å kjøpe fra privatperson. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 DU kan jo bruke hardware.no´s prisguide; https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k (Ble en lang link - men du skal få opp noen her...) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Socket A er nok litt for gammelt til at butikker har det ja. =/ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 De to første resultatene på orisguide søket gir 2 Asrock-kort som iallefal Mamoz har. Ellers kan det vel være et alternativ å prøve bruktmarkedet her på hardware.no evt. QXL. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 De to første resultatene på orisguide søket gir 2 Asrock-kort som iallefal Mamoz har.Ellers kan det vel være et alternativ å prøve bruktmarkedet her på hardware.no evt. QXL. 9106942[/snapback] Ja men ingen har de hovedkortene på lager .... :/ Lenke til kommentar
persistent Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Men på sidene til Mamoz står det ankomst 25/7, om det blir for lenge å vente blir det vel å prøve seg på bruktmarkedet. Som Ståle sier så er socket A såpass gammelt at det er uinteressant for nettbutikkene å selge dem. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Okei, men det er da litt kjipt for han om han må kjøpe helt nytt utstyr, å da snakker vi: - ram - Skjermkort - Prosessor - Hovedkort Så det kan jo bli i dyreste laget for han. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Helt enig. Har selv to maskiner hjemme som kjører socket A enda, så problemstillingen er ikke ukjent. Har selv byttet hk på den ene, det fant jeg på lagersalget hos PSData. Kan være verdt et forsøk å prøve enten lagersalg hos PData evt. demovarer hos Komplett. Det hender fortsatt at de har et og annet socket A kort. Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Ok, hvis det er ganske så umulig å få tak i et Socket A hovedkort, hvilke alternativer har han? Det han har: skjerm, mus, tastatur, PSU(power supply Bzerk 500w), kabinett, Harddisk IDE 200gb, DVD brenner. Diverse kabinett vifter. Han bruker pcen til media ting: Flimtitting, Musikklytting, MSN, Moderat gaming og lasting. Pc specs: CPU:AMD XP 2800+, geil 3200 400mhz 1,5 GB, 3 brikker. Hovedkort: MSI K7N2 delta2 socket a 3d-kort: Connect3d radeon 9800 pro Kunne dere foreksempel kommet opp med et billig oppsett som slår dette ned i støvlene? ;D Billigst mulig og best ytelse dere skjønner tegninga Lenke til kommentar
persistent Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er ikke umulig, men kan være at han må kjøp brukt. Når det gjelder nytt oppsett så skal ikke jeg gi meg ut på å anbefale, for her er det mye som spiller inn. Men et par tips, Asrock har et hovedkort for AMD Socket AM-2 som har mulighet til å bruke AGP-kort. Derved slipper man unna med hk,cpu og ram. Ellers kan han jo legge ut de gamle tingene (cpu, ram og skjermkort) for salg - dersom han skal bytte alt. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Det er slik man bruker Bruktmarkedet til... Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Har et socket A kort liggende. Send meg en PM om du er interesert. Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Var i en lignende situasjon, og kjøpte ASRock K7NF2-RAID. Riktignok relativt enkelt, men er godt kort som har vært stabilt siden jeg fikk det. Anbefales om man vil gjøre det rimelig. Ser ikke helt vitsen med å kjøpe brukt, når nytt er såpass billig.. Endret 20. juli 2007 av okvangar Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 ja, høres bra ut. Har vært digg om noen kunne hoste opp et socket A hk to put the guy out of his missery Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 eller ett slikt: https://prisguiden.no/product.php?productId=25490 piiiittelitt billigere, men m-atx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå