Gå til innhold

Opera 9.22 klar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden vil utarte seg omtrent slik:

- Opera er bloat

- Nei, det er det ikke? Vet du hva bloat er?

- Ja, bla bla bla

- Nei, bloat er

Fra Wikipedia-artikkel

- Wikipedia suger, jeg har hørt en annen definisjon av bloat

- Uansett Opera er raskere

- Nei

- Jo

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Ikke akkurat noe man lett snubler borti dette hullet her. Har brukt Opera til torrent nedlastninger noen få ganger, men syntes den er ganske treg i forhold til f.eks µtorrent. Men bruker Opera til stortsett alt annet av nettleser dill dall.

Endret av crowly
Lenke til kommentar
'Verken mail- eller torrentklienten er interessant for meg, og bidrar bare til med å øke minneforbruket.

De øker ikke RAM-bruk hvis du ikke bruker dem :).

Derfor liker jeg Firefox, der legger jeg inn plugins for det jeg ønsker, no more.

Husk på at Opera bruker mindre RAM enn Fx selv med alle funksjonene.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
xNinja:

Det kommer ann på instillingene dine. Jeg kan fint tune FF til å bruke mye mindre RAM enn Opera. Det går hovedsaklig på caching.

9107902[/snapback]

På samme måte kan man tune ned de andre browserene, som du sier, så forsvinner vel mest til cahcing, dog er noen browsere mer effektive enn andre.

AtW

Lenke til kommentar
xNinja:

Det kommer ann på instillingene dine. Jeg kan fint tune FF til å bruke mye mindre RAM enn Opera. Det går hovedsaklig på caching.

Hvis jeg ikke husker helt feil er det det XUL-baserte grensesnittet og Gecko-motoren som sørger for Fx' veldig høye (jeg sitter på en maskin med 192 MiB RAM :p) RAM-forbruk. Trodde Opera cachet mer aggresivt enn Fx (med unntak av en prefetch-funksjon på Google-resultater, IIRC).

Lenke til kommentar
Hadde satt pris på om Opera enten fjernet torrentfunksjonen, eller gjorde den modulbasert, slik at den kunne velges ved installasjon. Verken mail- eller torrentklienten er interessant for meg, og bidrar bare til med å øke minneforbruket.

9107802[/snapback]

Du kan jo slå av den i about:config :)

Forresten, denne versjonen av opera virket mye raskere... Or is it just me? :p

Lenke til kommentar
Det er jo svært lett å begrense minnebruket i Opera. Instillinger/avansert/historikk og så setter du maks minnebruk. Kjempepraktisk for PC-er med lite minne (bærbare).

9108055[/snapback]

Dette er en funksjon FF slik sett burde hatt, der er tuning mye mer komplisert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...