Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server!!!!

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg virkelig hjelp!

Jeg har adsl fra telenor (1024/256) og vil veldig gjerne sette opp ftp-server. Jeg bruker/deler linjen min gjennom en SMC Barricade Router. Fikk til slutt satt opp serveren, men det ser ikke ut til at routeren klarer åpne fler enn 20 porter for meg. Når jeg kjører ftp serveren må jeg kjøre den i en mode som gjør at jeg i tillegg til den "direkte" ftp-porten må stille inn porter fra f.eks 65000 - 65100.

FTPserveren min er (derfor?) veldig lite stabil og når noen laster opp til den, blir de avbrutt flere ganger og ser ut til å bli disconnected hver gang en fil er lastet opp (hvis de har en lang que)

Håper at noen på dette forumet kan hjelpe meg, takk

Audun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FTPserveren min er (derfor?) veldig lite stabil og når noen laster opp til den, blir de avbrutt flere ganger og ser ut til å bli disconnected hver gang en fil er lastet opp (hvis de har en lang que)

Du sa det selv.. «ADSL fra telenor» kan være en grunn i seg selv.

Lenke til kommentar

Et veldig off-topic spm. her til letmein.

Liker du kuer du også ??

Isåfall har vi felles lidenskap. (De er noen ufattelig kule vesener :) )

Prøver å finne en kul ku-avatar nå :)

Nei huff !! Jeg kan ikke snakkes off-topic - er ikke lov det.

Men jeg bare måtte spørre, er ikke ofte du finner folk med den lidenskapen.

Magnus

Lenke til kommentar

hey, jeg vet hvordan du skal løse problemet ditt.

Regner med at du har dynamisk ip ( ny hver oppkobling ) og derfor burde du registere deg på www.no-ip.net og deretter lage domene. Og deretter laster du ned et program som heter ``ducsetup`` og denne vil da finne riktig ip, og ikke den du kjører via routeren. Og så kan du gi alle vennene dine ditt nye domene navn. Og denne blir automatisk oppdatert hver gang du kobler opp.

Dette har jeg gjort, der jeg kjører gjennom proxy og alt annet tull som kan fucke opp ftp'en!

Si ifra hvis du får flere problemer etter dette. og kjør på port 22. Siden Windows Xp blir port 21 til noe annet.

Good luck!

Lenke til kommentar

DivxDude: tusen takk :D

Nå ser det ut til å fungere mye mye bedre! brukte port 22, og kjører det programmet du anbefalte! men noen ganger dropper uploadhastigheten nedover helt mot null.. virker nesten som om de blir disconnected mellom hver fil de laster opp.. any ideas? Ellers ser download fra serveren ut til å gå smertefritt!

og en siste ting.. når jeg kjører det gjennom en router, skal jeg bruke "passive mode", eller slipper jeg det? er det kun hvis jeg kjører firewall?

takk,

Audun

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
divxdude: kjører win2k :)

det stopper opp (slower ned en del), og disconnecter..

kjører Bulletproof FTP server

Bruk serv-u. Trenger stort sett bare Passive mode dersom du skal Fxp fra andre servere.. F.eks. flashfxp som er det beste ftp programmet i moderne tid.

er ikke inne her ofte men kontakt meg via pm, så skal jeg hjelpe deg..

Når jeg klarer det via dos på remote machone burde jeg kunne hjlpe deg ogsåp..

Cheers

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...