x_sigmund_x Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Heisann! jeg har et radeon x1900 xt 256mb skjermkort og lurer litt på å skifte. jeg kommer over 2 kort jeg får lyst på men lurer på hvilket som er sterkest og om jeg trenger og vente med dx10 eller gå for det denne gangen. det står mellom x1950 xtx og hd 2900 xt, er det noen stor forskjell på disse kortene? vil jeg merke stor forskjell fra mitt x1900 xt til et av disse? er det mye vits med dx10 enda? Hvis nei, hvor lenge vil det ta før dx10 kommer skikkelig inn? jeg har også sett at det kan være forskjell i pris fra f.eks msi radeon x1950 xtx (2585 kr) til det samme men som har sapphire som produsent (3028 kr). er det noen forskjell i ytelsen på disse kortene eller er det kun ekstra programvare/spill og slikt? Mvh Sigmund Solis Røland Lenke til kommentar
dedeee Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 1.HD2900XT er nok betydelig kraftigere enn X1950XTX. 2. Hvis du spiller på høye oppløsninger og med AA/AF, vil du merke forskjell mellom HD2900XT og X1900XT per dags dato. Spiller du på 1280x1024 eller tilsvarende, kan du nok få holdt liv i X1900XTen din litte granne lenger, det er fortsatt et veldig kurant kort. 3. Når du først skal bytte skjermkort, gå for DX10. DX10 er ikke skikkelig ute nå (kun noen spill støtter det, og dette gir veldig dårlig ytelse så langt), men det kommer i full styrke ut til høsten med spill som Crysis og Age of Conan. Derfor vil det være like greit å hoppe på DX10-bølgen ved neste skjermkortskifte. Men som sagt er X1900XT et kurant kort, så jeg ville anbefalt deg å vente med bytte til du faktisk skal spille DX10-spill. 4. Stort sett er kortene like, eneste forskjellen er som du sier bundle i mange tilfeller. Derimot finner du av og til fabrikkoverklokkede kort som yter noe bedre enn stock-modellene (selv om disse ofte kan klokkes opp til tilsvarende av fabrikkoverklokken). Lenke til kommentar
x_sigmund_x Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) ok tusen takk for svar. det hjalp veldig blir nok at jeg venter med å kjøpe skjermkort til jeg skal ha dx10 og x1900 ikke duger lenger Mvh Sigmund Solis Røland Endret 20. juli 2007 av x_sigmund_x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå