DonTP Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Heisann, jeg lager mitt helt egent spill som heter sotra-mafia og jeg husker ikke hva som var koden til en nedteller! f eks: Når jeg har gjort en kriminalitet må jeg vente 200 sekunder! og da vil jeg at de 200 sekundene skal telle nedover! Hva var koden for det? Takk på forhåndt. Mvh TP Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 (endret) Dette hører til Javascript-kategorien *rapportert* Endret 19. juli 2007 av Slettet+142 Lenke til kommentar
itsmebth Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Noe sånt som SELECT COUNT(*) FROM actions WHERE time > NOW() - 200; ? Endret 20. juli 2007 av itsmebth Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Tror ikke det var det han mente, itsmebth, men den sql der kan jo også være nødvendig Ellers vil jeg velge å tro at han mente dette: <html> <head> <script type="text/javascript" language="javascript"> function tellNed( tall, id ){ if(tall.isNaN || tall < 0){ document.getElementById(id).innerHTML = ""; return false; } document.getElementById(id).innerHTML = "" + tall + ""; setTimeout("tellNed(" + tall-1 + ", '" + id + "');", 1000); return true; } </script> </head> <body> Tid til du kan utføre ny oppgave: <span id="teller">200</span> <script type="text/javascript" language="javascript"> tellNed( 200, "teller"); </script> </body> </html> Utestet... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Dette er strengt talt JS, så den flyttes til den riktige kategorien. Lenke til kommentar
killthebill Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 jeg registrerte meg på www.sotra-mafia.com den er han sia... eg fikk opp att jeg hadde sendt masse innformasjon til han og ip-adressen min stod der og... hvorfor egentlig? Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Tror ikke det var det han mente, itsmebth, men den sql der kan jo også være nødvendig Ellers vil jeg velge å tro at han mente dette: <html> <head> <script type="text/javascript" language="javascript"> function tellNed( tall, id ){ if(tall.isNaN || tall < 0){ document.getElementById(id).innerHTML = ""; return false; } document.getElementById(id).innerHTML = "" + tall + ""; setTimeout("tellNed(" + tall-1 + ", '" + id + "');", 1000); return true; } </script> </head> <body> Tid til du kan utføre ny oppgave: <span id="teller">200</span> <script type="text/javascript" language="javascript"> tellNed( 200, "teller"); </script> </body> </html> Utestet... 9106499[/snapback] Vis jeg nå ville ha startet en php kode når teller = 0? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Vis jeg nå ville ha startet en php kode når teller = 0? 9205542[/snapback] Høh? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 4. august 2007 Del Skrevet 4. august 2007 Husk å implementere en sjekk på serversiden også da. Er ikke vanskelig å manipulere javascript Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Vis jeg nå ville ha startet en php kode når teller = 0? 9205542[/snapback] Høh? 9205888[/snapback] Når 200 har gått ned til 0 går det da an å refreshe siden slik at en php kode kjøres evnt. gå til en link hvor man liksom gjør at man kan gjøre denne handlingen om igjen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 <html> <head> <script type="text/javascript" language="javascript"> function tellNed( tall, id ){ if(tall.isNaN || tall < 0){ document.getElementById(id).innerHTML = ""; document.location.replace( "http://side-som-kommer-når-teller-når-0.com" ); // FIKS HER DA return false; } document.getElementById(id).innerHTML = "" + tall + ""; setTimeout("tellNed(" + tall-1 + ", '" + id + "');", 1000); return true; } </script> </head> <body> Tid til du kan utføre ny oppgave: <span id="teller">200</span> <script type="text/javascript" language="javascript"> tellNed( 200, "teller"); </script> </body> </html> Hvis jeg forstod deg riktig nå, har jeg skrevet i koden over "// FIKS HER DA". Foran på den samme linjen vil du nok skjønne hva du skal endre Lenke til kommentar
tehextinct Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 <html> <head> <script type="text/javascript" language="javascript"> function tellNed( tall, id ){ if(tall.isNaN || tall < 0){ document.getElementById(id).innerHTML = ""; document.location.replace( "http://side-som-kommer-når-teller-når-0.com" ); // FIKS HER DA return false; } document.getElementById(id).innerHTML = "" + tall + ""; setTimeout("tellNed(" + tall-1 + ", '" + id + "');", 1000); return true; } </script> </head> <body> Tid til du kan utføre ny oppgave: <span id="teller">200</span> <script type="text/javascript" language="javascript"> tellNed( 200, "teller"); </script> </body> </html> Hvis jeg forstod deg riktig nå, har jeg skrevet i koden over "// FIKS HER DA". Foran på den samme linjen vil du nok skjønne hva du skal endre 9226875[/snapback] Vis dette er i et mafia spill som nevnt er det vel egentlig bare å lese seg fram til siden den går til dah? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Joa, og derfor må jo du selvfølgelig sjekke i databasen at det faktisk har gått X sekunder siden siste handling ble utført? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå