Gå til innhold

HP Pavilion dv6575us i USA, 7000 kroner, billig?

Anbefalte innlegg

Er for tiden på ferie i USA, og vurderer å kjøpe en laptop her, skal brukes til underholdning, filmer, spill i militœret (mye fritid...). Gjør ingenting for meg at tastaturet ikke er merket med norske symboler.

Lurer på om å bruke ca. 7000 kroner på følgende pc er et godt kjøp:

# Intel T7300 Core 2 Duo Dual-Core 2.0GHz Prosessor, L2 Cache - 4MB, FSB - 800MHz

# 2GB of DDR2 SDRAM (uten mulighet til mer RAM)

# NVIDIA GeForce 8400M GS med 128MB dedikert minne, 895MB delt minne

# 200GB (4200RPM) HDD

# 8x Super Multi Double Layer DVD brenner med LightScribe labeling technology

# 15.4" WXGA High-Definition Brightview skjerm, Native Resolution - 1280 x 800

# 802.11a/b/g/n Wi-Fi

# Webcam med integrert mikrofon

# Fingeravtrykksleser (!)

# Ports - 10/100/1000 Gigabit Ethernet, 3 USB 2.0, 1 Firewire, 2 Headphone Out (1 with SPDIF Digital Audio & 1 Stereo), 1 Microphone In, 1 VGA, & 1 S-Video Out

# 5-i-1 integrert Digital Media Reader

# Altec Lansing Audio

# 1 ExpressCard/54 Slot (støtter også ExpressCard/34)

# Størrelse - 35,7 cm (l) x 25,7 cm (b) x 4,3 cm (h)

# Vekt - 2,77 kg

# Windows Vista Home Premium

Syns det virker veldig billig det her, men lurer på om det er verdt det med tanke på at garantier i USA som regel er verdiløse, spesielt siden jeg tar PC'en med meg ut av landet.

4200 RPM for harddisken er vel litt tregt, kommer det til å ha en stor betydning for ytelse?

Litt lang post det her, tusen takk til alle som gidder å lese gjennom det hele, på forhånd spesielt takk for alle svar :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si at det er verdt det.

HP gir deg ett års garanti, og den er ganske begrenset så fort du forlater USA. Det er f.eks. ingen garanti for at InfoCare, som har HP-reparasjoner i Norge, får bestilt deler så de får reparert maskinen. Det er heller ikke noen form for rettigheter igjen etter at garantien er utgått.

Jeg vet at BestBuy i USA prøver å selge med en 3-års world wide warranty greie, men den er også verdiløs når du kommer til Norge siden det ikke er en utvidet garanti fra HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...