Gå til innhold

Hvordan få koblet til viftene? [løst]

ravna

Anbefalte innlegg

Har nettopp tatt i bruk nytt kabinett . Det følger med tre Mist vifter, noe som passer utmerket for meg, da jeg har slitt litt med høye temperaturer. Dessverre for meg har jeg dette hovedkortet. Jeg finner SYS FAN1 og CPU FAN1, og har tatt begge i bruk. (Til vifte foran pga plassering på kortet, og til cpu-vifte... selvsagt) Dermed har jeg to vifter uten strøm. :cry:

I det gamle kabinettet var vifta bak koblet direkte til strømforsyninga, men dette er et område hvor jeg er helt blank. :blush: Så altså: finnes det adaptere eller andre lure løsninger jeg kan greie selv for å få i gang disse viftene? Strømforsyninga er forresten også en høyst ordinær sak som fulgte med maskinen - men jeg vet ikke hva de forskjellige ledningene/kablene kalles. :roll:

Jeg er ikke fremmed for å kjøpe ny strømforsyning om det skulle hjelpe, men å kjøpe nytt hovedkort er å dra det litt langt...

Håper noen snille mennesker kan hjelpe meg. :)

Endret av ravna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan alltids kjøpe en overgang fra ordinær molex til 3-pins vifteport for en billig penge.

Ser at nordbro-chippen ikke har noen aktiv kjøler. Kanskje du finner en NB_FAN1-kontakt der du kan benytte til vifta.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Du kan alltids kjøpe en overgang fra ordinær molex til 3-pins vifteport for en billig penge.

En sånn en?

Ser at nordbro-chippen ikke har noen aktiv kjøler. Kanskje du finner en NB_FAN1-kontakt der du kan benytte til vifta.

9106224[/snapback]

Hmm, jeg la ikke merke til noe slikt, ikke står den avtegnet i manualen til kortet heller, men skal ta en ekstra kikk i morgen.

Takker. :)

Endret av ravna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...