Kurdt Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Dell XPS M1710 møter Lommeboken min Jeg har funnet ut at det er på tide med en ny computer igjen, da mine gamle sliter med avanserte ting som for eksempel... Windows.... Denne gangen vender jeg snuten min mot en Bærbar Gaming-pc, med prislapp ett sted under 20.000 norske kroner. Nå, jeg skal ikke si jeg har mye peiling på oppturer og nedturer i datamarkedet, så derfor kommer jeg til dere, høy beærede HW.no-forum. Jeg har skummet igjennom bærbaravdelingen deres de siste 5 timene, og funnet ut at Dell XPS M1710 er laptop'en jeg har lyst på for øyeblikket, nærmere spesifisert den til 17,490,- Men jeg lurer på to ting, egentlig. Jeg er veldig glad i å spille de nyeste spillene, og lurer på om dette virkelig er det beste valget hvis det skal holde i rundt 2-3 år. Finnes det noen bedre gaminglaptoper der ute for øyeblikket, som er billigere i pris og bedre i ytelse? Det eneste jeg er grinete på er at den skal ha en stor skjerm (17` var digg). Det andre problemet jeg har er at jeg har en tendens til å drite meg ut på pcmarkedet. Oppgraderte Hovedkort og processor like før Dual-Core ble et must, kjøpte CRT til mange penger like før plasma ble billigere. Den type ting. Er dette riktig tid for å kjøpe en bærbar gamingpc? Det er vel ikke slik at i de nærmeste 6 månedene er det visse ting som kommer til å bli økende vanlig? Ett eksempel som foruroliger meg er Blu-ray/HDDVD-krigen, og at det mest sannsynlig kommer en ny diskstandard på markedet i løpet av dette året. Hva synes dere, er dette en "trygg" tid å kjøpe laptop på? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg mener å ha lest at den XPS'n skal komme i ny versjon en gang i høst. Sikkert noen andre som vet mer detaljert. Lenke til kommentar
Almighty_Malachi Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg mener å ha lest at den XPS'n skal komme i ny versjon en gang i høst. Sikkert noen andre som vet mer detaljert. 9106618[/snapback] Problemet med en ny 17" xps, er at det finnes ikke et like bra mobilt geforce 8 grafikkort som blir brukt i den nåværende xps'en. Derfor må dell vente på nvidia eller ati for et nytt grafikkort. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Jeg mener å ha lest at den XPS'n skal komme i ny versjon en gang i høst. Sikkert noen andre som vet mer detaljert. 9106618[/snapback] Problemet med en ny 17" xps, er at det finnes ikke et like bra mobilt geforce 8 grafikkort som blir brukt i den nåværende xps'en. Derfor må dell vente på nvidia eller ati for et nytt grafikkort. 9106636[/snapback] Wee endelig noen så forstår hva jeg har skrevet i alle de andre utallige "skal kjøpe ny bærbar gamingpc =)" Jeg ville gått for Dell XPS m1710 med 2gb ram og geforce go 7950GTX 512mb skjermkort. Kjøpte den nettopp selv, det er en av de beste bærbare gaming pcene du får per dags dato, og jeg tviler på at ny bedre xps kommer me de første, du kan jo evt vente til geforce 8800gtx kommer til bærbare men det vil nokk ta litt tid + koste mye penger. Edit: Markede forandrer seg hele tiden, men jeg tror nokk den pcen vil holde i et par år ivertfall, det kommer nye ting hele tiden, men hvis du skal vente, så kommer kansje noe nytt, men hvis du venter litt til så kommer noe nyere en det igjen osv hele tiden så det er like sikkert å kjøpe nå som å kjøpe om 3-4måneders tid. Bærbare pcer med 8800gtx når det kommer, koster nokk over 20000kr ivertfall når de kommer, og det tar nokk litt tid før de synker i pris uansett. Endret 20. juli 2007 av Sjark Lenke til kommentar
Kurdt Skrevet 22. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2007 Takk for de gode tipsene! Da ble det XPS'en på meg. (Jeg elsker dette forumet) Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) XPS m1710 FTW, bestilte den på fredag, dog litt dyrere men ganske like spesifikasjoner som deg, litt bedre HD og prosessor men ditt oppsett er bra i massevis. Da får vi bare se hvem som får først da Endret 22. juli 2007 av LeanFear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå